Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg vil prøve at høre nogle venner om de ikke vil optage det og ligge det ud på nettet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
hvis ikke min hjerne glemmer det laver jeg en vhs kopi. men kan ikke ligge det på nettet.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
hamp: Du kan ligge det ud på http://www.yousendit.com , hvis bare det er under 1 Gb :-)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Nogen der så det? Gik sq glip af det, så vil meget gerne se den hvis nogen har den (online?)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
noname skrev:
Det er en såkaldt PET-scanner, det står for Positron Emmision Tuttelihut. Det er såvidt jeg ved en gut der hedder Albert Gjedde der står for de tests, han er leder af et PET-center i århus.

Men glæder mig sgu til at få det set, er der ikke en der vil optage det til mig? Jeg skal arbejde og min video kan ikke optage...

Jeg skal nok optage det til dig. Så er der også lidt Ko & Kylling på resten af båndet fra de gode gamle dage :D

Cobz skrev:
Nogen der så det? Gik sq glip af det, så vil meget gerne se den hvis nogen har den (online?)

I dag er det d. 21. november... programmet bliver sendt d. 25. november :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Åh okay, bare mig der var langsom ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hold kæft hvor jeg brækker mig over deres skandalejournalistik! Jeg gav dem lige a piece of mind på tv2.dk debatten, men jeg tror ikke nogen læser det.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tias skrev:
Hold kæft hvor jeg brækker mig over deres skandalejournalistik! Jeg gav dem lige a piece of mind på tv2.dk debatten, men jeg tror ikke nogen læser det.

Bare nysgerrighed: Hvad skrev du til dem?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Hvad er url til tv2.dk debatten?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Troede du havde sendt dem en email. Men her er linket, pr0fane:

http://debat.tv2.dk/operationx/message. ... age=348109

Som ansvarlig og myndig person der har prøvet at tage stoffer synes jeg Operation X' nyeste påfund er skandalejournalistik og under al kritik jeg kan tænke mig.

"dspekulerede kemikere rundt omkring i verden har fundet ud af, at myndighederne i Danmark er sat lysår bagud."

Hvis noget er vi bagud fordi vi fortsat kriminaliserer alle stoffer vi hører om, istedet for at acceptere at de er kommet for at blive, og at forbud aldrigt har løst en pind.

"Stoffer der sælges under navnene 2C-E og 5-MeO-DMT"

Hey! De sælges ikke under de navne, det ER deres navne. Fordi journalisterne ikke fulgte med i kemi i folkeskolen får de ikke automatisk retten til at formidle forkert information om euforiserende stoffer - Det er denne manglende professionalisme der skader meget, meget mere end den gavner - uanset om den kommer fra holdet bag Operation X eller Lene Espersen.

"Minder meget om LSD"

Dette vil jeg ikke sige er korrekt i de fleste henseender, men der er da tale om psykoaktive entheogene stoffer - Hvorfor LSD skal være sådan et fy-ord i denne sammenhæng når nu der ikke er tale om fysisk skadeligt stof forstår jeg ikke.

"Læger og eksperter kalder det russisk roulette at eksperimentere med stofferne og har kun hovedrysten tilovers for myndighedernes passivitet. For at understrege den barokke lovgivning går Morten Spiegelhauer i lære som kemiker i et laboratorium for at fremstille de lovlige stoffer, som han umiddelbart efter ville kunne sælge - uden at blive straffet."

Og hvilke "eksperter" er dette? Den eneste her i landet der kommer tæt på at formidle sandheden om rusmidler er Henrik Rindom, og selv han går magthavernes ærinde til tider. Hvis blot flere ville forstå at sundhedsstyrelsen og alle dens eksperter ikke har til job at formidle sand information til borgerne om stofferne, men istedet at formidle regeringens "narkotika"-politik til borgerne, så ville vi måske have en mere oplyst holdning. 2C-E og 5-MEO-DMT(jeg ved ikke hvilke andre stoffer jeres "eksperter" har tænkt sig at svine til i programmet) påfører ikke brugeren nogen fysiske men, og kommer heller ikke til det. Ligeledes er den psykiske effekt negligabel og vil ikke gøre en bruger sindssyg.

