Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: W00T =P
Lutter mine ører rigtigt? noget at se frem til,
Skrevet i Januar, og glemmes aldrig.

Læs selv. :peace: :cheers: :gud: :rocking:

Den seneste tids eskalering af bandevolden kan kun stoppes, hvis det økonomiske
grundlag under narkobanderne rives væk. Derfor skal hash legaliseres
ikke mindst for at skabe fred i gaderne. ltm

Link:
http://blog.politiken.dk/lederpladsen/c ... /cannabis/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
du har vidst kommet til at poste i det forkerte forum ;) men det lyder sgu lidt for godt til at ku være sandt i mine øre.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Politiken har skam argumenteret for legalisering af hash i flere ledere. Der er mange stemmer der støtter en legalisering. Desværre bliver det næppe til noget så længe den parlamentariske sammensætning er som den er. Men før eller siden skal det nok ske, om ikke andet så pga. den demografiske udvikling - generelt er modstanden mod hash større, jo ældre man er.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Sweet... Fedt at en så stor avis som Politiken kommer ud med sådan en holdning, kan være at der er flere prominente personer der tør stå frem med samme holdning, når nu politiken lægger så flot ud :)

Viva la marijuana!!! :joint:

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det lyder alt for godt til at være sandt.
Jeg sidder her på min skole og laver et debat indlæg om strafferammen, jeg tager fat på narkotika, voldelig kriminalitet og finansielle forbrydelser. Denne artikel vil helt sik´kert hjælpe på det, på trods af at jeg har argumenterne i orden. Super fedt, thumbs up!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.180grader.dk/leder/Leder_Hashforbud_uden_folkelig_opbakning.php

Citat:
1. feb 2009 kl 22:30
Leder: Hashforbud uden folkelig opbakning

Størstedelen af vore lov kan inddeles i to kategorier. I den første finder vi de love, som folk ville overholde, selvom de ikke fandtes. I den anden har vi de love, som folk ikke overholder, selvom de findes. Det er så op op til folk selv at afgøre, hvilken kategori af love, de finde mest overflødig ... Måske dem begge?

Forbuddet mod hash befinder sig meget klart i kategori nummer to. Loven har mange tilhængere, må vi gå ud fra, for ellers ville vi vel ikke have den, men kan disse tilhængere mon udpege en eneste person i Danmark, som ikke ryger hash med den begrundelse, at det er ulovligt? Næppe. I Danmark ser det ud som om, enhver, der ønsker at ryge hash, ryger hash - til trods for forbuddet. De, der ikke ryger hash, holder sig fra det, fordi de ikke har lyst - ikke p.g.a. forbuddet.

Forbuddet gør derfor ingen forskel for danskernes hashrygning, men det forærer, som påpeget af mange og nu også af de Radikales københavner-borgmester Klaus Bondam, et økonomisk lukrativt hashmarked til rocker- og indvandrerbander. Det slås de så om for tiden, og fra tid til anden ryger der et liv på den konto.

Den lære, som politikerne burde drage af hashforbuddets totale mangel på effektivitet, er, at love, der handler om, hvad folk må gøre inden for deres egne fire vægge, kræver folkelig opbakning for at kunne håndhæves. Når ingen føler indignation over, at der bliver røget hash hos naboen, så kan politikerne lige så godt ophæve forbuddet.

Politiets identifikationsskilte bestod i gamle dage af en metalplade med et øje i en hånd, men øjet er ikke altseende. Når danskerne i praksis ikke bakker op om hashforbuddet, så kan politiket ikke håndhæve det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
De rammer sgu plet indimellem, folkene bag 180grader. Rigtig god leder du har fundet, Kaktus Klausen!

Edit: Jeg fik en sjov tanke. Hvis vi nu laver nogle bander, og begynder at hjælpe med skyderierne, så går det måske lidt hurtigere med legaliseringen?

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Edit: Jeg fik en sjov tanke. Hvis vi nu laver nogle bander, og begynder at hjælpe med skyderierne, så går det måske lidt hurtigere med legaliseringen?

Jeg er klar!
.. Men ville det ikke være synd for alle de "uskyldige" mennesker som kommer til at dø?
Hvad nu hvis vi bare arrangerer noget skydning mod hinanden indbyrdes og får det til at se ud som et narkoopgør?
Legaliseringen kræver sine ofre! :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Jaer vi underlægger landet i anarki indtil vi har fået vores vilje tvunget igennem!

8)

Dedikeret medlem

Så bliver jeg nødt til at være kedelig og alvorlig og pointere, at anarki ikke har noget at gøre med bomber eller skydevåben, men nærmere at sikre individets frihed og et retfærdigt samfund.
http://infoshop.org/faq/index.html

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
søster ordkløver lær at læse betydningen i ords sammenhæng og ikke hvordan du deler dem op individuelt...

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Shperma skrev:
And skrev:

Jeg er klar!
.. Men ville det ikke være synd for alle de "uskyldige" mennesker som kommer til at dø?
Hvad nu hvis vi bare arrangerer noget skydning mod hinanden indbyrdes og får det til at se ud som et narkoopgør?
Legaliseringen kræver sine ofre! :P

Hvad er en revolution uden blod? :rocking: Men det kan da givetvis være muligt at hyre nogle ungdomshus-sympatisører også, de er dygtige til at lave ravage i gaderne, og så er de gode til at lave bål - og det er vigtigt, for så kan vi få varme pølser og snobrød ovenpå en god gang mord, mens ungdomshus-sympatisørerne tager sig af politiet. Det' sgu smart :mrgreen:

Desuden er de ikke uskyldige; de er ikke med os, derfor er de skyldige. "I en krig er der ingen civile" - Der Untergang.

Dedikeret medlem

Blæste Nico skrev:
søster ordkløver lær at læse betydningen i ords sammenhæng og ikke hvordan du deler dem op individuelt...

8)

Fair nok, det er bare en personlig kæphest :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe said it! Det er et spørgsmål om hvornår de ældre generationer forlader planeten og lader åbensindet træde frem. Jeg tror på mennesket! Og jeg tror på at tid heler alle sår =D
Jeg citerer Max Plank her:
"A new scientific truth does not triumph by convincing its opponents and making them see the light, but rather because its opponents eventually die, and a new generation grows up that is familiar with it."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]