Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja i følge Lene Espersen skal bøderne altså forhøjes
- Jeg grinte da jeg læste den artikel, hun er da helt ude hvor hun ikke kan bunde :lol:

Citat:
Har du en lille klump hash i lommen, kommer det fremover til at koste dig 2000 kr., den første gang du bliver snuppet af politiet. Anden gang er prisen 3000 kr. - og herefter lyder bøden på 4000 kr. hver gang.

I hvert fald hvis justitsminister Lene Espersen får gennemført et lovforslag, som i går blev sendt i høring. Lovforslaget lægger op til en markant stramning af de bøder, der skal gives for besiddelse af euforiserende stoffer.

- Jeg ønsker med lovforslaget at sende et klarere signal om, at besiddelse af euforiserende stoffer ikke kan accepteres, også selv om stoffet alene besiddes til eget forbrug, siger Lene Espersen i en pressemeddelelse.

- Der er behov for at tydeliggøre, at besiddelse af euforiserende stoffer er en alvorlig lovovertrædelse, der bør medføre klare strafferetlige konsekvenser. Det gælder ikke mindst i forhold til unge, som lejlighedsvis f.eks. i weekender og til fester eksperimenterer med forskellige former for stoffer, siger hun.

Også de populære diskoteksstoffer
Loven skal gælde for alle former for euforiserende stoffer. Bødestraffen for besiddelse af amfetamin, kokain eller ecstasy - som i dag er 800 kr. - stiger i lovforslaget til 3000 kr. første gang, 4500 kr. anden gang og herefter 6000 kr.

Selv planten khat, som hidtil har været gratis at besidde, skal nu indbringe statskassen samme bødestørrelse som hash.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article124631.ece

Edit; Gammel nyhed sry

Senest rettet af incase 24 jan 2008 20:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ehmmm det er desværre gamle nyheder, det ER indført... Fx. 2 kilo i bøde for jointskod

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Ehmmm det er desværre gamle nyheder, det ER indført... Fx. 2 kilo i bøde for jointskod

Jeg undskylder for at være for sent ude :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Incase skrev:
Xpert skrev:

Hvis man nu finder et jointskod på jorden tænker, det er da ulovligt, kan man så ikke ringe til politiet og sige man har fundet et jointskod?
Jeg ville da gerne have det væk sådan så små børn ikke prøvede på at ryge det, tænk engang hvis det skete...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Portuz skrev:
Incase skrev:
Xpert skrev:

Hvis man nu finder et jointskod på jorden tænker, det er da ulovligt, kan man så ikke ringe til politiet og sige man har fundet et jointskod?
Jeg ville da gerne have det væk sådan så små børn ikke prøvede på at ryge det, tænk engang hvis det skete...

Haha, tror jævnligt jeg vil ringe ind og fortælle om hvor de ligger og sådan, og at de skal komme og fjerne det for jeg er bange for jeg bliver misbruger hvis jeg rører det :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Portuz skrev:
Incase skrev:
Xpert skrev:

Haha, tror jævnligt jeg vil ringe ind og fortælle om hvor de ligger og sådan, og at de skal komme og fjerne det for jeg er bange for jeg bliver misbruger hvis jeg rører det :P

Ja lige nøjagtig, det er ikke mere en 2 dage siden jeg så et sidst, lidt sjovt kunne det være hvert fald for den civile :) men hold kæft hvor må de blive sure hvis man bliver ved

Titel:
Medlem

jeg kunne godt tænke mig at høre fra en politiker, hvorfor at hash er værre end alkhohol... altså hvorfor hash er ulovligt og alkohol antydes at være lige så farligt som at drikke en tår vand...

der er flere tusinde 13 årige der går ud og fester HVER eneste weekend og forældrene synes det er ok og meget normalt men hvis en 13 årig kommer hjem og siger at han/hun har røget lidt af en joint så går de helt amok.

alkohol giver jo så sindsygt mange flere problemer og penge spild end hash gør... alkohol gør mange personer voldelige og fører derved til slagsmål og i værste tilfælde mord, alkohol fører også til mange lever sygedomme og man kan blive mindst lige så afhængig af det som man kan af hash.

hvorfor er hash så stort et problem i forhold til alkohol... det fatter jeg simpelthen ikke, ikke fordi jeg har noget imod alkohol, forstår bare ikke hvad der gør det mere lovligt end hash.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
I følge Lars Lykke så er det ikke mere farligt, han mener faktisk også at alkohol ville være forbudt hvis det kom frem idag. Og så ligger han sig ellers ind under at det er almindeligt accepteret i samfundet og at et rusmiddel mere ikke kan bebringe noget positivt. Det er i hvert fald min erindring..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Portuz skrev:
Xtreme skrev:
Portuz skrev:
Incase skrev:
Xpert skrev:

Ja lige nøjagtig, det er ikke mere en 2 dage siden jeg så et sidst, lidt sjovt kunne det være hvert fald for den civile :) men hold kæft hvor må de blive sure hvis man bliver ved

Kunne være mega sjovt, og man gør jo kun sig pligt som borger :D
"Ja hallo? Ja, det er mig igen. Nej det er altså kun 5 gang jeg ringer, jeg har fundet noget mere af det der hass nede i parken." :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Portuz skrev:
Xtreme skrev:
Portuz skrev:
Incase skrev:
Xpert skrev:

Kunne være mega sjovt, og man gør jo kun sig pligt som borger :D
"Ja hallo? Ja, det er mig igen. Nej det er altså kun 5 gang jeg ringer, jeg har fundet noget mere af det der hass nede i parken." :P

Ja., jeg må gøre det en dag, mest af alt for at se deres reaktion, sure på en kan de næsten ikke tillade sig at være, jeg bliver jo ikke infomere omkring hash, så for mig er det dybt kriminelt og farligt for alt omkring det.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silenoz skrev:
jeg kunne godt tænke mig at høre fra en politiker, hvorfor at hash er værre end alkhohol... altså hvorfor hash er ulovligt og alkohol antydes at være lige så farligt som at drikke en tår vand...

der er flere tusinde 13 årige der går ud og fester HVER eneste weekend og forældrene synes det er ok og meget normalt men hvis en 13 årig kommer hjem og siger at han/hun har røget lidt af en joint så går de helt amok.

alkohol giver jo så sindsygt mange flere problemer og penge spild end hash gør... alkohol gør mange personer voldelige og fører derved til slagsmål og i værste tilfælde mord, alkohol fører også til mange lever sygedomme og man kan blive mindst lige så afhængig af det som man kan af hash.

hvorfor er hash så stort et problem i forhold til alkohol... det fatter jeg simpelthen ikke, ikke fordi jeg har noget imod alkohol, forstår bare ikke hvad der gør det mere lovligt end hash.

http://www.tv00.org/politik/politikere2.wmv There you go :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]