Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 10:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Citat:
Den 70-årige blev opsøgt af en politipatrulje, som kom på et såkaldt »høfligheds-besøg« på mandens hjemadressen i Vinderup by lørdag aften ved 22-tiden.Få minutter efter fik den 70-årige at vide, at han var sigtet for at handle med hash.

På hans bopæl fandt politiet 87,6 gram hash og flere redskaber, der ifølge vicepolitikommissær Mogens Poort fra lokalpolitiet i Holstebro tyder på, at hashen ikke var til eget forbrug, men til videresalg.

- Det tror vi på baggrund af mængden af hash, og hvad man ellers ofte finder i forbindelse med handel med hash. Vi har for eksempel fundet en vægt i forbindelse med stofferne,« siger Mogens Poort.

Politiet fandt angiveligt også en grensaks med hashsmuller, og den sættes også i forbindelse med et eventuelt videresalg.

- En grensaks ses ofte anvendt til at klippe hashplader i stykker med i forbindelse med salg,« siger Mogens Poort, der oplyser, at den 70-årige ikke har været anholdt, men at der nu venter et retsligt efterspil.

- Det er for tidligt at sige, hvad det kan ende med. Jeg forventer, at sagen bliver afgjort som minimum med bøde, men jeg kan ikke sige det med sikkerhed, for det afhænger af anklageskriftet,« siger Mogens Poort.

http://www.bt.dk/article/20080109/nyheder/80109026/

Titel:
Medlem

Føler med ham.
er træt af at de små mænd bliver taget mens de store organiserede får fuldstændig frit spil.Sådan er det ihvertfald i min by[/u]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes det er lidt typisk de sætter hans grej i forbindelse med videresalg, sådan er det jo ikke nødvendigvis, grensaks er et godt redskab til at klippe en plade med, korrekt, men hvad hvis hans 100g plade var til ham selv? vægt ser jeg også som normalt, hvad hvis man har psychedeliske stoffer liggende og ikke har en vægt, så kan det sjove godt lidt gå af, synes i alt det er STOR fokus på det hele handler om videre salg, måske er det også hvad manden lavede. Dog er salgstalen til offentligheden lige lovlig videresalgs præget.

Min mening :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg klipper jænvligt i mine egne klumper, ligesom jeg ofte vejer dem. Vejer altid min nye klump for at se hvor præcis min formidler har været. Ligesom jeg nogle gange vejer en klump for at finde ud af hvor meget jeg har brugt på et givent mix eller en bestemt dag. Synes også det kan være lettere at mikse små klumper så derfor skærer jeg ofte stykker af til det formål. Har venner som ikke kan fordrage at man bider i hashen som mange ellers gør, så derfor kommer der sku ofte gang i bidetangen eller grensaksen.. det er hellere ikke så hårdt for tænderne! Og 87 gram, det skulle jeg da "hurtigt" få gjort kål på..
Kort sagt synes jeg at de ting der nævnes nemt kunne være en overfortolkning

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Come on. Hvor mange har plader, vægt og grensaks liggende uden nogensinde at sælge noget videre? Hvis han ikke solgte, ville han vel heller ikke have en vægt, da det ville være dumt, hvis ikke man virkelig havde brug for den, da man jo godt ved, at man anyways bliver dømt sælger, hvis politiet finder sådan en.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Come on. Hvor mange har plader, vægt og grensaks liggende uden nogensinde at sælge noget videre? Hvis han ikke solgte, ville han vel heller ikke have en vægt, da det ville være dumt, hvis ikke man virkelig havde brug for den, da man jo godt ved, at man anyways bliver dømt sælger, hvis politiet finder sådan en.

Det var da det mest elendige argument jeg længe har hørt. Jeg sælger ikke stoffer, men ejer selv et par vægte som jeg bruger til at veje doser af til mig selv med. Det er sguda mere dumt ikke at have en vægt, for så er man jo nødt til at eyeballe sine doser, hvilket sikkert er okay med hash, men med eksempelvis 2C-B er det altså ikke det smarteste.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
:yeah:

Bruger også min vægt til at veje forskellige ting med, og kunne ikke finde på at begynde at sælge.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

yeti skrev:
Minimal skrev:

Det var da det mest elendige argument jeg længe har hørt. Jeg sælger ikke stoffer, men ejer selv et par vægte som jeg bruger til at veje doser af til mig selv med. Det er sguda mere dumt ikke at have en vægt, for så er man jo nødt til at eyeballe sine doser, hvilket sikkert er okay med hash, men med eksempelvis 2C-B er det altså ikke det smarteste.

I så fald har du jo virkelig brug for dem, hvilket manden på 70 næppe har. Og det øger alligevel risikoen for, at du bliver dømt som sælger, hvis politiet opdager vægtene og finder stoffer.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Minimal skrev:

Dét ved en 70-årig også?

Det er da så latterligt at der bliver stemplet vidersalg bare fordi man har en vægt ved siden af sit stash, det er da kun i HR-Spirit at kunne veje sin dosis af, uanset hvilke stoffer man vælger at indtage. Det er for dårligt at man ikke kan have en vægt uden at blive stemplet som pusher, typpisk vestligt narko-forskræmthed.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

BisMann skrev:
Minimal skrev:

Dét ved en 70-årig også?

