Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Citat:
En ung gæst på Roskilde Festivalen svævede onsdag eftermiddag mellem liv og død efter at være blevet indlagt på Roskilde Sygehus med en overdosis.

Af hensyn til de pårørende kan sygehuset kun oplyse, at der er tale om en ung mand, der ikke er dansk. Ifølge de sneste meldinger er der tale om en 20-årig nordmand.

"Hans tilstand er meget alvorlig. Den er livstruende," siger vicedirektør for Roskilde Sygehus Teis Andersen til Nyhedsbureauet Newspaq.

Den unge mand kom ind på skadestuen kort efter midnat natten til onsdag efter at have indtaget en overdosis af en blanding af hårde stoffer.

Sygehuspersonalet arbejder i øjeblikket på at redde mandens liv.

Siden portene til Roskilde Festivalen åbnede søndag morgen, har 150 personer fra festivalpladsen været omkring skadestuen på Roskilde Sygehus, fordi de har indtaget for meget alkohol eller stoffer. Og det er ganske normalt efter tre dages festival.

"Situationen er ikke fundamental anderledes end de tidligere år," siger Teis Andersen.

http://www.bt.dk/article/20080702/nyheder/80702055/

Senest rettet af HexTrix 07 jul 2008 23:14, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
En 20-årig nordmand ligger stadig på intensiv afdeling, efter han fik en overdosis hårde stoffer på Roskilde Festivalen.

Af Bo Søndergaard

En 20-årig norsk festivalgæst er stadig i livsfare, efter han tidligt onsdag morgen blev indlagt på Roskilde Sygehus efter en overdosis hårde stoffer.

»Der er ingen bedring, hans tilstand er stadig yderst kritisk«, siger politikommissær Bent Stavad Andersen til politiken.dk.

Den unge mand blev fundet bevidstløs på campingområdet kort efter klokken 01 onsdag morgen.

Købte stoffer i København
Nordmanden og hans venner havde været i København for at købe heroin og kokain, og kort efter de havde indtaget narkotikaen gik det galt for den 20-årige. Det er uklart, om han har taget heroin eller kokain eller begge dele.

»Men han har ikke før taget så hårde stoffer, kun røget noget hash, så det er måske derfor, han reagerer så voldsomt. Der er ikke tale om ekstra stærkt stof - hans venner havde også taget noget, men havde ikke fået det dårligt«, siger Bent Stavad Andersen.

Vennerne er stadig på festival
Politiet ved ikke, hvor længe den unge mand lå bevidstløs, før han blev fundet. De hårde stoffer lammede hans åndedrætsfunktion, og han fik hjertestop, inden han blev genoplivet og bragt til Roskilde Sygehus.

Hans familie fra Norge er kommet til Roskilde og er på hospitalet. Hans venner er blevet afhørt at politiet, men befinder sig stadig på festivalen.

Pas på alle jer på roskilde, med al den narkotika og kaos

Junior medlem

ja det er nu farligt med alt det dødsnarko :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Grunden til at han er i koma er at han aldrig havde prøvet andet end hash, og derfor reagerede EKSTRA kraftigt på de hårde stoffer!!! Men det er ikke stærke stoffer, for hans venner tog det også men de er OK.
Nogle dør bare, fordi de ikke er hårde nok!!!11

Og min dybtfølte sympati for den tyveårige gut.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Den 20-årige nordmand, der blev indlagt med hjertestop under dette års Roskilde Festival, er død.

Manden blev fundet i koma på festivalens campingområde natten til onsdag, og hans tilstand har været kritisk lige siden.

Det skriver Nettavisen.no.

Den 20-årige er blevet behandlet på Roskilde Sygehus.

Købte narkotika med vennerne
Her ønsker cheflæge Theis Andersen dog ikke at oplyse den præcise dødsårsag.

»Vi ønsker ikke at oplyse den eksakte dødsårsag. Det er et meget tragisk dødsfald«, siger han til Nettavisen.

Medier har berettet, at nordmanden sammen med nogle venner onsdag havde været i København for at købe kokain og heroin, som de indtog sammen.

Mandens familie er blevet underrettet om dødsfaldet.

http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/ ... 535987.ece

Tragisk afslutning på denne sag, R.I.P.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
R.I.P altid ærgerligt at sådan noget skal ske :(

Måske sniffet hero i stedet for coke? Kan forklare respirationsdepressionen.. Eller bare taget for meget af det ene eller andet. Anyway dybt tragisk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

RIP

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
RIP, sørgeligt når det sker :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
R.I.P

Junior medlem

Sørgeligt! Hvil i fred.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://avisen.dk/opkast-slog-nordmand-i ... 13984.aspx

avisen.dk skrev:
I løbet af denne uge kommer resultatet af en alkoholprøve. Dermed kan politiet måske finde ud af, om nordmanden var kraftig påvirket af alkohol eller af stoffer.

bt.dk skrev:
En 20-årig norsk festivalgæst er stadig i livsfare, efter han tidligt onsdag morgen blev indlagt på Roskilde Sygehus efter en overdosis hårde stoffer.

