Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
doeneg skrev:
kan programmet streemes el. downloades (undskyld min dårlige stavning af fremmedod i min begrænsede computer verden) mv. dan doeneg

Det bliver genudsendt på mandag d. 5 dec kl. 23:10

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
jeg har lige kigget på bt's afstemning om hvorvidt narko skal legaliseres der siger 71% nej og 29% ja, og det er udfra 13932personer der har stemt.
Malkavain: til dit spørgsmål 1 i brevet, så tror JEG ikke vi vil komme til at se nogen journalister (ihverfald ikke operation-x) sætte spørgsmålstegn, ved at legaliseringen vil være til hjælp for det danske samfund. Når hr og fru danmark tænder for tv'et i den bedste sende tid vil de da ikke se at forbuddet faktisk er et problem, de vil bekræftes i at narko er skidt og det regeringen gør er det rigtige.
Jeg syntes dog det er overraskende mange der er for legaliseringen.

men god brev Malkavain.
(det her er gået lidt hurtigt med at skrive og er ikke sikker på jeg er på ret kurs, jeg vil prøve at formulere det lidt bedre imorgen når jeg har mere tid)

mvh Bassemand

Edit: jeg tror ligesom ali ikke programmet tilfører noget godt for legaliseringen, det bekræfter kun hr og fru danmark i at der er et seriøst problem som der skal gøres mere ved.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg synes, I skal stoppe jeres hetz mod hr og fru Danmark lige nu!

Titel:
Dedikeret medlem

godt brev malkavian... fedt du har tid til at gøre noget aktivt i stedet for kun at brokke dig...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, så skete det vi regnede med... M. Spiegelhauer er flygtet til en hemmelig adresse fordi rockerne har truet ham. Så kan han måske lære at tænke sig bare en lille smule om, inden han laver det næste tåbelige program.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
præsis :D .., noname har du et link til det du taler om.. jeg har kun ku finde det her nemmlig..og jeg ville gerne læse lidt mere om det vis det var.. http://www.bt.dk/leder:aid=405258/

Nyt angreb på ytringsfriheden

Rockermiljøet i København er i modsætning til landets TV-seere meget lidt begejstrede for TV2-programmet 'Operation X'. Det er egentlig ikke så mærkeligt, for programmet afslørede mandag aften, hvor nemt det er at købe hash i København.
Og selv om alle de kriminelle var sløret i programmet, så ved rockerne godt, at der en stor risiko for, at politiet rykker ud i kølvandet på så provokerende en afsløring.

Rockerne slår måske hårdt, men deres intelligens står tilsyneladende ikke helt mål med musklerne. De har nemlig forsøgt at true TV-værten Morten Spiegelhauer i et forsøg på at stoppe hans afslørende programmer.

Det er dumt, fordi rockerne så bevæger sig fra at angribe den danske narkolovgivning til at angribe den ytringsfrihed, som er selve fundamentet for det danske samfund.

Statsministeren har det seneste par måneder prisværdigt demonstreret, at ytringsfriheden i Danmark er et så vigtigt fundament, at alle angreb på den vil blive afvist med stor konsekvens.

Sådan må det være i et demokrati. Og derfor bør der også sendes et klart signal til rockerne i sagen om truslerne mod TV2-værten: Hvis de så meget som krummer et hår på Morten Spiegelhauers hoved, så skal hele apparatet sættes ind mod rockerne. Det skal sende et klart signal til alle om, at brug af trusler og vold for at stoppe kritisk medieomtale ganske enkelt ikke tolereres hertillands.

Slipper rockerne af sted med deres pression, så er vi ude på en glidebane, som betyder, at befolkningen om kort tid ikke vil få åben og ærlig information om f.eks. skyderiet på Café Rust, hvor en dørmand skød mod en bande indvandrere, som han blev angrebet af.

I den sag forsøgte dele af det kriminelle miljø på Nørrebro at true flere af de journalister, som var længst fremme med at afdække sagens egentlige sammenhæng - nemlig at de sårede indvandrere ikke var så uskyldige, som de hævdede i medierne.