"et indebærer, at ”Operation X” finder frem til bagmændene bag distributionen af de livsfarlige stoffer."

Blev bagmændende af dette uhyrlige program tabt på hovedet som børn? Alle stoffer er livsfarlige hvis du tager nok af dem, men disse stoffer er ikke spor livsfarlige i deres euforiserende doser. Drop heksejagten og highlight istedet hvor latterlig hvor egen lovgivning er på området.

"Festfotografer sælger ecstasy
Morten Spiegelhauer graver efterfølgende videre i det danske natteliv og finder ud af, at en række festfotografer fra firmaet ”Danmark by Night” har fundet en fed fidus. Via deres job kommer de gratis ind på diskoteker i hele Danmark, hvor de sælger ecstasy i stor stil"

Ah. Hvor belejligt at kæde disse "farlige" stoffer sammen med ecstacy, der rent faktisk KAN slå folk ihjel.

Jeg brækker mig over disse løgne I villigt serverer for den danske befolkning, og opforderer alle der læser dette til at se en god film istedet.

Mvh.
Matias Jensen,
tænkende menneske.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg overvejede om jeg skulle smække denne post ind også, men ville lige have et slags godkendelses signal herindefra først :oops:

Hvad siger i til den?

Citat:

Nu har jeg prøvet DMT og 5-MeO-DMT, men aldrig et 2C-X substans. Men én ting kan jeg forsikre jer! De er ikke livsfarlige!! Jeg kender en 5-7 personer som har prøvet dem, og ingen af dem har fået bivirkninger, som abnorme virkeligheds syn, eller psykotiske tilstande.
Det kan være en bankrådgiver ligeså vel som en eksperimenterende ung person der kan få lyst til at prøve dette og man kan møde dem uden at kunne se på dem at de har prøvet det. Jeres egen nabo kan have indtaget 5-MeO-DMT tre - fire timer før i besøger dem og i vil højest sandsynligt ikke lægge mærke til nogen form for abnorm opførsel overhovedet.
Som Matias Jensen skriver så er det jo typisk for journalister som ikke gider at læse ordentligt på lektien, at skulle blande brugen af MDMA, MDA (de aktive stoffer i exstasy; bare lige til de journalister som ikke vidste det) sammen med brugen af 5-MeO-DMT. Ved ikke om i er klar over det. Men 5-MeO-DMT er nært beslægtet med DMT. Kun nogle få kemiske strukturer til forskel. Og forskellen på disse stoffers “farlighed” er ufattelig lille!
Konklusionen på jeres meningsløse program må jo være at alle mennesker på denne klode er døden nær. For som i jo nok ved, så har alle mennesker DMT (NN, -Dimethyltryptamin) i hjernen og ned i rygsøjlen (Der er jo en grund til at DMT ikke kan findes i en Narko-blodprøve, da det er et naturligt stof for os mennesker).
Det betyder faktisk at hvis i medbragte dette i jeres program, så vil i kunne bringe 5 millioner mennesker i panik, for deres hjerner er jo forgiftede. Surprice!; Vi har haft DMT i vores hjerner længere end man gider at måle… Så hvad med at udgå et massehysteri og lad folk selv samle viden om 5-MeO-DMT’s rigtige funktioner, i stedet for løgnagtige påstande om dets virkninger fra jeres program?
Hvis i vil gøre nyttig brug af tiden det tager at omtale 2C-”X” og 5-MeO-DMT, så forklar hvilke hallucinogene virkninger de har uden at svine dem til.
Ved ikke om i har gjort det, men jeg synes at når i nu har læst og læst på alt det med disse “farlige” stoffer og brugt masser af tid på at fremstille det syntetisk, hvad så med at ryge lidt 5-MeO-DMT? I bruger sikkert over en uge på at lave udsendelsen, men vil ikke investere sølle 5 min. på at undersøge det på jeres egne kroppe for at se om det virkelig er arbejdet værd at misinformere 5 millioner mennesker. Hvis i ikke har prøvet stoffet 5-MeO-DMT før i bestemmer jer om i vil sende det, så syntes jeg skam at i er nogle meget sølle journalister som ikke tager jeres arbejde alvorligt, og jeg vil sende jer mails (rigtigt mange!!) indtil i laver et program om hvordan det virkeligt hænger sammen det her!

