Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://politiken.dk/videnskab/article463400.ece

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Så ville jeg gerne se de joints de har brugt til undersøgelsen

Det farligste fysiske ved hashrygning er fandme tilsætningsstofferne i dårlig hash, og risiko for kvælning ved overspisning

Der er helt sikkert skadeligt for lungerne ryge hash, ligesom det er skadeligt at inhalere alt andet røg... Røg er bare generelt skadeligt

Når jeg ryger hash, har jeg slet ikke lyst til at ryge smøger, hvilket vil sige at jeg ikke ryger det jeg normalt ville gøre. Selv hvis hver joint var ligeså skadelig som 10 smøger, ryger man jo meget færre joints (normalt) end smøger.

At man kan nyde cannabis uden lungeskader er jo heller ingen hemmelighed, vaporizers og oralt indtag skader minimalt

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Er der nogen der lige kan finde undersøgelsen?

Jeg kan slet ikke lige finde det (Er fundet, link længere nede), og jeg giver ikke en skid for undersøgelser uden faktisk at være bekendt med hvordan den er foregået.

Jeg vil vove at kalde bs på den her, at 1 joint (Iøvrigt, hvordan helvede er en joint en måle enhed? Jeg kender folk der kommer 0.3g hash i deres joints og jeg kender folk der kommer 1g+ i deres joints) skulle "svare" til 20 cigaretter er lidt af en påstand og det vil jeg se dokumentation på.

[EDIT] Link til undersøgelsen det drejer sig om:
http://thorax.bmj.com/cgi/content/abstr ... 6.077081v1

Jeg læser den selv igennem nu

[EDIT2]
Sikke en lorte undersøgelse:
Citat:
Background: Cannabis is the most widely used illegal drug worldwide. Long term use of cannabis is known to cause chronic bronchitis and airflow obstruction, however the frequency of macroscopic emphysema, the dose-response relationship and the dose equivalence of cannabis with tobacco has not been determined.

Methods: A convenience sample of adults from the Greater Wellington Region was recruited into four smoking groups; cannabis only, tobacco only, combined cannabis and tobacco and non-smokers of either substance. Their respiratory status was assessed using high resolution CT scanning, pulmonary function tests and a respiratory and smoking questionnaire. Associations between respiratory status and cannabis use were examined by analysis of covariance and logistic regression.

Results: A total of 339 subjects were recruited into the four groups. A dose-response relationship was found between cannabis smoking and reduced FEV1/FVC and sGaw, and increased TLC. For measures of airflow obstruction, one cannabis joint had a similar effect to between 2.5 and 6 tobacco cigarettes. Cannabis smoking was associated with decreased lung density on HRCT scans. Macroscopic emphysema was detected in 1/75 (1.3%), 15/92 (16.3%), 17/91 (18.9%) and 0/81 subjects in the cannabis only, combined cannabis and tobacco, tobacco alone and non-smoking groups respectively.

Conclusions: Smoking cannabis was associated with a dose-related impairment of large airways function resulting in airflow obstruction and hyperinflation. In contrast, cannabis smoking was seldom associated with macroscopic emphysema. The 1:2.5 to 6 dose equivalence between cannabis joints and tobacco cigarettes for adverse effects on lung function is of major public health significance.

[EDIT3] En tråd på et andet board om det:
http://www.norml.org.nz/posts1776-0.html

Senest rettet af Optimus Crime 29 jan 2008 18:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Læg mærke til at "Cannabis Kun" kategorien er der kun 1/75 der havde lungeemfysem, men der i "Kun Tobak" kategorien var 15/92 der havde lungeemfysem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]