:hm:
Tsk tsk tsk...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

RIP.

Tror faktisk jeg så ham. Da jeg var på vej i seng om natten en dag (kan ikke huske hvilken) kom der en ambulance rullende ind ca. 20 meter fra vores lejr, og der lå en gut der var besvimet

Det skal siges at jeg ikke har snakket med nogen af dem der, da vi ikk snakkede meget med dem der lå der - ret crowded område. Vi havde faktisk slet ikke opdaget at han var besvimet.

De gav ham hjertemessage og kunstig åndedræt, og bar ham derefter ind i ambulancen efter (åbenbart) at have fået liv i ham..

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Electric skrev:
RIP.

Tror faktisk jeg så ham. Da jeg var på vej i seng om natten en dag (kan ikke huske hvilken) kom der en ambulance rullende ind ca. 20 meter fra vores lejr, og der lå en gut der var besvimet

Det skal siges at jeg ikke har snakket med nogen af dem der, da vi ikk snakkede meget med dem der lå der - ret crowded område. Vi havde faktisk slet ikke opdaget at han var besvimet.

De gav ham hjertemessage og kunstig åndedræt, og bar ham derefter ind i ambulancen efter (åbenbart) at have fået liv i ham..

Nu har de hentet en del folk med ambulance osv., så der er også mulighed for at det var en anden.
Jeg arbejde i år på Roskilde som normal brandvagt, og natten til torsdag omkring kl. 01 fandt vi en nordmand der passer med beskrivelserne.
Han var meget forvirret og var besvimet det meste af tiden. Hvert andet minut vågnede han op og snakkede i tåger -- om at han ville have mere at drikke, smalltalk osv. 10-15 sekunder senere ville han så besvime igen. Vi tilkaldte strakts samaritter, og efter en 5-10 minutter ankom de med en båre.
Dette var nede omkring agora G, hvorfra personen blev kørt hele vejen op til servicecenter øst på båre. Undervejs var han besvimet det meste af tiden, og når han engang imellem vågnede og var forvirret, rejste han sig og prøvede at komme af båren.
Jeg holdt ham i vejen hele vejen op til servicecenter øst hvor vi afleverede ham til de ansvarlige samaritter.
Tidspunktet passer, nationaliteten passer, men er ikke helt sikker på at det var ham -- det kunne det dog meget vel have været. Var lidt mærkeligt at læse om det i medierne, men jeg gjorde hvad jeg kunne, og det samme gjorde de resterende involverede samaritter (de 2 med båren) og min makker.

Lige meget hvad er det et tragisk dødsfald, der formentlig kunne have været undgået hvis personen havde sat sig ind i hvad han lavede. :(

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Lige halvt off topic. Men hørte om en gut på festivalen der begyndte og skære halsen over på sig selv, nede på den kunstige skøjtebane, hvor han vidst havde fået alt for meget syre. Det skulle vidst have været pænt blodigt.
Nogen der ved noget om det ? Har intet kunne finde i medierne sys jeg. men hørte det fra flere på festivallen som havde set det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Қeta-Smølfen skrev:
Lige halvt off topic. Men hørte om en gut på festivalen der begyndte og skære halsen over på sig selv, nede på den kunstige skøjtebane, hvor han vidst havde fået alt for meget syre. Det skulle vidst have været pænt blodigt.
Nogen der ved noget om det ? Har intet kunne finde i medierne sys jeg. men hørte det fra flere på festivallen som havde set det.

HVAD!!??
Det lyder sguda alt for ødelagt!! Håber fandme det er en røver..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Қeta-Smølfen skrev:

Jeg hørte det samme, bare at han var på svampe.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det var en bekendt af mig der er tale om, han var ikke på svampe, men LSD som det er sagt tidligere.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Lyder voldsomt.. Kan du fortælle mere om det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg havde lavet et mere fyldestgørende svar, men det er ikke min historie, og jeg har ikke fået lov til at fortælle den. Derfor ændrede jeg det, og jeg er lidt forsigtig med at give for mange detaljer.
Det var en af mine venners lillebror det skete for.

Den korte version er han kørte på coke 3-4 dage i træk, kombineret med et heftigt indtag af alkohol og hash. De fandt så på at droppe syre. Han blev set forsøge at smadrede en flaske mod sit eget hoved, uden at folk greb ind. Da de så ham næste gang havde han fået smadret den, og var igang med at skære halsen over på sig selv med den. Der skulle 6-8 mennesker til at fiksere ham, indtil ambulancen kom.

Han er, så vidt jeg ved, kommet sig uden fysiske mén.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]