Yeti skrev:
Det du siger her taler da netop for at MDMA slet ikke er så farligt som man gerne vil gøre det til.
Som forholdene er nu tager de fleste mennesker MDMA som en Ecstasy tablet. Spørgsmålet er om man mener MDMA som stof eller Ecstasy-tabletter, som det indtages. Tabletter er ikke sikre fordi du ikke ved hvad du får og hvor meget der er i. Men ja jeg kan godt se hvad du hentyder til - at hvis man pålagde statslig kontrol for produktion og fremstilling af Ecstasy tabletter ville sikkerheden øges, og deraf måske også antal døde mindskes.
Yeti skrev:
Nu fordrejer du jo bevidst hans indlæg. For det første er det tydeligt at han faktisk godt ved hvad han snakker om, og for det andet argumenterer han for ophævelse af forbuddet på mange andre og bedre måder end ved hjælp af de tal. Men når man som dig går ind for forbudspolitiken er det naturligvis mest bekvemt bare at overse eller forbigå alt det man ikke bare kan afvise. Eller hvad?
Det er da på ingen måde en fordrejning af hans indlæg. Manden påstår af Ecstasy er mindre skadeligt end Aspirin, på baggrund af nogle tal han fordrejer så de virker underbyggende for hans påstand. Se
det er en fordrejning.
Det eneste forslag jeg ellers kan se han kommer med er at der skal mere oplysning om stoffet til, samt at faciliteter hvor der indtages stoffer skal gøres mere "brugervenlige", så de folk ikke bliver dårlige. Nu koncentrerede jeg mig som udgangspunkt kun om den ene påstand - at Ecstasy skulle være mindre skadeligt end Aspirin - men mht. de andre forslag er der for det første masser af information om Ecstasy til rådighed ang. doser, bivirkninger, virkninger osv. Så hvis man ikke har den fornødne viden om et stof som Ecstasy så har man åbenbart været for doven til at træffe forholdsregler, og så ligger man altså som man har redt. Hvis man bare propper noget i kæften uden at vide hvad det er, så er det sgu også ens egen skyld. Jeg kan ikke se at skylden skulle lige andre steder end hos en selv.
For det andet ser jeg det egentlig som brugerens problem, at han vælger et bestemt sted at indtage sit stof. Hvis man ikke vil have hedeslag eller blive dehydreret, så er det nok også en dårlig idé at tage ind i et 40 grader varmt, lukket lokale, danse vildt rundt og ikke drikke noget. Der kan jeg ikke se at beværtningen skal tage særlige hensyn til folk der vil tage stoffer. Det må være deres eget problem.