Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 08:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

_Jimmy_ skrev:
xXKrilleRXx skrev:
Evt. at flere vil prøve det, nu når det er lovligt. Men igen, mange vil nok også lade være, da det tit er tanken om at det er ulovligt, som gør man har lyst til at prøve diverse stoffer.

Har aldrig kunnet sætte mig ind i den tankegang med at prøve ting fordi de er ulovlige ? Altså det giver jo ingen mening ?

Man prøver vel fordi man har lyst ?

True that, men det med at det er ulovligt er et typisk eksempel på at folk får mere lyst. Når noget er forbudt er det også mere spændende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes ikke, at jeg styrer mod ulovligheder, og har du en trang til ting der er ulovlige, så tror jeg du skal stoppe op og tænke dig en gang om.

Alkohol og div. RC er ikke ulovlige, og alligevel tager vi dem, så jeg synes det er et sløset argument du kommer med.

Hvad angår et forbud, så tror jeg på ingen måde, at det gavner.
Legalisering er vejen frem, og den eneste måde, vi kan komme kriminalitet til livs på, og lige præcis ikke ved at smide en bøde på 4000 i nakken på en 18-årig. Det hænger sgu ikke sammen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ang. "prøve fordi det er farligt/ulovligt" og gruppepres er åbenbart noget der forekommer i visse miljøer, jeg har ihvertfald ikke oplevet disse ting. Folk der presser andre eller bukker under for gruppepres uden at have lyst er nogle skvatmikler IMO :-)

At jeg så vælger at indtage det har intet at gøre med om det er ulovligt eller "sejt", men at det giver en god effekt/smager godt etc. ;)

Jeg har aldrig rigtig forstået det med gruppepres, det er da i orden at sige nej? Eller det har det da altid været i mine forskellige omgangskredse igennem tiden. Men det er nok mere udbredt enkelte steder

Titel:
Junior medlem

Tja det er typisk folk, som hænger med nogle som allerede er langt ude, og så står de sammen med 5 af vedkommendes venner, og du kender ikke nogen, så derfor bukker mange under. Det er jo ikke behageligt på nogen måde at 5-6 personer du ikke kender står og presser dig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

xXKrilleRXx skrev:
Tja det er typisk folk, som hænger med nogle som allerede er langt ude, og så står de sammen med 5 af vedkommendes venner, og du kender ikke nogen, så derfor bukker mange under. Det er jo ikke behageligt på nogen måde at 5-6 personer du ikke kender står og presser dig.

Så siger man fuck dem og går et andet sted hen? Eller siger nej og tænder en smøg i stedet? Kan godt være det bare er mig der ikke rigtigt forstår det... :)

Jeg er nok mere den der presser andre til at give mig noget end omvendt ;) :lol:

Senest rettet af Xpert 21 jan 2008 16:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
xXKrilleRXx skrev:

Så siger man fuck dem og går et andet sted hen? Eller siger nej og tænder en smøg i stedet? Kan godt være det bare er mig der ikke rigtigt forstår det... :)

Du er ikke den eneste, jeg er hverken blive presset eller noget, jeg har taget det af fri vilje.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er utroligt bizart at læse denne tråd. Jeg forstår det overhovedet ikke?

Hvordan kan man i et split sekundt overhovedet samligne alkohol/hovedpine piller med ecstacy og andre stoffer? Hvordan kan holdningen på dette forum have et indtryk af at alkohol er lige så skadeligt som diverse andre stoffer? Det giver jo ikke mening!

Stofferne er jo 10 gange sygere. Folk kan på ingen måde håndtere disse lyster som fremkommer GENERELT set. Ja der findes alkoholiker, men hvis ecstacy var lovligt og alchohol var ulovligt ville vi drukne i kikseklappere. Det ville forekomme allerede uden den vildt stærke inflydelse af accept fra vores kultur grundet alkohols lange eksistens.

Op i røven med dødstal. Det er livskvalitet og hjernen som burde være i fokus. Hurra ecstacy dræber ikke folk! Ja ikke bogstavelig talt men skal 25% af os gå rundt som zombies i en alder af 30 og op? Døden vil altid være der, men du kan fanme godt undgå den hvis respekten for dit liv er på plads. Narko er bare for kraftfuldt. Hvis ekstacy var lovligt ville 600 dø af aspirin.

