Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg skal gerne være den første... :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Så vil jeg gerne være nummer 2 i køen...

Så ender de også ud med et billede af mig hvor jeg faktisk smiler ;) istedet for det de har, hvor jeg ser ret irriteret ud tror jeg nok.

PLUR

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
JEL skrev:
Når forsøgs-perioden så bli'r kaldt en fiasko efter de 3 år, så har myndighederne alt hvad de ska' bruge i deres narko-krig. Navn, foto og adresse på alle der har noget med miljøet at gøre.

Jeg tror altså ikke at myndighederne kan bruge en database over 500.000 mennesker der godt kan lide at ryge hash til ret meget... :lol:

Og jeg tror næppe de ville indsamle navn, foto og adresse på hashkunder ved et forsøg med legalt hashsalg.

Du er mr. Paranoia, JEL.

Relativistisk båthorn

Well drupe, da jeg fik internet i sin tid var der heller ingen der snakkede alvorligt om at log's sku' gemmes i årevis så policen ku' checke hvilke websteder kunderne besøgte, men så kom terror-loven jo som bekendt.

Det har altid været sådan at myndighederne ønsker adgang til data hvor de ka' finde dem, og hvis monopol-butikker ska' føre kunde-lister med udførlig id på alle der handler, så gi'r det sig selv at det vil ha' interesse for dem. Et så kontroversielt marked får ikke lov til bare at ligge hen Uberørt.

Det er jo ikke ligefrem sådan at overvågningen og registreringen er blevet mindre i omfang igennem de sidste 10-20 år, vel??
Og hvis myndighederne ikke var interesseret i kontrol over markedet, så ville de formentlig bare la' CA stå for tingene som i 90'erne.

Kun en tåbe frygter ikke myndighederne!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg må sige at jeg godt kan se JEL's pointe og the thought has crossed my mind before. :/
Jeg siger så ikke at det er grunden til at de vil opstarte det her forsøg med hashcaféer, at få ram på alle de kriminelle rygerhoveder :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha - det ville fandme at være at skide på folks troværdighed. Jeg kan godt se din pointe, JEL, men jeg tror det ville være for farligt for regeringen pludselig at få delt bøder ud til 25% af Dks befolkning :lol:
Det er en for stor bombe at lave en covert op der har til formål at få indsamlet data om alle Dks tjalderygere for til sidst at knalde hver og een.

Jeg ved godt jeg måske overdriver lidt meget i forhold til hvad du mente, men det var nu med et smil på læben =)

Relativistisk båthorn

Du ved hvad en cookie på din computer er. Et register over alle hash-hoveder vil ku' bruges til det samme. Jeg si'r ikke de vil gi' bøder til hver og en lige pludselig på samme dag, men at de ka' mål-rette deres ANTI-narko kampagne istedet for, som nu, at skyde med spred-hagl. Dermed ka' de også undgå at komme til at 'reklamere' overfor folk der ikke er i miljøet, som de jo gør nu hvor deres pjecer ligger så alle ka' se dem (biblioteker og skoler osv), hvor de nogle gange har den modsatte virkning end deres mål-sætning (at de VÆKKER interesse for narko, fordi de snakker om det, selvom de er designet til at skræmme)

Den mere skumle side er selvfølgelig at policen ved præcist hvem de ska' overvåge for at gå efter mere hård narko, da der er en større chance for at dem der bruger hård narko også ryger hash. Ryger du hash er der en chance for at du også kender folk der interesserer sig for andre stoffer, og istedet for at overvåge gaden bredt i københavn ka' de så overvåge mere smalt personligt. For det er jo kun hash man vil ku' købe lovligt, de andre narko ska' man stadig handle illegalt, og så ka' policen meget lettere finde frem til hvem der står for det, og hvordan det er med forskellige netværk osv.

Regeringen er formentlig ret ligeglad med om de skider på folk's troværdighed. De var ligeglade med at de løg om irak's wmd'ere (manden der gjorde det får jo en fed løn i nato nu, så forbrydelse betaler sig åbenbart), selvom det var med til at starte en krig med mange døde (er der nogen i regeringen der ligger søvnløse over det mon? Næppe. Det er jo kun sort-smuskede irakere, primitivt muslimsk lort, og sådan tænker de jo også om folk der bruger narko, primitivt narko-befængt lort man ikke behøver behandle ordentligt eller med menneskelig respekt. Guantanamo er et lysende eksempel på at de ikke behandler mennesker menneskeligt, men tilsidesætter alle rettigheder for dem de ikke ka' li'. Der sidder stadig Uskyldige personer på guantanamo og får stjålet år efter år af deres liv. Hvor mange i regeringen ville mon selv finde sig i det? At blive udsat for tortur og friheds-berøvelse uden forklaring eller fair retfærdighed. Jeg tror enhver der regner med fair behandling fra danske myndigheder har glemt noget, eller bare er for ung til at huske hvad der blev sat i gang i 2003 af stats-sponsoreret kriminalitet af V og K (som desværre stadig har tilhængere her på kanalen af nyttige idioter))

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Politiken havde i forgårs en online undersøgelse, om hvorvidt staten skulle administrere salg af pot/hash enten i Coffee shop eller butikker. Sjovt nok stemte 90% ja til Coffee shops/butikker, kun 9% stemte nej...
Så der er da håb for os hash nydere!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Om så resultatet var 100% var de jo stadig ligeglade, de har jo allerede besluttet sig for hvordan de vil se på det - de der sidder ved magten. Om en folkeafstemning vil gøre forskel, det skal jeg til gengæld ikke kunne sige noget om.

Relativistisk båthorn

Stemte folk ja til at hash sku' ku' sælges/købes legalt, eller til at staten skulle administrere salget? Der er stor forskel.

Problemet med narko-loven idag er netop at staten blander sig istedet for at gi' frihed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er flere grader af "blande sig"-hed, at de tropper op på mit dørtrin med en dum seddel som giver lov til at de må rode hele hyblen igennem efter noget plantemateriale er IMO noget mere indtrængende end at de bare holder sig til at være narrowmindede opportunistiske bastards og sætter sig på et kontrolleret salg for at få penge til deres minister-mercedes og steg på gaflen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]