Espersen skrev:
Mr.Mista skrev:
Jeg synes virkelig også det er noget pis sådan noget.
Ved ikke om i har hørt om det. Men en dreng som boed i min by (gik i skole med ham, så kendte ham rimelig godt)
Blev dræbt i et lyskryds af en billist der var helt blæst på coke og var stang stiv og havde ikke sovet i 3 dage eller noget. Han blev ramt med 120 i timen og døde på stedet.
Hans forældre hængte fly'ers op overalt i byen for at give billisten en hårdere dom. Han fik så 8år tror jeg.
Men siden da, bliver jeg bare så fucking rasende hvergang jeg høre sådan noget der.
Det kan SÅ let gå galt. Så hvorfor fanden gør man det?
Hvis jeg nogensinde dræbte en person, bare fordi jeg SKULLE køre påvirket. Ville jeg ikke ku leve med mig selv. Det er da noget af det værste :S
Er jeg sgu ked af at høre... det er tragisk sådan noget, påvirket eller ikke påvirket...
Sådan en gris skal bare have frataget kørekort på livstid, ind og ruske tremmer og have en bøde han aldrig kan betale igen

Er det bare mig eller er straffe for grov vold/mord/voldtægt i danmark for slappe?! (sorry for et lille sidespring)

Ja folk slipper alt for let.
Især med vold. Der er så mange mennesker som går i byen og bare smadre uskyldige personer. Og så synes de at de er så hardcore og ingen kan røre dem. Men det også klart de bliver ved, når der ikke bliver slået hårdt nok ned omkring det. For det meste får de bare lige sovet den ud i detentionen, eller får en minimal straf for det. Og så tænker de jo bare "Hey, vi kan jo slippe afsted med det. Så lad os da bare blive ved med at tæve folk synder og sammen" Og sådan ER det virkelig. Folk ved at de for det meste slipper afsted med det. Så de bliver ved med at overfalde folk over en eller anden latterlig grund. Bare fordi de ikke kan acceptere folk som ikke er store pumpet "gangsta" typer.
Ej det måske lidt dårligt skrevet. Men JA alt for lav straf...