Du kan køre hele livet stærkt ved at "nøjes" med at drikke 1-2 gange om ugen, og her kommer du ikke i nærheden af afhængighed. Du kan tage narko 1-2 gange med en kæmpe procent for nedsat livskvalitet, permenent endda. Selv 1 gang om måneden suger de fleste lige lugt i afhængighed.

Kampen mod narko kan godt blive set som umulig men det er jo ikke et argument til at bugge under. Gør hvad fanden der skal til for at så få unge som overhovedet muligt til leje med den latente djævel som de føler de har så kontrol over.

Politikkerne ville grine af jer!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Hvordan kan holdningen på dette forum have et indtryk af at alkohol er lige så skadeligt som diverse andre stoffer? Det giver jo ikke mening!

Det du skriver giver ingen mening, prøv at læse lidt mere om det "uskadelige" alkohol... Jeg mente også engang at det var skadeligt, men ikke SÅ skadeligt. Ja der er måske andre risici end fx. et amfetamin-misbrug, men hvor amfetamin påvirker pumpeværket og mentalt ved at rode ved signalstoffer, så virker opløsningsmidler som gift på næsten enhver celle i kroppen... Incl. hjerneceller

Jeg tvivler også på at der er nogen risiko ved at indtage 5mg MDMA hver dag ligesom det ikke er voldsomt livsfarligt at drikke et par glas vin til maden om aftenen.

Derudover kan du bla. læse om farligheden ved MDMA, størstedelen hvis ikke 100% af dem der er døde af MDMA har indtaget ufattelige store mængder og danset i varme omgivelser i timevis uden at drikke noget som helst vand. Det er fandme deres egen skyld at de ikke har hjerne til at undersøge hvad det er de indtager

Jeg står stadigvæk fast på at der ikke er nogen som helst risiko ved noget som helst stof, acetylsyre, ethanol, psilocybin, amfetamin, MDMA, THC, cyanid eller andet I DE RETTE DOSER. Du kan dø af alt hvis du indtager nok af det. Stoffer som fx. THC er umulige at dø af ved normal indtagelse, men hvis du ABSOLUT vil begå selvmord er der mange metoder som er meget meget nemmere end stoffer. Hovedsagen er også at de fleste kan styre det, ligesom de fleste der drikker kan styre det. Man hører bare ikke om de stofbrugere der KAN styre det...

Citat:
Stofferne er jo 10 gange sygere

Kan du komme med eksempler på hvorfor stoffer (alkohol er ligeså meget et stof eller narkotikum som de andre, vi kalder det bare alkohol OG stoffer, damn det er stoffer det hele, sukker, kaffe, chokolade, alkohol, ecstasy)

Jeg tror en af grundene til at vi ikke ser flere alkoholikere end vi gør bla. er pga. bivirkningerne som for de fleste umuliggør et misbrug hvis de gerne vil leve et nogenlunde liv ved siden af. Det er også sværere at gemme et misbrug af alkohol end fx. amfetamin fordi man ikke stinker af det sidste ;)

Men jeg vil da gerne høre lidt mere om hvorfor du mener at et opløsningsmiddel som er godt til at pudse vinduer med skulle være så ufarligt at jeg i december brugte utallige timer på at holde vand indenbords og rejse mig uden at få det UTROLIGT dårligt. Det kan godt være at man kan klare sig igennem et helt liv med et minimums-forbrug af alkohol, men der findes meget få ting i verden der er skadelige hvis man indtager en minimal og nøje afmålt dosis, det drejer sig bare om alt med måde, intet andet.

Jeg er imod forbud og kontrol, men for oplysning og information om korrekt brug, ligesom jeg går ind for det indenfor fødevarer (spis hvad du vil, men ikke 14 bøffer om dagen) Lad befolkningen selv tage ansvaret for deres liv hvis de bliver oplyst korrekt og uden skræmmekampagner.

Citat:
Hvis ekstacy var lovligt ville 600 dø af aspirin.

Hvorfor det? Me don't get it?

Citat:
Du kan tage narko 1-2 gange med en kæmpe procent for nedsat livskvalitet, permenent endda. Selv 1 gang om måneden suger de fleste lige lugt i afhængighed.