Det er da så latterligt at der bliver stemplet vidersalg bare fordi man har en vægt ved siden af sit stash, det er da kun i HR-Spirit at kunne veje sin dosis af, uanset hvilke stoffer man vælger at indtage. Det er for dårligt at man ikke kan have en vægt uden at blive stemplet som pusher, typpisk vestligt narko-forskræmthed.

Mon ikke han godt er klar over, at han bliver dømt for videresalg, hvis han bliver snuppet med knap 100 gram hash og en vægt? Kan nu godt forstå, at man dømmes for salg, når de finder vægt og flere stoffer end til eget forbrug umiddelbart. Generelt vil det også betyde, at der foregår videresalg, og så må de få uskyldige altså ryge med, det er klart.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Han er jo nok godt klar over det, men muligvis er han skide ked af at blive sigtet for videresalg når han jo bare brugte vægten til at veje sin aften ryger af med så han kan sove...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er en mulighed, men nu skal man heller ikke være naiv. Der er masser af gamle rotter, der sælger hash, og alt tyder på det i dette tilfælde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej selvfølgelig ikke, der er jo altid hvis og hvis, og man kan blive ved, det er jo altid trist når man kommer i klammeri.

Alt kan jo vendes og ses fra den anden side.

Der findes jo heller ikke en rigtighed i det her

Den perfekte verden er en drøm

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Portuz skrev:
Nej selvfølgelig ikke, der er jo altid hvis og hvis, og man kan blive ved, det er jo altid trist når man kommer i klammeri.

Har du røget en bønne siden sidste indlæg? :lol: Nå, men så er det vel diskuteret. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Portuz skrev:

Har du røget en bønne siden sidste indlæg? :lol: Nå, men så er det vel diskuteret. :wink:

hehe tæt på :) men et sted så er det jo bare sådan det er og ja det er da ærgeligt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har sagt det før, dog i anden forbindelse, men medmindre de kan bevise uden tvivl at han rent faktisk har solgt hash, bør han på ingen måde kunne dømmes for det. Selvom det går den forkerte vej, lever vi stadig i et retssamfund, hvor man ikke bør dømmes på antagelser, kun beviser.
At dømme folk på antagelser er et, for mig at se, enormt ubehageligt skråplan at komme ud på :(

Titel:
Medlem

Minimal skrev:

Lad os se:
Jeg ryger relativt sjældendt, men jeg har alligevel både en vægt, en grensaks m.m. i min varetægt, og jeg har ALDRIG solgt hash.
86 gram hash ser jeg heller ikke som nogen "unormalt" stor mænge til eget forbrug. Det er simpelthen meget billigere at købe i de mængder.

Og husk nu på, at man er uskyldig indtil andet er bevist. Ingen af de ting BEVISER videresalg. Det er allerhøjst indicier.

Tit bliver folk dømt på alt for spinkelt grundlag i sager som denne :( .

Titel:
Medlem

DeHades skrev:
Jeg har sagt det før, dog i anden forbindelse, men medmindre de kan bevise uden tvivl at han rent faktisk har solgt hash, bør han på ingen måde kunne dømmes for det. Selvom det går den forkerte vej, lever vi stadig i et retssamfund, hvor man ikke bør dømmes på antagelser, kun beviser.
At dømme folk på antagelser er et, for mig at se, enormt ubehageligt skråplan at komme ud på :(

Jeg er komplet enig, og jeg synes netop at udtalelser som denne understreger hvor lidt begreb mange mennesker har om retssikkerhed:

minimal skrev:
Kan nu godt forstå, at man dømmes for salg, når de finder vægt og flere stoffer end til eget forbrug umiddelbart. Generelt vil det også betyde, at der foregår videresalg, og så må de få uskyldige altså ryge med, det er klart.

Hvad fanden blev der af bevisbyrde?
Selvfølgelig skal uskyldige ikke dømmes.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Man bryder selv loven og kan tænke selv. Man må da forstå, at hvis instanserne skal have nogen som helst mulighed for at bekæmpe pushere, så skal det ikke være nødvendigt at sætte videoovervågning op i deres lejligheder og filme 50 kunder, der kommer og køber. Hvis du skulle have så konkrete beviser, og pusheren ikke brugte telefonen, kunne de sparke døren ind, mens han solgte 2 gram? Og der ville stort set ikke ske ham noget. Det ville da ikke fungere. Hvis de fandt alle kemikalierne til fremstilling af MDMA eller til bomber, så skulle de også bevise, at man ville fremstille det selv? Hvordan skulle man også gøre det?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes de burde nakke alle håndværkere for at lave sort arbejde fordi de har en hammer i hånden. Osv osv. Get my point Minimal?
Det er ikke vores problem, at finde ud af hvordan det skal bevises. Det må være politiets eller anklagerens arbejde. Hvis de ikke kan bevise det, hvorfor skulle man så dømmes. De har fundet på en genvej for at lette deres arbejde, og det er ikke iorden.
At man ligger inde med kemikalier til at lave bomber eller MDMA med betyder jo ikke at man vil lave det. Det er da et skråplan, at dømme folk for noget man ikke kan bevise de har gjort.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]