Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 maj 2024 09:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 maj 2008 01:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 mar 2007 22:03
Indlæg: 489
Citat:
Kan produceres i Danmark
I Danmark er man ikke stødt på den slags hjemmelaboratorier endnu, men det er formentlig kun et spørgsmål om tid, før de første dukker op. Alle remedierne kan nemlig skaffes uden problemer.

Medikamentet 'Duact' fra producenten GlaxoSmithKline, der er fremstillet med det formål at få has på lidelser som høfeber og tilstoppet næse, kan fås i håndkøb i Danmark. I hver pille findes 60 mg af stoffet pseudoephedrin, der i hjemmelaboratoriet kan omdannes til methamfetamin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 02:37 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
For god ordens skyld, kan der så komme en kilde på?

Utroligt som TV2 kan få alle medier til at gå amok over ét specifikt stof, bare ved at lave én elendig udsendelse om det.
Det næste bliver vel noget i retning af "Unge drikker grafittifjerner"
Så har stofbrugere både fået hestemedicin, grafittifjerner og jeg skal komme efter dig..
Tror i øvrigt at pseudoefedrin i så små doser ville være alt for besværligt

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 14:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2008 21:19
Indlæg: 234
Geografisk sted: Sjælland
Det viste de jo også i udsendelsen i station 2 i mandags, at de køber pillerne i håndkøb og man så også alle de tomme pakker på et methlaboratorie.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 14:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Med sådan en artikel og den generelle fokus på meth i medierne, vil vi sikkert se mere meth på gaderne og flere hjemmelaboratorier. Uuddannede folk vil sikkert prøve at lave deres eget meth, hvor der jo er stor chance for, at det går galt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 17:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jun 2005 05:20
Indlæg: 619
Hvilket jeg lidt mistænker for at være ideen. Når Johnny så falder død om har man beviset for hvor stort et problem det er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 17:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 31 jan 2005 23:32
Indlæg: 226
Hvorfor skal vi have denne information tv2? Jeg forstår det simpelthen ikke.
Ønsker de at det skal skyde op med hjemme lab's? Det er som om de ønsker at pumpe gang i GlaxoSmithKline's salg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 17:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Det virker lidt som om TV2 vil give DK USA's problem, føler lidt det virker opfordrende at frigive sådan en infomation, jeg havde f. eks ingen anelse om det.

Bare fordi at USA ser sådan ud behøver det ikke være det samme i Danmark.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 18:23 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Men så vidt jeg ved skal man stadig bruge rød fosfor for at kunne lave meth via pseudoephedrin, og det er vidst ikk helt så let at få fat i som pseudoephedrin skulle være. Ret mig hvis jeg er galt på den !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 18:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2007 23:30
Indlæg: 153
Geografisk sted: København
Keta-Smølfen skrev:
Men så vidt jeg ved skal man stadig bruge rød fosfor for at kunne lave meth via pseudoephedrin, og det er vidst ikk helt så let at få fat i som pseudoephedrin skulle være. Ret mig hvis jeg er galt på den !


Så vidt jeg ved, er det rødt fosfor der findes på siden/strygefladen af tændstikæsker - svovl i daglig tale. Correct me if I'm wrong, please. =)


Forresten skulle det da ikke undre mig at google kunne grave en opskrift eller en forhandler frem på rød fosfor. Når TV2 nu så fint og flot lader informationsflowet om meth og hvor let det er at lave, vælte ud til masserne skal det 100% sikkert resultere i labs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 18:51 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Der er rigtig mange forskellige synteser til methamfetamin, og den vigtigste ingrediens, som går igen i sikkert dem alle sammen, er efedrin/pseudoefedrin... Rød fosfor er jeg overbevist om godt kan undværes. Om de andre stoffer er nemmere at få fat på i landet her, det skal jeg ikke kunne sige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 20:05 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Okay mente bare der skulle bruges rød fosfor. mer er absolut ikk sikker, hehe..

men vil da ikk' mene at rød fosfor og svovl er det samme :?: eller er jeg bare helt gelt på den :?

\\edit

Fandt lige dette

Fosfor blev først gjort kommencielt for tændstik industrien i det 19. århundrede ved at afdestillere fosfor dampe fra bundfældet fosfat, opvarmet i en retort. Tændstikker fra den tid som blev lavet med fosfor, var giftige og derved farlige for mennesker, hvilket resulterede i mord, selvmord og forgiftninger (ved uheld, ikke bevidst).


Og så fandt jeg lige ud af at fosfor har atomnummer 15 og svolv nummer 16. så det er altså ikk samme stof :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 21:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... 4.html?rss

Citat:
Det mest udbredte og det allerfarlig­ste hårde stof i USA, methamfetamin - i populær tale Ice eller Crystal meth - er så småt ved at gøre sit indtog i Danmark. Senest har en 18-årig ung mand fra Ullerslev ligget i koma i en uge efter han slugte stoffet.

