Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 09:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

http://www.information.dk/184892
Ganske fornuftig artikel hele vejen rundt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
god artikel - med Rindom! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Tak for det, den får humøret lidt op på en mørk tirsdag. Og ja, lækkert at se Rindom sige noget fornuftigt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er jo super fedt når det er at hele den danske presse skriver positivt om legaliseringen af Hash :D

Men ærligt drenge, tror i at det bliver legaliseret her inden for den næsmeste fremtid?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Skou skrev:
Det er jo super fedt når det er at hele den danske presse skriver positivt om legaliseringen af Hash :D

Men ærligt drenge, tror i at det bliver legaliseret her inden for den næsmeste fremtid?

Der er jo ikke andet gøre! Jeg tror på at en legalisering kan finde sted, men den kommer ikke af sig selv! Vi må op på barrikaderne og overbevise befolkningen om at en legalisering ville være godt for samfundet.

IMO er den største opgave pt. at aflive de fordomme som de fleste politikere har om cannabis-brugere og dermed skabe et flertal for legalisering 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Kunne vi ikke lave nogle foldrer omkring cannabis hvor vi afliver et par af de værste/mest almindelige myter og kommer med facts omkring cannabis, skriver lidt om legalisering mm.
Det kan vel gøres relativt billigt da boardets brugere har mange færdigheder, som dækker det verbale og estetiske grundlag for sådan en folder, + en masse viden omkring politik, samfundet, cannabis og andre rusmidler. Ja, det eneste der skal bruges penge på (med lidt frivilligt hjælp herfra) er sådanset at få lortet trykt :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Vil lige vise jer den smukke forside:

http://peecee.dk/upload/view/159192/full

Kan ikke finde ud af at indsætte den som billede, så i må lige nøjes med link.

Jeg er enig med dig, Blå Time, det er simpelthen nu i må frem med argumenterne, og fortælle folk at i ryger hash, og er velfungerende mennesker, ikke kriminelle.
Stod i døren med en hjemmekrøl der skulle ud og ryges, og en gammel mand, som var til banko ved siden af, spurgte mig hvad det var. Svarede at det bare er en joint, og smilede. Han smilede bare igen, og da jeg sagde "Ej, bare for sjov men vi burde nu have fri hash" var han helt enig. Det havde jeg ikke lige regnet med, men blev nu helt glad over det. En tilfældig fremmed, ovenikøbet en ældre mand, fortæller mig, at han ikke an se nogen grund til, at det ikke er lovligt. Så jeg er optimistisk, men mener også at vi må turde tør' at stå frem.

EDIT: Har lige fået læst lederen, og i den står: At det er en god grund til at stoppe bandekriminaliteten, men det væsentligste argument er, citeret: " I et demokratisk, tolerant og pluralistisk samfund, må den personlige frihed omfatte friheden til at træffe ukloge valg. Voksne mennesker skal have lov til selv at bestemme, hvilke stoffer de beruser sig i. Hash er ikke farligere end så meget andet."
De skriver dog bagefter, at de penge man sparer, kan bruges til bekæmpelse af hårdere stoffer. Rimelig selvmodsigende.

Senest rettet af Thomhash 10 mar 2009 17:33, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Xtreme skrev:
Kunne vi ikke lave nogle foldrer omkring cannabis hvor vi afliver et par af de værste/mest almindelige myter og kommer med facts omkring cannabis, skriver lidt om legalisering mm.
Det kan vel gøres relativt billigt da boardets brugere har mange færdigheder, som dækker det verbale og estetiske grundlag for sådan en folder, + en masse viden omkring politik, samfundet, cannabis og andre rusmidler. Ja, det eneste der skal bruges penge på (med lidt frivilligt hjælp herfra) er sådanset at få lortet trykt :)

Jeg hjælper gerne til! Der burde laves et cannabis-forbund, så at sige, blandt DCF og Psychedelia her. Noget mere seriøst end bare en hampe-march.

Men ja, lad os da komme igang, giver det succes er der meget mere at arbejde på, hvor det mest nærtliggende for mig må siges at være svampenes frigivelse. Edit: vi kunne også tage den endnu længere; græsrodsbevægelse i EU?

Husk nu citatet fra Kampen om hampen: "Her dyrker en landmand hamp med landbrugsstøtte fra EU
Billede

Med venlig hilsen
Anders

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Lige et hurtigt spørgsmål til den kloge, findes der lignede sider som psychedelia i mange af de andre EU lande?
For ideen med en græsrods bevægelse lyder da slet ikke dum, tror bare at der ligger en hel del frivilligt administrativt arbejde i det, hvis at det skulle kunne få nogen reel effekt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skou skrev:
Lige et hurtigt spørgsmål til den kloge, findes der lignede sider som psychedelia i mange af de andre EU lande?
Den eneste jeg kender er norske magiskemolekyler med kun 295 retgistrerede medlemmer
Norge er dog ikke med i EU.

Billede

Jeg tog også straks et billede da jeg så avise, smukt! :D

Avisen indehodlte endnu en artikkel: http://www.information.dk/184884
Du kan desværre kun få adgang til artiklen hvis du abonnere på avisen.

Men et sidecitat der overraskede mig var:
"Da køb, salg og indtagelse af alcohol i trediverne blev kriminaliseret, steg antallet af mord øjeblikkeligt og drastisk. Samme år, som alkohol atter blev legalt faldt antallet af mord lige så stejlt"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]