Er du ansat hos Sundhedsforstyrrelsen?
Det er da godt nok noget vrøvl. "Du kan tage narko 1-2 gange bla. bla. og så er du skadet for livet" <-- Har du kun læst skræmmekampagnerne der er postet her på siden og udladt alt den rigtige information???

Der er også en risiko ved at indtage alkohol, du kan få en "alkoholpsykose" hvis du er disponeret for psykiske sygdomme, komme ind i et voldsomt delerium osv. Dit åh så dejlige ethanol er ikke saftevand min herre. Ligesom alle andre stoffer heller ikke er, respekter stofferne i stedet for at frygte dem

Citat:

De fatter da også nada... Mens jeg griner af dig :)

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
xXKrilleRXx skrev:

Jeg er nok mere den der presser andre til at give mig noget end omvendt ;) :lol:

Jeg kender ikke selv til det, da jeg altid har taget noget af fri vilje ;) Det er bare det der "typiske" rygte mht. gruppepres.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Præcis, jeg/vi har hørt så meget om det engang i folkeskolen, men aldrig rigtig oplevet det. Selvf. et par "kom nu" hist og her ved det første hiv på en smøg, men aldrig oplevet det som de udpenslede det som værende virkelig farligt og udbredt

Kan også være det var mere udbredt engang eller mere i visse årgange?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Præcis, jeg/vi har hørt så meget om det engang i folkeskolen, men aldrig rigtig oplevet det. Selvf. et par "kom nu" hist og her ved det første hiv på en smøg, men aldrig oplevet det som de udpenslede det som værende virkelig farligt og udbredt

Kan også være det var mere udbredt engang eller mere i visse årgange?

Tror det har noget at gøre med personen som "presser", f.eks. har en ven jeg har gået med lige siden 4-5 klasse, gik på forskellige skoler, altid været gode venner, lige indtil vi begyndte i 10kl. hvor han lige pludselig var bange for ikke at være cool + lidt skilsmisse som han ikke kunne håndterer = Han sad og snittede amf hver dag med en han havde kendt i 6 måneder, jeg kom forbi, for at hilse på og sådan, men halløj, så skulle han da lige "vise" sig overfor hans nye SEJE ven og begyndte "Vil du prøve ?" jeg svarede "Nej tak" og så begyndte han "Kom nu, kom nu etc." der sagde jeg så til ham "Fattede du ikke jeg sagde nej ? Er du dåsk´ eller hva ? Fuck dig ! Jeg er skredet!".. Der må jeg indrømme at jeg blev pænt pissed / skuffet over sådan en klam væremåde at jeg holdt mer eller mindre afstand til ham resten af skoleåret.
Kan ikke snuppe sådant noget.

og udover det kan jeg ikke være mere enig med dig i dit svar til ham "NARKO ER FARLIG" fætteren, kan ikk lig huske navnet :(

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil nu delvist give "agjoey" ret i nogle af hans kommentarer. Du kan godt drikke middelmådigt en gang om ugen, mange kan endda klare sig fint i en lang årrække selv om de er stangberusede hver weekend. Men hvis du tager ecstasy en gang om ugen så tror jeg ikke du holder særlig længe. Desuden holder tolerancen for E længere end for alkohol. Du kan godt drikke nogenlunde det samme antal genstande hver weekend og få den samme rus, men det gør du ikke med ecstasy. Tænk alene på de mennesker der indtager et sted mellem 20 og 30 piller for at få en rusvirkning. Med alkohol kan man måske have tømmermænd dagen efter, men man er sådan rimelig ovenpå herefter. Med ecstasy kan eftervirkningerne stå på meget længere, måske hen midt på ugen. Det kommer naturligvis også an på hvor ofte man f.eks. drikker kontra tager ecstasy, men rusvirkningen og eftervirkningerne er så forskellige og så meget voldsommere med ecstasy, at det virker fuldkommen hjernedødt at sammenligne de to og argumentere for at de er lige "farlige".

Desuden, at drikke et par glas vin til maden og tage 5 mg MDMA - hvor er sammenligningen i det? Man drikker ikke vin til maden for at blive påvirket - man drikker det fordi det smager godt. Du sidder jo ikke og drikker et glas MDMA til maden fordi det smager godt?

