Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 06:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
[iframe]http://politiken.dk/indland/article557204.ece[/iframe]
...at det lige er ved "en stor techno-fest" at det sker, hjælper desværre nok ikke på Familien Danmarks syn på stoffer :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

RuneK skrev:
...at det lige er ved "en stor techno-fest" at det sker, hjælper desværre nok ikke på Familien Danmarks syn på stoffer :(

.... Eller deres syn på "techno" :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Underligt de siger, at det ikke er set før i Danmark, da der fx var en lignende overdosis i Århus tidligere på året, hvor han også røg en på intensiv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Er der nogen der formår at give en forklaring på hvorfor stoffet efter sigende er så farligt? Man kan kun forvente at tråden her bliver læst af folk med interesse i Bromo-Dragonfly.

MEGATRON

Lakhippien skrev:
Er der nogen der formår at give en forklaring på hvorfor stoffet efter sigende er så farligt? Man kan kun forvente at tråden her bliver læst af folk med interesse i Bromo-Dragonfly.

Fra wikipedia:

Citat:
The toxicity of Bromo-DragonFLY is unknown for humans however at least two reports of death believed to be resulted from Bromo-DragonFLY have been reported in Norway[3] and Sweden.[4]

Also, a Swedish man had to have the front part of his feet and several fingers on one hand amputated after taking a massive overdose. Apparently the compound acted as a long-acting efficacious vasoconstrictor, leading to necrosis and gangrene which was delayed by several weeks after the overdose occurred. Several other cases have also been reported of severe peripheral vasoconstriction following overdose with Bromo-DragonFLY, and a similar case is also known from DOB. Treatment was of limited efficacy in this case although tolazoline is reportedly an effective treatment where available.[5][6]

Overdoses, disturbing experiences, and Bromo-DragonFLY associated health problems have been described. One case in 2008 in England involved inhalation of vomit, causing nearly fatal asphyxia.[7]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Nogen der har noget info omkring doserne der er blevet indtaget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De fremlagde lige uheldet i TV2 nyhederne for 2 minutter siden. Jeg rev mig selv i hårdet!!

De sagde desværre intet om dosen. Men de advarede imod brugen af stoffet bl.a. fordi det tager så lang tid om at virke at folk reducere.. Så jeg gætter på at de har fået så hatten passer.. :D

arghh.. Nu kom det igen i TVøstjylland .. Hvis det fortsætter på denne måde er jeg skaldet inden jeg fylder 19 .. pas på jer selv derude!!

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
FFS! den eneste bemærkning der kommer fra politiet er: "Det er superfarligt!" Hvordan fanden skal de tro at unge mennesker som iforvejen ikke har nogen særlig stor tiltro til politiet stoler på de tre ord. Der bliver ikke nævnt noget om hvad der er tegn på en OD af Bromo Dragonfly, de fortæller ikke noget, andet end: "Det er superfarligt" FFS!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er måske bare mig der er bagefter, men hvilket stof er Bromo-Dragonfly helt præcist? Udfra deres beskrivelse lyder det som noget 2C(x), men hvad har det på sig? Jeg stoler ikke en skid på de "informationer" de har postet fra sundhedsstyrelsen eller politiet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Bromo-Dragonfly på wikipedia

Bromo-Dragonfly på Erowid

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Interessant. Det virker umiddelbart som lidt af en risiko, specielt det med påvirkningen af blodkar - ærgeligt at medierne ikke melder bedre ud, men det er vel hvad man kan forvente :-s

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er der nogen der ved om de har købt det over nettet eller af nogen ved festen? Det virker lidt underligt at 2 uerfarne (antager jeg) personer har fået fat i noget så eksotisk.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
jim fear skrev:
Er der nogen der ved om de har købt det over nettet eller af nogen ved festen? Det virker lidt underligt at 2 uerfarne (antager jeg) personer har fået fat i noget så eksotisk.

