Ja i følge Lene Espersen skal bøderne altså forhøjes
- Jeg grinte da jeg læste den artikel, hun er da helt ude hvor hun ikke kan bunde
Citat:
Har du en lille klump hash i lommen, kommer det fremover til at koste dig 2000 kr., den første gang du bliver snuppet af politiet. Anden gang er prisen 3000 kr. - og herefter lyder bøden på 4000 kr. hver gang.
I hvert fald hvis justitsminister Lene Espersen får gennemført et lovforslag, som i går blev sendt i høring. Lovforslaget lægger op til en markant stramning af de bøder, der skal gives for besiddelse af euforiserende stoffer.
- Jeg ønsker med lovforslaget at sende et klarere signal om, at besiddelse af euforiserende stoffer ikke kan accepteres, også selv om stoffet alene besiddes til eget forbrug, siger Lene Espersen i en pressemeddelelse.
- Der er behov for at tydeliggøre, at besiddelse af euforiserende stoffer er en alvorlig lovovertrædelse, der bør medføre klare strafferetlige konsekvenser. Det gælder ikke mindst i forhold til unge, som lejlighedsvis f.eks. i weekender og til fester eksperimenterer med forskellige former for stoffer, siger hun.
Også de populære diskoteksstoffer
Loven skal gælde for alle former for euforiserende stoffer. Bødestraffen for besiddelse af amfetamin, kokain eller ecstasy - som i dag er 800 kr. - stiger i lovforslaget til 3000 kr. første gang, 4500 kr. anden gang og herefter 6000 kr.
Selv planten khat, som hidtil har været gratis at besidde, skal nu indbringe statskassen samme bødestørrelse som hash.
Kilde:
http://ekstrabladet.dk/112/article124631.eceEdit; Gammel nyhed sry