Troede du havde sendt dem en email. Men her er linket, pr0fane:
http://debat.tv2.dk/operationx/message. ... age=348109Som ansvarlig og myndig person der har prøvet at tage stoffer synes jeg Operation X' nyeste påfund er skandalejournalistik og under al kritik jeg kan tænke mig.
"dspekulerede kemikere rundt omkring i verden har fundet ud af, at myndighederne i Danmark er sat lysår bagud."
Hvis noget er vi bagud fordi vi fortsat kriminaliserer alle stoffer vi hører om, istedet for at acceptere at de er kommet for at blive, og at forbud aldrigt har løst en pind.
"Stoffer der sælges under navnene 2C-E og 5-MeO-DMT"
Hey! De sælges ikke under de navne, det ER deres navne. Fordi journalisterne ikke fulgte med i kemi i folkeskolen får de ikke automatisk retten til at formidle forkert information om euforiserende stoffer - Det er denne manglende professionalisme der skader meget, meget mere end den gavner - uanset om den kommer fra holdet bag Operation X eller Lene Espersen.
"Minder meget om LSD"
Dette vil jeg ikke sige er korrekt i de fleste henseender, men der er da tale om psykoaktive entheogene stoffer - Hvorfor LSD skal være sådan et fy-ord i denne sammenhæng når nu der ikke er tale om fysisk skadeligt stof forstår jeg ikke.
"Læger og eksperter kalder det russisk roulette at eksperimentere med stofferne og har kun hovedrysten tilovers for myndighedernes passivitet. For at understrege den barokke lovgivning går Morten Spiegelhauer i lære som kemiker i et laboratorium for at fremstille de lovlige stoffer, som han umiddelbart efter ville kunne sælge - uden at blive straffet."
Og hvilke "eksperter" er dette? Den eneste her i landet der kommer tæt på at formidle sandheden om rusmidler er Henrik Rindom, og selv han går magthavernes ærinde til tider. Hvis blot flere ville forstå at sundhedsstyrelsen og alle dens eksperter ikke har til job at formidle sand information til borgerne om stofferne, men istedet at formidle regeringens "narkotika"-politik til borgerne, så ville vi måske have en mere oplyst holdning. 2C-E og 5-MEO-DMT(jeg ved ikke hvilke andre stoffer jeres "eksperter" har tænkt sig at svine til i programmet) påfører ikke brugeren nogen fysiske men, og kommer heller ikke til det. Ligeledes er den psykiske effekt negligabel og vil ikke gøre en bruger sindssyg.
"et indebærer, at ”Operation X” finder frem til bagmændene bag distributionen af de livsfarlige stoffer."
Blev bagmændende af dette uhyrlige program tabt på hovedet som børn? Alle stoffer er livsfarlige hvis du tager nok af dem, men disse stoffer er ikke spor livsfarlige i deres euforiserende doser. Drop heksejagten og highlight istedet hvor latterlig hvor egen lovgivning er på området.
"Festfotografer sælger ecstasy
Morten Spiegelhauer graver efterfølgende videre i det danske natteliv og finder ud af, at en række festfotografer fra firmaet ”Danmark by Night” har fundet en fed fidus. Via deres job kommer de gratis ind på diskoteker i hele Danmark, hvor de sælger ecstasy i stor stil"
Ah. Hvor belejligt at kæde disse "farlige" stoffer sammen med ecstacy, der rent faktisk KAN slå folk ihjel.
Jeg brækker mig over disse løgne I villigt serverer for den danske befolkning, og opforderer alle der læser dette til at se en god film istedet.
Mvh.
Matias Jensen,
tænkende menneske.