DoYouSpeakWak?? skrev:
Det er godt nok meget mindre hash de har taget i år. fra 5000+ til under 400. Men hvis der ikke skal mere til end lidt ballade og demonstrationer, så kender vi jo midlet til at få drænet budgettet.
-Det er vel med en "

" du siger dette. For hvis ikke, er det et plat udsagn. Vi skal helst ikke ta en ungdomshusdebat igen, vel?

.
Narkomanerne (de "ægte" af slagsen) bliver der ikke færre af, når nu politiet ikke stresser dem længere. Uanset om narkomaner bliver stresset eller ej, er ingen af delene videre fremmende for deres mulige afvænning.. Men at konfiskere deres dyrtindkøbte heroin/etc., løser ingenting og vil kun give mere kriminalitet, som Paul Atreides nævner.
Mindre stress af narkohandlerne skaber alt andet lige flere mis/brugere, men personligt er jeg ikke tilhænger af en strammer-politik, så langt hellere en bedre og reel offentlig oplysning - en debatkonklusion vi også har støbt i armeret beton herinde skulle jeg mene. Men hvad er VIRKELIG den bedste løsning? Det kan godt være at rigtig mange herinde har fingeren på pulsen og reelle fakta iorden (nej, ikk ligefrem dig, Henrik), men samtidig vil vi på den anden side ej heller undvære vores stoffer - lovlige som ulovlige -, og kan derfor ikke repræsentere et bredere udvalg af folket når vores holdning tildels synes henad proaktivitet.
Det faldt mig dog lidt for brystet at se flere coke-forhandlere indenfor 200 meter på Istedgade en lørdag aften, end der er shawarma-forhandler på hele Vesterbro. - Afrikanere der sælger sne i DK, WTF? Absolut tankevækkende med den åbenlyst organiserede narkokriminalitet, selvom de var meget venlige når jeg takkede nej til det 7. tilbud indefor 3 minutter i min søgen efter mad. Forstår ikke hvor polisen var henne, for det ville være som at stjæle slik fra små børn at fange dem ind, hvis det nu virkeligt var en fare for samfundet som Lene Espersen & Co (siger det er).