Prisen er på methamfetamin er høj i Danmark, og derfor er stoffet ikke så udbredt endnu. Et gram methamfetamin koster nemlig 2.500 på gaden, hvor et gram kokain kan erhverves for 500 kr.

I USA er methamfetamin langt mere udbredt end konkurrerende hårde stoffer, og det skyldes, at man med håndkøbsmedicin og let tilgængelige kemikalier kan producere stoffet selv. I USA fandt politiet i 2004 47 hjemmelaboratorier om dagen. En målrettet indsats har dog fået tallet ned på 14 laboratorier om dagen i 2007.

Kan produceres i Danmark
I Danmark er man ikke stødt på den slags hjemmelaboratorier endnu, men det er formentlig kun et spørgsmål om tid, før de første dukker op. Alle remedierne kan nemlig skaffes uden problemer.

Medikamentet 'Duact' fra producenten GlaxoSmithKline, der er fremstillet med det formål at få has på lidelser som høfeber og tilstoppet næse, kan fås i håndkøb i Danmark. I hver pille findes 60 mg af stoffet pseudoephedrin, der i hjemmelaboratoriet kan omdannes til methamfetamin.


Disse fire medikanter fås i håndkøb i Tjekkiet og indeholder alle pseudoephidrin
Foto: TV 2Ekstremt vanedanende
Leder af Specialpatruljen i Københavns Politi, der har fokus på narkokriminalitet, Henrik Oryé, frygter, at Methamafetamin får gennembrud i Danmark inden for de næste år:

"Folk vil kunne dø af det, hvis de ikke ved, hvad det er de tager. Selv de narkomaner, som er her i området og som har prøvet methamfetamin, har fået et kæmpe chok af det. Så det er farligt. Det er ekstremt vanedannende, det er rimeligt nemt at producere, og dem der indtager det bliver psykotiske og sindssyge. De sover ikke i mange dage, " siger han til Station 2.

Vicepolitikommissæren tilføjer at selve produktionen også er ekstremt farlig:

"Hvis der er børn tilstede i de laboratorier, hvor det bliver produceret, skal de tvangsfjernes på stedet, fordi det støv der er i luften er så stærkt. Politiet der skal ind sådan nogle steder bliver nødt til at bruge fuldt åndedrætsværn for at trænge ind, og hele ejendommen må evakueres."


Her ses et eksempel på et hjemmelaboratorium
Foto: Michal NovotnyTjekkiet er europæisk methamf-central
Den europæiske central for produktion af methamfetamin er Tjekkiet. Her sælges omkring 4 mio. pakker af medikamenter, der ligesom Duact indeholder pseudoephedrin om året, og det skønnes at 80 pct. af disse bliver solgt med henblik på produktion af methamfetamin.

"Alle kan købe store mænger medicin i håndkøb, udvinde pseudoephedrinen og producere methamfetamin," siger Bretislav Brejcha, politikommissær i den centrale tjekkiske narkotikaafdeling til Station 2.

Han forklarer, at methamfetaminen er det rene slutprodukt, som man ender op med i sidste ende. Til produktionen skal bruges 7-8 forskellige kemiske substanser, og de er alle frit tilgængelige - både i Tjekkiet og i Danmark.

Voksende problem i Europa
Brejcha tilføjer at det, der før hovedsageligt var et tjekkisk problem, nu er et voksende problem i resten af Europa. I Danmark er man dog endnu ikke stødt på hjemmelaboratorier, der producerer stoffet.

"Vi har kendt til problemet i fem år nu, og vi har gjort opmærksom på det over for de relevante myndigheder. Men der er en stor, stærk lobby, der kæmper de farmaceutiske firmaers sag, og det er der problemet ligger," siger Bretislav Brejcha.

Det har i dag ikke været muligt at få en kommentar fra Lægemiddelstyrelsen og få et svar på, om man vil overveje at fjerne pillerne fra håndkøb.


Jeg troede ikke pseudoefedrin var til salg i DK, endnu engang tak til de danske medier for enten at oplyse mig om steder at købe stoffer eller oplyse om hvor man får ting til at lave dem. Det er godt nok latterligt :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 22:39 
OT men ville ikke starte et nyt emne bare for det men spørgsmålet er:

Hvis jeg brændte efter at få fat i noget meth eller et andet stof, ville det så være ulovligt at lave et fint skilt hvor der stod: Jeg leder efter meth $$ - Ja eller et eller andet mere gennemtænkt if you catch my drift.

Må man godt søge efter pushere? :| Bare et teoretisk spørgsmål


Igen undskyld for dets manglende relevans for emnet.


Top
  
 
Indlæg: 03 maj 2008 22:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tror ikke det er decideret ulovligt udover hvis en evt. handel finder sted, men jeg tror ikke der er mange pushere der vil vade hen og sælge til en med et skilt som det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2008 22:48 
Haha nej det var også en fejl at overdrive på den måde, det er ikke sådan man kommer gående med banner og flag og prøver at købe men på en eller anden ninja måde. Ved ikke rigtig hvorfor jeg sprøger så skynder mig bare i seng i stedet. :oops:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team