Grunden til, at kriminelle og ekstreme politiske organisationer normalt lader det blive ved truslerne, er enkel. De har - populært sagt - en frygt for, at et angreb på en journalist vil medføre, at hele politiets indsatsstyrke står på deres dørtrin dagen efter.

Den frygt må de kriminelle aldrig miste. Derfor er det også vigtigt, at politiet beskytter Morten Spiegelhauer og slår konsekvent til mod de grupper, som truer ham.

Alternativet er en verden, hvor de kriminelle redigerer landets medier og reelt bestemmer, hvad der må omtales og ikke omtales. Det kan godt være, at det ville give et mere rosenrødt billede af Danmark - men næppe et mere sikkert land for hæderlige mennesker.

Lagt på http://www.bt.dk den 1. december 2005 kl. 01:20

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er sgu egentligt noget skidt. Nu har politikerne endnu større incitament til at slå ned på tjald.

Citat:
I den sag forsøgte dele af det kriminelle miljø på Nørrebro at true flere af de journalister, som var længst fremme med at afdække sagens egentlige sammenhæng - nemlig at de sårede indvandrere ikke var så uskyldige, som de hævdede i medierne.

Det lader til at mange journalister slet ikke kan få nok af sig selv for tiden. Den såkaldte journalistiske faglige "stolthed" lader til at være muteret til storhedsvanvid.

Titel:
In our memories

Alle Jounalister burde tag et trip med tripsitter, inden de begiver sig ud i virkeligheden,.. det gælder forøvrigt alle fag/udannelser.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
puha der fik jeg godt nok min morgenkaffe godt og grundigt galt i halsen af bar grin over BT's leder. At BT altid har været fulde af løgn er ikke nogen hemmelighed, men at de så fast tror på deres egen fis er nu godt nok helt over i det absurde.

Citat:
Statsministeren har det seneste par måneder prisværdigt demonstreret, at ytringsfriheden i Danmark er et så vigtigt fundament, at alle angreb på den vil blive afvist med stor konsekvens.

-Mener de sagen med tegningerne af Muhammed ( hvordan staves det navn egentligt? ) Det eneste Fogh gjorde i den sag var at legallisere direkte nedværdigelse af andre kulture. På en og samme tid talte han om ytringsfrihed når folk kritiserede JP, og på samme tid var han nærmest diktatorisk igang med at kræve alle der omtalte PKK som andet end lystmordere fængslet. Ja det er ytringsfriheden i Danmark, så længe du taler regeringen efter munden så må du sige hvad du vil.

Og så kommer den sjoveste:
Citat:
Alternativet er en verden, hvor de kriminelle redigerer landets medier og reelt bestemmer, hvad der må omtales og ikke omtales. Det kan godt være, at det ville give et mere rosenrødt billede af Danmark - men næppe et mere sikkert land for hæderlige mennesker.

HA HA HA er det ikke den nuværende situation i Danmark beskrevet rimeligt godt? At Store koorperationer som Fx. Orkla der ejer snart det meste af medie magten i DK er storkriminelle er jo ikke nogen hemmelighed.
Eller lad os for den sags skyld kigge lidt på hvordan TV2's Station 2 hver uge fortæller om hvordan tanke politiet har været ude og redde endnu nogle unge mennesker fra at få deres sind forgiftet svampe og andre dødsnarkoer! Eller hvad med hvordan 40 unge mennesker på ecstacy havde et uprovokeret masse slagsmål i jylland?
Tjae fortsæt selv listen, pointen er at der ingen ytringsfrihed er i Danmark.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
noname skrev:
Ja, så skete det vi regnede med... M. Spiegelhauer er flygtet til en hemmelig adresse fordi rockerne har truet ham. Så kan han måske lære at tænke sig bare en lille smule om, inden han laver det næste tåbelige program.

Ja, "Så kan han lære det"... Jeg synes helt ærligt det var en idiotisk udtalelse noname, og er overrasket over at nogle af de "oplyste" og "fri-sindede" herinde kan se det rimelige i at han modtager trusler pga. det program.

