Anarkrig skrev:
Tja... det kan vi så diskutere, jeg tror ikke vores samfund ville bestå ret længe hvis der var fri tilgængelighed af heroin og andre stærke opiater. Nu ved jeg ikke hvad dine erfaringer er med disse, men de er fandme ikke for sjov. Selv den mest vedholdende og principfaste ven jeg har, har jeg set sidde og argumentere for hvorfor det var en god idé at sniffe oxicondon for 3. dag i træk. Det er min hel klare opfattelse at det er en umenneskelig opgave at administrere et forsvarligt forbrug med ubegrændset tilgængelighed.
Derudover må politiet(og alle os andre) forholde os til tingenes tilstand og her ikke se på sagen ud fra normative betragninger om hvordan det burde være.
Mvh
Anarkrig
Du har ret i at det kan være umenneskeligt svært at administrere et forsvarligt forbrug af div. substancer, siden nogle er så vanedannende at folk meeget hurtigt falder i. Måske om du har overvejet at din ven ikke er så princip fast som før antaget? Jeg synes ikke der skal være 100 % fri tilgængelighed til alle, men heller ikke nogle forbud. Jeg mener man bør regulere det, ligesom man regulere cigaretter og med stor succes har sænket antallet af rygere, på trods af at mange rygeregler grænser til chikane. Jeg synes man burde alve en form for good to go card for at måtte købe alt fra cigaretter til opiater, da man derved kunne sikre sig at folk har en god baggrundsviden. Måske skulle dette faktisk tage lige så mange køretimer som bilkørekortet, da farligheden af stoffer og bilkørsel er til sammenligning. Jeg mener bare ikke man løser noget ved at straffe folk der har med stoffer at gøre. Pusher 1 er et klassisk eksempel på hvordan politiet "hjælper" en mand til at komme ud af sin narkokarriere. Det typiske eksempel, politiet konfiskere 100 gram, 1000 gram, what ever, og så skaber det bare meeeget mere kriminalitet når personen skal ud og rende efter penge. dette er bare et ringe eksempel, men i mine øjne faktisk ret godt.