Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/a ... 635464.ece

Citat:
Fund af heroin
Af MIA QVIST ANDERSEN
Offentliggjort 17.03.09 kl. 16:13
En 34-årig mand blev fremstillet i grundlovsforhør i dag for besiddelse af 500 gr. heroin.

Det skriver Århus Stiftstidende.

Østjyllands Politi traf i går manden på Rosenkrantzgade i Århus, hvor han besad heroin til eget forbrug. Men politiet fandt 500 gr. heroin, da de gennemsøgte hans lejlighed. Han blev anholdt i går og fremstillet i grundlovsforhør i dag.

Ifølge Århus Stiftstidende er det store fund tegn på handel med stofferne. Politiet skal nu i gang med efterforskningen af sagen - derfor anmodede anklageren også om, at dørene i retten blev lukket.

Medlem

Alt under et kilo må da være til eget brug!

50000 doser hero, et tegn på handel... tja måske en lille smule mere end et tegn på handel.

mvh
Anarkrig

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg er af den overbevisning at ingen stoffer bør være forbudte, derfor ser jeg det som et tilbageskridt for den personlige frihed.
Forbud hjælper ikke, om du snakker hash, alkohol, heroin eller kokain. Legaliser nu de skide rusmidler for satan da.

Medlem

Tja... det kan vi så diskutere, jeg tror ikke vores samfund ville bestå ret længe hvis der var fri tilgængelighed af heroin og andre stærke opiater. Nu ved jeg ikke hvad dine erfaringer er med disse, men de er fandme ikke for sjov. Selv den mest vedholdende og principfaste ven jeg har, har jeg set sidde og argumentere for hvorfor det var en god idé at sniffe oxicondon for 3. dag i træk. Det er min hel klare opfattelse at det er en umenneskelig opgave at administrere et forsvarligt forbrug med ubegrændset tilgængelighed.

Derudover må politiet(og alle os andre) forholde os til tingenes tilstand og her ikke se på sagen ud fra normative betragninger om hvordan det burde være.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Anarkrig skrev:
Selv den mest vedholdende og principfaste ven jeg har, har jeg set sidde og argumentere for hvorfor det var en god idé at sniffe oxicondon for 3. dag i træk.

skulle der virkelig agumentation til før du var frisk på den?

dette er bare endnu et eksempel på en pusher der er blevet knaldet.
jeg forstår ikke hvori disskutionen er?

Medlem

galskabens-gardner: I forskellige kulturer opbygger man sin argumentationsrække forskelligt, min foregående er nærmest en kliche inden for vestlig kommunikation som du åbentbart ikke er bekendt med eller prøver at gøre dig morsom på. Med mindre du har et reelt spørgsmål til det konkrete ex og derfor reposter det så vil jeg ikke gå nærmere ind i det.

Diskutionen er vel aldrig i selve sagen, men i folks divagerende opfattelse? Er du uenig?

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

er overhovedet ikke uenig, jeg hører bare den samme historie hver dag.
det kunne være enormt fyldende, hvis trådstarter havde valg at knytte et emne, en personlig holdning ja sågar bare en kommentar til tråden.
men når jeg tænker stoffer i medierne, håber jeg lidt på en debat.
ikke på at man enten skal tænke stakkels mand, eller man skal tænke ''wuhuu slut med hero-deo i århus den næste uges tid.
- er du uenig?

Medlem

Synes TheRagingPussy ved at komme med sin holdning til at alle stoffer burde være legale, har lagt op til en diskution.
Desuden er vi ved i gang med en form for diskution lige nu omkring hvorhvidt der er noget at diskutere.

Mvh
Anarkrig

ps.
Folks alias resultere virkelig i nogle opskure citater, et ex værende mit første linie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg kan godt se din pointe, men hvorfor er det så ikke det man laver en tråd om det?

Anarkrig skrev:
Folks alias resultere virkelig i nogle opskure citater, et ex værende mit første linie.

:roll:

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Anarkrig skrev:
Tja... det kan vi så diskutere, jeg tror ikke vores samfund ville bestå ret længe hvis der var fri tilgængelighed af heroin og andre stærke opiater. Nu ved jeg ikke hvad dine erfaringer er med disse, men de er fandme ikke for sjov. Selv den mest vedholdende og principfaste ven jeg har, har jeg set sidde og argumentere for hvorfor det var en god idé at sniffe oxicondon for 3. dag i træk. Det er min hel klare opfattelse at det er en umenneskelig opgave at administrere et forsvarligt forbrug med ubegrændset tilgængelighed.

Derudover må politiet(og alle os andre) forholde os til tingenes tilstand og her ikke se på sagen ud fra normative betragninger om hvordan det burde være.

Mvh
Anarkrig

Du har ret i at det kan være umenneskeligt svært at administrere et forsvarligt forbrug af div. substancer, siden nogle er så vanedannende at folk meeget hurtigt falder i. Måske om du har overvejet at din ven ikke er så princip fast som før antaget? Jeg synes ikke der skal være 100 % fri tilgængelighed til alle, men heller ikke nogle forbud. Jeg mener man bør regulere det, ligesom man regulere cigaretter og med stor succes har sænket antallet af rygere, på trods af at mange rygeregler grænser til chikane. Jeg synes man burde alve en form for good to go card for at måtte købe alt fra cigaretter til opiater, da man derved kunne sikre sig at folk har en god baggrundsviden. Måske skulle dette faktisk tage lige så mange køretimer som bilkørekortet, da farligheden af stoffer og bilkørsel er til sammenligning. Jeg mener bare ikke man løser noget ved at straffe folk der har med stoffer at gøre. Pusher 1 er et klassisk eksempel på hvordan politiet "hjælper" en mand til at komme ud af sin narkokarriere. Det typiske eksempel, politiet konfiskere 100 gram, 1000 gram, what ever, og så skaber det bare meeeget mere kriminalitet når personen skal ud og rende efter penge. dette er bare et ringe eksempel, men i mine øjne faktisk ret godt.

Senest rettet af TheRagingPussy 20 mar 2009 09:51, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
TheRagingPussy skrev:
Jeg synes ikke der skal være 100 % fri tilgængelighed til ale, men heller ikke nogle forbud

Billede?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Uanset om stoffer er lovlige eller ikke, vil der altid være itoter der ikke vil kunne admistrere et fornuftig forbrug.
Synes nu de skal lovliggøres, så kan man også lave oplysnings arbejde om hvilkne stoffer man skal holde sig fra og hvilkne er mindre skadelige.
Synes det er absurd at ulovligøre stoffer der gør mindre skader end alkahol som er lovligt.
Ved at lovligøre stoffer vil man måske også komme til at have renere stoffer og sundere brugere ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]