Desuden tvivler jeg på hvor meget effekt man får ud af at tage 5 mg...

Alkohol er socialt accepteret - derfor er der så mange der benytter sig af det, for at få en rus. Ecstasy er ikke socialt accepteret (bl.a. fordi det er ulovligt at besidde/forhandle) - derfor er der få der bruger det. Hvor mange misbrugere eller folk der kommer galt af sted med Ecstasy er der, i forhold til det antal, der benytter sig af det? Hvor mange ville dette udvikle sig til, hvis accepten, og dertil også forbruget af Ecstasy, var det samme som alkohol?

Jeg vil nu også mene at de alvorlige bivirkninger så som psykose, depression, angst, afhængighed, kollaps m. fl. opstår langt hyppigere hos Ecstasy-brugere, end hos folk der bruger alkohol. MDMA i doser, der benyttes for at opnå en rus, påvirker hjernekemien i langt voldsommere grad, end alkohol gør. Det tror jeg ikke der kan være tvivl om.

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
Jeg tvivler også på at der er nogen risiko ved at indtage 5mg MDMA hver dag ligesom det ikke er voldsomt livsfarligt at drikke et par glas vin til maden om aftenen.

Det var da det lammeste eksempel jeg nogensinde har hørt. 5mg MDMA er jo uden virkning og komplet meningsløst! Så kan du lige så godt tage 5mg appelsinskral! Sådan noget sludder at lukke ud! Der bliver snakket om rekreative doser, følg nu med.

Xpert skrev:
Derudover kan du bla. læse om farligheden ved MDMA, størstedelen hvis ikke 100% af dem der er døde af MDMA har indtaget ufattelige store mængder og danset i varme omgivelser i timevis uden at drikke noget som helst vand. Det er fandme deres egen skyld at de ikke har hjerne til at undersøge hvad det er de indtager

Ja, det er deres skyld at de ikke er kloge! Det giver jeg dig ret i. De kunne jo bare have vokset op et andet sted eller gået mere i skole? Eller valgt en anden krop at blive født i.

Xpert skrev:
Jeg er imod forbud og kontrol, men for oplysning og information om korrekt brug

Okay. Du mener at du kan styre det, fint nok. Så tilhører du måske den gruppe af folk der rent faktisk har selvkontrol nok til at modstå de fristelser der kunne bringe dig ud i et misbrug. I så fald burde du overveje at tænke på dem som ikke selv er istand til at kontrollere det. Det er jo ikke for sjovs skyld at vi har "forbud og kontrol". Egoist.

Xpert skrev:
Du kan tage narko 1-2 gange med en kæmpe procent for nedsat livskvalitet, permenent endda. Selv 1 gang om måneden suger de fleste lige lugt i afhængighed.

Det kan rent faktisk ske hvis du er EKSTREMT uheldig med psykedelika! Hvor ofte sker det til gengæld med alkohol?

Xpert skrev:
Der er også en risiko ved at indtage alkohol, du kan få en "alkoholpsykose" hvis du er disponeret for psykiske sygdomme

Okay, og du kan få kræft ved at spise stilken fra en tomat.

agjoey skrev:

Xpert skrev:
De fatter da også nada... Mens jeg griner af dig :)

Ja, men du glemmer lige at vi er flere der griner af dig!

Xpert, jeg har tidligere haft et godt indtryk af dig herinde på forummet, men jeg må ærlig talt nok indrømme, at det lort du lukker ud lugter lidt af lidt af benægtelse.
Du er måske lidt for glad for din narko til at indrømme at det er djævlens værk!

Tjek dog "Medaljens Bagside" her på forummet. Se hvor mange mennesker der kommer rendende herind med deres problemer. Tjek yderligere sundhedsstyprelsens website, og se hvor mange posts de har i deres brevkasse! Det er fandme uhyggeligt.. og det er endda kun den brøkdel som har valgt internettet til hjælp!

Hvad tror du der ville ske hvis al narkotika blev lovliggjort, statsreguleret og endda gjort billigere end det er t.?

Alle ville konstant feste igennem og mase deres hjerner!

