Electric skrev:
RIP.
Tror faktisk jeg så ham. Da jeg var på vej i seng om natten en dag (kan ikke huske hvilken) kom der en ambulance rullende ind ca. 20 meter fra vores lejr, og der lå en gut der var besvimet
Det skal siges at jeg ikke har snakket med nogen af dem der, da vi ikk snakkede meget med dem der lå der - ret crowded område. Vi havde faktisk slet ikke opdaget at han var besvimet.
De gav ham hjertemessage og kunstig åndedræt, og bar ham derefter ind i ambulancen efter (åbenbart) at have fået liv i ham..
Nu har de hentet en del folk med ambulance osv., så der er også mulighed for at det var en anden.
Jeg arbejde i år på Roskilde som normal brandvagt, og natten til torsdag omkring kl. 01 fandt vi en nordmand der passer med beskrivelserne.
Han var meget forvirret og var besvimet det meste af tiden. Hvert andet minut vågnede han op og snakkede i tåger -- om at han ville have mere at drikke, smalltalk osv. 10-15 sekunder senere ville han så besvime igen. Vi tilkaldte strakts samaritter, og efter en 5-10 minutter ankom de med en båre.
Dette var nede omkring agora G, hvorfra personen blev kørt hele vejen op til servicecenter øst på båre. Undervejs var han besvimet det meste af tiden, og når han engang imellem vågnede og var forvirret, rejste han sig og prøvede at komme af båren.
Jeg holdt ham i vejen hele vejen op til servicecenter øst hvor vi afleverede ham til de ansvarlige samaritter.
Tidspunktet passer, nationaliteten passer, men er ikke helt sikker på at det var ham -- det kunne det dog meget vel have været. Var lidt mærkeligt at læse om det i medierne, men jeg gjorde hvad jeg kunne, og det samme gjorde de resterende involverede samaritter (de 2 med båren) og min makker.
Lige meget hvad er det et tragisk dødsfald, der formentlig kunne have været undgået hvis personen havde sat sig ind i hvad han lavede.