De har da højst sandsynligt købt det af nogle til festen, og det er da ikke særlig mærkeligt til en udendørs psyfest. :peace:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Jeg antager lidt at de fik bad trip og ikke OD fordi tror der var flere derude der var på det jeg havde hørt nogle rygter om at det ville være derude Bromo Dragonfly som det jo var . en af mine kammerater vidste at det var derude før vi tog derud , jeg blev tilbudt coke og mdma og ketamin og lsd , og self svampe som jeg indtog lidt af ,, tror de fleste var godt brændt af . men der skal vist heller ikke så meget overdosering til at man får det alt for skidt på Bromo-Dragonfly

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Minimal skrev:
jim fear skrev:

De har da højst sandsynligt købt det af nogle til festen, og det er da ikke særlig mærkeligt til en udendørs psyfest. :peace:

Tjah, normalt plejer folk bare at holde den slags narko for sig selv og kun sælge til folk der har styr på det, ikke random personer til en fest... Ham der medbringer det til en fest har jo også en form for ansvar for ikke bare at dele det ud til folk som ikke fatter noget. Selvfølgelig er det deres egen skyld at de er kommet galt afsted, men man kan godt tænke sig om inden man begynder at dele narko ud til folk.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Tjah, normalt plejer folk bare at holde den slags narko for sig selv og kun sælge til folk der har styr på det, ikke random personer til en fest... Ham der medbringer det til en fest har jo også en form for ansvar for ikke bare at dele det ud til folk som ikke fatter noget. Selvfølgelig er det deres egen skyld at de er kommet galt afsted, men man kan godt tænke sig om inden man begynder at dele narko ud til folk.

Med fare for at dette lyder mærkeligt for mange mennesker... Men det var ikke det "normale" crew der holdt festen i skoven sidst. Og det var, så vidt jeg har ladet mig fortælle heller ikke de samme typer, der holdt en for nogle år siden da en døde. Der er kommet nogle nye grupper som holder fester i skoven. Hvilket er fint. Men det er ærgeligt at folk kommer så langt ud at skide, at det ødelægger det for alle os andre. Ifølge min kammerat er en del af de nye der holder fester derude heller ikke så gode til at rydde op som de burde være. Men det ved jeg nu ikke om det er dette her crew.

Men jeg håber snart folk vil begynde at omgå stoffer med noget mere respekt, så dæmoniseringen, i første omgang, kan formindskes. Hvis det en dag bliver lovliggjort, og folk forstår det er eget ansvar og dæmoniseringen af stoffer derved ikke fortsætter, må folk gøre som de vil, de må endda dø af det. Jeg er sådan set ligeglad. Men sålænge dette skader alle andre, så tag jer sammen, jer der dør!

Medlem

Geografisk sted: Far Away
Jim Fear: det er langt fra alle pushere der har nogen som helst form for samvittighed. Mange er stort set fuldstændigt ligeglade om folk OD'er på noget der kommer fra dem (sålænge det ikke får konsekvenser for dem) Men på den anden side er Bromo Dragonfly nok ikke lige det mest gængse pusher-narko der findes i Danmark.. Lidt Off-topic: Nu er der efterhånden nogen stykker der har brændt fingrene på Bromo.. Hvad er det der går galt når det ender helt galt som i dette tilfælde. Doseringsproblemer, eller fordi det blir blandet med andre substanser eller noget helt tredje der gør udslaget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Odden skrev:

Men jeg håber snart folk vil begynde at omgå stoffer med noget mere respekt, så dæmoniseringen, i første omgang, kan formindskes. Hvis det en dag bliver lovliggjort, og folk forstår det er eget ansvar og dæmoniseringen af stoffer derved ikke fortsætter, må folk gøre som de vil, de må endda dø af det. Jeg er sådan set ligeglad. Men sålænge dette skader alle andre, så tag jer sammen, jer der dør!

sikke en tarvelig udtagelse. selvfølgelig skal stoffer omhandles med respekt, man skal vide hvad man tager ect.
selvom det måske er forkert at anskaffe sig stoffer til en udendørs psy-fest, så er der mange der gør det, mon ikke også "erfarende brugere".
så medmindre du selv har haft et ærligt og redeligt forhold til narko igennem hele dit liv, så må du hellere passe på med sådanne udtalelser, folk dør ikke med vilje, om så det er "deres ejen skyld" eller ej, så deler jeg, som mange andre, stor medlidenhed med alle der dør af nogen former for rusmidler!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Her er en ret udførlig svensk artikel om Bromo-dragonFLY og et svensk dødsfald forårsaget af stoffet. ADVARSEL: Indeholder 2 pænt nasty billeder, you've been warned!

http://ltarkiv.lakartidningen.se/2008/temp/pda34918.pdf

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
sikke en tarvelig udtagelse. selvfølgelig skal stoffer omhandles med respekt, man skal vide hvad man tager ect.

Ja det er det sikkert. Men jeg er ret træt af, at folks idioti har konsekvenser for andre i så stor omfang som det har. Og et dødsfald har store konsekvenser for en familie. Jeg efterspørger ikke et perfekt forbrug af stoffer, da jeg ikke ved hvad det er. Men behøver folk virkelig at være så dumme de dør af det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]