Det er meget vel at Morten Spiegelhauer er et kvaj, og at hans intentioner med udsendelsen ikke er at hashen skal legaliseres - men ligegyldigt om man er modstandere eller tilhænger af fri hash, kan alle vel blive enige om at det er et kæmpe problem at markedet er styret af rockere og voldelige 2.g'ere.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg mener absolut ikke, at det er fair, at han er blevet truet af rockerne. Jeg fik vist bare skrevet det for hurtigt/ikke uddybet.
Det jeg mente med det var, at manden burde have tænkt sig om inden han gik igang med at lave det program. Han er jo udemærket klar over, hvordan rockere driver deres virksomhed, og det kan da på ingen måde komme bag på ham, at de ville være pænt utilfredse med det program.
Personligt havde jeg ikke valgt at sætte mit/familiens helbred på spil for at få produceret et tv-program.

Jeg håber det forklarer min tidligere udtalelse Pr0fane...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Det gør det :)

Titel:
Dedikeret medlem

godt der findes mennesker som Morten Spiegelhauer som tør noget... det er en vigtig historie og hr og fru danmark har fået lidt virkelighed at tænke over...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Bøh skrev:
puha der fik jeg godt nok min morgenkaffe godt og grundigt galt i halsen af bar grin over BT's leder. At BT altid har været fulde af løgn er ikke nogen hemmelighed, men at de så fast tror på deres egen fis er nu godt nok helt over i det absurde.

Citat:

-Mener de sagen med tegningerne af Muhammed ( hvordan staves det navn egentligt? ) Det eneste Fogh gjorde i den sag var at legallisere direkte nedværdigelse af andre kulture. På en og samme tid talte han om ytringsfrihed når folk kritiserede JP, og på samme tid var han nærmest diktatorisk igang med at kræve alle der omtalte PKK som andet end lystmordere fængslet. Ja det er ytringsfriheden i Danmark, så længe du taler regeringen efter munden så må du sige hvad du vil.

Jeg forstår ikke, hvad du mener? Man kan selvfølgelig diskuttere nødvendigheden af JP's stunt, men jeg mener ikke, man på nogen måde kan diskuttere, at de var i deres gode ret til at gøre, som de gjorde.

Enough OT. Vi tager den i en ny tråd om nødvendigt. ;-)

Titel:
Dedikeret medlem

programmet om hash kan ses på mandag:

http://programmer.tv2.dk/article.php?id=3185925

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3421898/

Operation X lukker

Produktionsselskabet bag Operation X skrotter programmet. Stjerne-værten Morten Spiegelhauer står uden job. Det populære TV-program fra TV2 lukker på toppen af sin egen succes, skriver B.T. lørdag.

Meldingen kommer på et tidspunkt med udmærkede seertal et godt stykke over den halve million og en nominering af Operation X til journaliststandens fornemste pris - Cavling-prisen.

.»Der er simpelthen ikke penge nok i TV-branchen, og vi har netop udvidet med nye filmstudier. Beslutningen betyder, at Morten Spiegelhauer bliver fritstillet af os, når hans kontrakt udløber,« fortæller Poul Erik Lindeborg, som er direktør i Angel Films til B.T. lørdag.
TV2 er skuffet over produktionsselskabets beslutning om at skippe det afslørende TV-program

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Lukningen er egentlig fin med mig... jeg foreslår et bedre, mere dokumenterende og mindre poppet og agiteret dokumentarprogram. Men det er nu ret begrænset hvad man kan bede TV2 om.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Stræbt efter livet af hårde forbrydere og nu arbejdsløs? Så har jeg da vist alligevel være en artig dreng i år.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Stræbt efter livet af hårde forbrydere og nu arbejdsløs? Så har jeg da vist alligevel være en artig dreng i år.

HAHA, LMAO...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
At "Operation X" er nomineret til "journaliststandens fornemste pris", siger vel temmelig meget om den generelle kvalitet herhjemme.

Jeg må have frisk luft nu.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
For dem der ikke har set udsendelsen endnu, så kommer den igen mandag d. 5. december 2005 kl. 23:10 på TV2.

Jeg ved det, en lidt sen udmelding, men jeg har selv lige fundet ud af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]