Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
http://tv2oj.dk/nyhe_nyhed_s.asp?newsID=14844

"Silkeborg Politi vil med en ny ordning forsøge at få narkopåvirkede bilister væk fra vejene.

Det er svært for politiet at fange de bilister, som kører med narko i blodet. Derfor vil Silkeborg Politi tvinge alle, der bliver fundet i besiddelse af euforiserende stoffer, til seks gange på et halvt år at aflevere en urinprøve.

Bliver der fundet spor af stoffer i prøven, bliver kørekortet inddraget.

- Det er en ordning, som i højere grad vil få narkopåvirkede bilister væk fra vejene. Vi mangler nemlig i dag en test, som på kort tid kan påvise, om en bilist er
påvirket af stoffer, siger vicepolitiinspektør
Vagn Martinussen til Midtjyllands Avis.

TV 2 | ØSTJYLLAND har mere om sagen
i fredagens udsendelser."

Se udsendelsen i TV her:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=299746&r=7

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Læg mærke til at man bare skal være i besiddelse, så skal man smide 5-6 prøver. Hvad har de gang i? Det hænger jo ikke sammen.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Nu er det jo ikke strafbart at have euforiserende eller narkotiske stoffer i blodet, så det er jo klart det er besiddelse de må dømme udfra.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Fatter ik de ikke bare fikser de tests som de har i både sverige og tyskland... Så svært kan det vel heller ikke være...
Det er vist noget med at de skal bruge noget spyt på en eller anden testeting eller en urinprøve. Synes jeg at jeg har set en udsendelse om på et tidspunkt...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
rijaH skrev:
Fatter ik de ikke bare fikser de tests som de har i både sverige og tyskland... Så svært kan det vel heller ikke være...
Det er vist noget med at de skal bruge noget spyt på en eller anden testeting eller en urinprøve. Synes jeg at jeg har set en udsendelse om på et tidspunkt...

Ja, helt enig, det er meningsløst det de gør nu. Der findes masser af mennesker som bruger stoffer forsvarligt, og aldrig kunne finde på at køre bil påvirket, alligevel skal de have taget kørekortet, alene fordi de har brugt et stof. At teste chaufføren mens han er i bilen, ligesom med alkometre, må være den fornuftigste løsning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Det er ulovligt at sælge narko
Det er ulovligt at købe narko

Men det er ikke ulovligt at være narkoman

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det var da en utrolig forskelsbehandling af narkomaner og alkoholikere... Ok, du er misbruger af substansen ethanol, du drikker dagligt og har bil, men ved du hvad? Du beholder bare kortet!
Men dig... du tager stoffer i weekenden, du skal satme ikke ha kort!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Hvad om man indførte Field sobriety tests?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja så ville jeg da ha mistet mit kørekort første gang jeg blev standset.. har en elendig balance evne selvom jeg er ædru.. :/

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
rijaH skrev:
Ja så ville jeg da ha mistet mit kørekort første gang jeg blev standset.. har en elendig balance evne selvom jeg er ædru.. :/

Så ser jeg mig helst fritaget fra at du kører i bil fremover!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Johndeere skrev:
rijaH skrev:

Så ser jeg mig helst fritaget fra at du kører i bil fremover!

Holder du da balancen når du kører bil?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hehe nej men hvis man skal lave de tests der med at gå på en lige linje eller at rører næsen med tommelfingeren med lukkede øjne...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Det var da en utrolig forskelsbehandling af narkomaner og alkoholikere... Ok, du er misbruger af substansen ethanol, du drikker dagligt og har bil, men ved du hvad? Du beholder bare kortet!
Men dig... du tager stoffer i weekenden, du skal satme ikke ha kort!

Ja også det jeg ikke helt fatter. Hvis de napper en blæst til en fest betyder det jo ikke at man er så uansvarlig at køre bil påvirket. Forstår slet ikke hvordan de kan få sådan et forslag igennem det er da yderst uprofessionelt, og krænker ens frihed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]