Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 02:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
En spændende artikel fra Ingeniøren med tilhørende diskussion og afstemning:
http://ing.dk/artikel/94295-forskere-ti ... er-eksamen <-- uden Psychedelia-baggrund :)
[iframe]http://ing.dk/artikel/94295-forskere-tillad-doping-af-hjernen-foer-eksamen[/iframe]
Hvis der er nogle interessante kommentarer, kan jeg kun opfordre til at skrive dem ind på Ingeniørens egen hjemmeside, det kræver blot en bruger på deres side.

...og hvad er så min mening. Tja. Jeg er selv modstander af at skyde med spredehagl når der skal deles forbud ud, og alene af den grund synes jeg ikke at man skal afvise idéen om at bruge stoffer på den måde der bliver omtalt i artiklen. Samtidigt er det dog utroligt vigtigt at man så sørger for at stofferne ikke bliver et krav i forbindelse med arbejde. Folket skal have oplysning. Drop skræmmekampagnerne, de virker alligevel kun i begrænset omfang.
I sidste ende må det blive et ja. Vi har set hvordan doping i sportsverdenen er blevet så stort, at ingen tvivler på at størstedelen af Tour de France-rytterne bruger det. Alle de kampagner og kontroller har ikke haft den ønskede effekt -- hvorfor skulle det være anderledes med hjernedoping?

God jul!
-RuneK

EDIT: Yrk, Ing.dk har åbenbart ikke defineret en baggrundsfarve. Det betyder at den tager farve fra siden under, i mit tilfælde brun. Flot er det bestemt ikke, så har smidt et direkte link til artiklen øverst. Skulle jeg jo nok have gjort lige meget hvad...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Denne debat kører på om raske mennesker må dope sig med stoffer for at opnå bedre resultater.
De syge der bruger samme medicin, er udelukkede i idrætverdenens dopinglove.
De sjove er så at de syge ikke engang er en af hovedargumenterne for at lovlig gøre stofferne, de er alene nævnt da de fortæller hvad medicinen bruges til.
Ja, sådan kan man undres over så meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]