Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Opgør om hashhandel i Gellerup
Af THOMAS BAY ESTRUP
Offentliggjort 08.04.09 kl. 07:51
Sagen om en påsat brand i børnehaven Viben har en stribe sideskud. Nogle blev rullet op i retten i går.

Sagen kort
Branden i Børnehaven

Viben i Gellerup blev påsat ca. kl. 23.40 den 12. oktober 2008.

Børnehaven udbrændte, og branden forårsagede skader for 5,5 mio. kr.

Seks unge mænd i alderen 17-21 år er tiltalt for sammen med en 14-årig at have påsat ilden.

Retssagen fortsætter i dag og forventes afsluttet ved et retsmøde den 20. maj.

Tre af de seks tiltalte i sagen om ildspåsættelse af børnehaven Viben er tiltalt for 39 andre kriminelle forhold.
To og to eller alene mener politiet, at de har begået røveri, indbrud, stjålet knallerter og biler og givet en rådhusbetjent et knytnæveslag.

Under retssagen om ildspåsættelse af børnehaven Viben i Gellerup blev nogle af de 39 øvrige kriminelle forhold, som tre af de tiltalte også er anklaget for, gennemgået i Retten i Århus i går.

Retssagens tredje dag handlede mest om det alvorligste af de øvrige forhold, som tre af de tiltalte i sagen er anklaget for.

Det drejer sig om en voldelig episode, hvor to af dem, MC og TK, er tiltalt for sammen med en tredje person at have slået og sparket en ung mand, frarøvet ham 10 gram hash, et par hundrede kroner og en mobiltelefon og kørt ham væk i en bil.

Møde ved Globus1

Den forurettede forklarede i retten i Århus i går, at han blev ringet op af TK, som ville mødes med ham, selv om de ikke kender hinanden.

Da de mødtes sidst på eftermiddagen den 4. november 2008 på p-pladsen ved Globus1 på Gudrunsvej i Brabrand, fortalte TK, at han ville købe hash for 800 kr. Men mødet var tilsyneladende en fælde og et opgør om, hvem der skulle stå for at sælge hash.

Den forurettede fik tåregas eller peberspray i ansigtet, blev hevet ud af sin bil og fik slag og spark i ansigt og på kroppen af to af de tre personer, som stod omkring ham.

Smidt ind i sin egen bil

Ud over MC og TK var der en tredje person, AY.

»Jeg fik at vide, at hvis jeg skulle sælge hash, skulle det være for ham. Han ville vide, om jeg havde været i København for at købe hash,« forklarede den forurettede. Den forurettede blev smidt ind på bagsædet af sin egen bil og kørt hen på p-pladsen ved kirken ved City Vest. Her var der to andre, som han kendte. De havde været i København for at hente hash.

»De måtte ikke sælge det, fordi det er AY, som sælger hash. Det er ikke kendt, at man kan ringe til mig for at få hash. Jeg har røget hash i 15 år og kunne hjælpe med at skaffe noget,« sagde den forurettede under vidneafhøringen.

Han slap væk ved at køre bort i sin egen bil. Slagene efterlod den forurettede med hævelser og blå mærker i ansigtet.

Troede det var sjov

En kvinde var på p-pladsen ved Globus1 den eftermiddag, fordi hun havde hentet sine børn i børnehave. Hun forklarede i retten, at episoden med slagene, som hun observerede på ca. 20 meters afstand, skete omkring kl. 16.30. Hun beskrev det som tumult og troede først, at det var for sjov.

Men hun blev stående og kiggede, fordi hun blev klar over, at det var alvorligt, når den ene blev slået. Hun kørte hen mod gruppen i sin bil og spurgte, om nogen havde brug for hjælp. En af dem reagerede ved at spørge, om hun var fra Ekstra Bladet.

»Det var ikke ligefrem en invitation, så jeg kørte med mine børn,« sagde vidnet.

Ulovlig peberspray

Mens MC og TK nægter sig skyldige, tilstod MC at have besiddet to ulovlige peberspray den 4. november 2008 ca. kl. 17.20 i en personbil på Edwin Rahrs Vej, dvs. mindre end en time efter tumulten på p-pladsen, som involverede peberspray eller tåregas og få minutters kørsel derfra.

Forholdet er det sidste, som MC og TK er anklaget for at have begået, inden de kort tid efter blev anholdt for brandstiftelse i børnehaven Viben.

http://jp.dk/indland/aar/article1657956.ece

Insane psychedelia user!

Man fucker ikke med folk i Århus. FAT DET!

Insane psychedelia user!

Dr. Phibes skrev:
Man fucker ikke med folk i Århus. FAT DET!

ja ja haha. han er så sjov den lille tåbe! hvis det endelig kom til stykket, tror jeg ikke engang han kunne tæske min døde farmor.... :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]