Tænk på hvor lille en befolkningsgruppe det er der tager stoffer i forhold til hvor mange der drikker. For det første er det primært de unge der tager stoffer. For det andet er det også oftere drenge end piger. Tænk dernæst på hvor mange problemer der er med stoffer i forhold til alkohol!

Jeg kender de første 10 mennesker som har haft problemet forbundet med narko!

JEG KENDER IKKE EN ENESTE SOM HAR HAFT PROBLEMER MED ALKOHOL NOGENSINDE!

Og drop nu den snak om dødelighed som argument for hvorfor stoffer er bedre end alkohol, det er jo bare åbenlyst barnligt.

Du kalder måske dig selv oplyst. Jeg kalder dig ignorant.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilfældig Idiot skrev:
Xpert skrev:
Jeg er imod forbud og kontrol, men for oplysning og information om korrekt brug

Okay. Du mener at du kan styre det, fint nok. Så tilhører du måske den gruppe af folk der rent faktisk har selvkontrol nok til at modstå de fristelser der kunne bringe dig ud i et misbrug. I så fald burde du overveje at tænke på dem som ikke selv er istand til at kontrollere det. Det er jo ikke for sjovs skyld at vi har "forbud og kontrol". Egoist.

Er du lige rar at fortælle mig hvordan forbuddet forbedrer forholdene for de mennesker som med dine ord "ikke er i stand til at kontrollere" stofferne?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg gider ikke rigtigt at svare på dette, udover at verden ikke er så sort og hvid som mange stiller den op som. Jeg siger ikke at hash er ufarligt, men brugt korrekt kan det give masser af gode oplevelser, ligesom alkohol heller langt fra er ufarligt, men brugt korrekt kan det sagtens bruges rekreativt, i festlige sammenhænge og des lige på højde med cannabis fx. i weekender. Kom ikke og påstå at der er nogen nævneværdig risiko ved at ryge 1 joint fredag aften hver anden uge.

Hovedsagen er bare at jeg er træt af folk der påstår at alle stoffer ligemeget hvilke er mange gange farligere end alkohol... Det er svært at sammenligne forskellige stoffer fordi de har så forskellige virkninger, både positive og negative. Nogle har mentale risici andre har fysiske mens de fleste har både og.
Men jeg vil til min død påstå at risikoen ved hvilket som helst stof kan minimeres til acceptabelt level ved bare en lille smule kontrol og viden om det man indtager.

At sammenligne alkohol og MDMA var nok ikke det smarteste... Kan sagtens se hvad i mener. Tager det i mig igen

Det skal være en menneskeret at beruse sig, derfor bryder jeg mig ikke om weekendalkoholikere der går ud og siger at jeg ikke må beruse mig i noget der er mindre FYSISK skadeligt men har andre risici som kræver at man har kontrol over sit sind. Men hvis det virkelig var så skadeligt, hvorfor ser vi så ikke 1000-vis af hashrygere på gak-gak'en hver måned?

Man regner med 250.000-300.000 jævnlige rygere i Danmark, er det ikke mærkeligt at der ikke er flere af dem der bryder sammen?

Fuck det, kog det ned til: Alt med måde. Om det er det ene eller det andet kan sku være ligemeget

...og citer mig lidt mere korrekt en anden gang

Citat:

Hvorfor er alkohol så ikke forbudt? Der er flere alkoholikere i DK end der er jævnlige hashrygere... For ikke at tale om fede mennesker, tobaksrygere, børn, voksne og andre der lever et liv omgivet af meget farligere forurening og kræftfremkaldende kemikalier

OK nu fik jeg skrevet mere end jeg ville... Disse korte tekster er heller ikke det rigtige sted at tage denne debat for der er mange flere aspekter end man lige skulle tro. Men der er en del ting jeg ikke er enig med dig i. Det lader vi ligge, vi kommer vist ikke videre

Du skal være velkommen til at lave et reply, jeg læser det bare ikke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Hvorfor er alkohol så ikke forbudt? Der er flere alkoholikere i DK end der er jævnlige hashrygere... For ikke at tale om fede mennesker, tobaksrygere, børn, voksne og andre der lever et liv omgivet af meget farligere forurening og kræftfremkaldende kemikalier

Xpert skrev:
Jeg er imod forbud og kontrol,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]