Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 05:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Allergi
Dedikeret medlem

Jeg faldt over denne artikel:

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=463944

[iframe]http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=463944[/iframe]

Ok kom så til at tænke på noget jeg læste tidligere:

http://tribes.tribe.net/entheoshamans/t ... 3ddb176c15

[iframe]http://tribes.tribe.net/entheoshamans/thread/1881a40e-dab3-4cb2-a37c-bd3ddb176c15[/iframe]

Det er sgu da ærgeligt at der ikke forskes mere i den slags. Hvem ved hvad vi kunne nå frem til, hvis vi lettede røven.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg tror da helt klart at de psykiske faktorer i fx. allergi er ret overset i vestlig videnskab. Fx. ses det jo fra tid til andet at folk oplever at blive kureret for asthma efter en psykisk afreaktion i de forskellige eksperimentielle psykoterapier der praktiseres.

Titel:
Medlem

Kureret for asthma vha psykoterapi? Hvorledes? Jeg har hørt at begivenheder der får en til at udskille adrenalin kan kurere et asthmaanfald, men ligefrem at kurere sygdommen?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
HardcoreWizard skrev:
Kureret for asthma vha psykoterapi? Hvorledes? Jeg har hørt at begivenheder der får en til at udskille adrenalin kan kurere et asthmaanfald, men ligefrem at kurere sygdommen?

Der er en del cases der beskriver bedring eller helt forsvinden af asthma-symptomer efter af afreaktion. Det kan fx. være en person der genopliver et traume hvor han/hun ikke kunne få vejret, fx. en drukneulykke. Når blokeringen er væk bliver der åbnet for blodgennemstrømningen i luftvejene og symptomerne forsvinder. Sådan noget er naturligvis kun muligt når sygdommen er psykosomatisk.

Titel:
Medlem

Ahh, jeg forstår :) Synes også det lød lidt vildt ellers, hehe

Titel:
Relativistisk båthorn

Citat:
Man er som forældre nu fanget i en nærmest postmoderne fælde af usikkerhed: Skal man redde liv ved at gøre ekstra rent - eller redde liv ved at lade være? Er svaret at lade børnene rulle rundt på uvaskede gulve eller afskærme dem fra farer?

»Skal vi nu ud og have vores daglige skidt? Skal vi skaffe os katte, hunde, køer og grise derhjemme? Det kan man ikke sige, at man skal. Man kan kun sige, at hvis man lever et mere basalt liv, så har man færre muligheder for at få allergi«, siger professor Ronald Dahl, der er en af hygiejneteoriens støtter.

Man ku' også bruge den i måden man betragter samfundet på, feks omkring narko-politikken.

Når folk i et samfund ikke længere udsættes for forskellige kulturer, bli'r de mere en-sporede og fanatiske.
Men hvis de udsættes for forskellighed og mangfoldighed, bli'r de bedre istand til at sam-eksistere.

Forstået sådan, at jo mere man bekæmper minoriteter, jo sværere vil majoriteten få det. Simpelthen fordi man ikke reelt afskaffer minoriteter, men blot rykker grænsen for hvem der er minoriteter (sådan at der altid er en bestemt procent-del af en befolkning, hvor ens-artet den så end er, der vil blive set på som minoritet)
Præcis ligesom man jo ikke (hvis hygiejne-teorien passer) afskaffer allergi eller sygdom ved at gøre mere og mere rent.

Så måske vil det være en fordel for samfundet hvis det blev mere tolerant og frit mht alternative livs-stile (som feks brug af narko)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Lidt offtopic muligvis - men er der nogen der kender noget til virkningen af akupunktur i forbindelse med græspollenallergi? :-)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jespar skrev:
Lidt offtopic muligvis - men er der nogen der kender noget til virkningen af akupunktur i forbindelse med græspollenallergi? :-)

Den eneste form for 'akupunktur' jeg har hørt skulle virke, er en nål i balden, der derefter kommer en væske ud af (læs: en sprøjte)..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]