Tag jer nu sammen og prøv det. Så kan i jo se hvor “livsfarligt” det er…!

/Cope

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg syntes lige det var væsentligt at sørge for at de nu også læste debatten, så jeg har netop mailet følgende til operation x-redaktionen:

Citat:
Kære Operation-x redaktion.

Dette er en skrivelse angående jeres kommende program "Narko på nettet".

Jeg vil ikke komme nærmere ind på mine egne holdninger i sagen, men i stedet henvise til at I læser og sætter jer I ind i de
svar som er tilkendegivet på web-adressen: http://debat.tv2.dk/operationx/

Jeg mener at der er argumenteret sagligt i ovenstående debat, og at det er væsentligt i en journalistisk henseende - at forstå hvad den debat er et udtryk for.

I må meget gerne svare til mig pr. mail hvad i mener om de indlæg der er fremkommet i debatten, eller endnu bedre - give et svar på selve debatten.

Med Venlig Hilsen

Jesper.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg synes klart du skal smække det ind i debatten Cope. Det er sgu på tide, at nogen reagerer.

Jeg vil måske også selv skrive en kommentar. Jeg har bare ikke overskuddet lige nu! :cry:
Måske hvis en hel masse af os lige så programmet først, og så stormede siden bagefter...

I øvrigt går jeg og venter på, at få tid nok til at skrive en kronik om dette her - altså om populistisk hovsa-lovgivning, misinformation o.s.v. i forhold til stoffer - men det får jeg tidligst tid til efter nytår. (Hold kæft hvor er mit liv fucked up af vanvittig pres og forskruet tempo - det har stofferne ellers allerede lært mig, at jeg skal undgå. Nu må jeg se at vikle mig ud af disse ting igen.)

Men jeg ved jo, at der er mange andre her på boardet, der har den fornødne kulturelle kapital til at skrive kronikker og debatindlæg. Det kunne være fedt, hvis en hel masse gjorde noget for at få et mere rimeligt billede af sagerne frem i medierne også. (og er man heldig at få sin kronik bragt, tjener man 1500 kr. he he :P )
Lad os rejse os i en modbevægelse.

PS. Godt gået Jespar! ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg mener I skal være MEGET varsomme med at skrive indlæg i debatten. Det sidste vi har brug for er uigennemtænkte indlæg fra diverse "weekendnarkomaner" (dette skal dog ikke ses som en specifik kritik af nogen herinde).

Husk at hvis TV2 vælger at reagere, vil de fremhæve enhver lille fejl i laver - og hvis i ikke mener jeres indlæg er 100% korrekt, vil jeg i stedet råde jer til at lade være med at skrive.

Dog virker de hidtidige indlæg meget faktuelle og relevante - lad det blive med det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Som modsvar!

Jeg foreslår en løbeseddel, med præcis og faktuel information om 5-meo-DMT. Desuden skal sedlen indeholde en liste over hvilke planter og dyr der indeholder 5-meo-DMT og en opskrift på at ekstrahere stoffet.

Måske skal der også være en notits om at et allerede ulovligt stof som DMT kan findes i pattedyrs hjerner inklusiv homo sapiens'. Jeg mener at 5-MeO-DMT også findes i pattedyrs hjernen. En eller anden hjælp mig med referencer.

Her er et tidligt og hurtigt udkast, uden det ovennævnte, kom endelig med rettelser, forslag etc.

http://frip.dk/ashoka/TV2_Dikterer_Den_ ... olitik.pdf

Det er fanme for meget.. :evil:

Edit: Man burde måske dele den ud med dem her: http://www.cognitiveliberty.org/pdf/CCL ... 20conf.pdf

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ashoka's ide er rigtig god!

Det ville garanteret osse blive omtalt en del i medierne så de fleste får det at se.

Jeg vil med glæde dele ud i odense

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Ja god idé!

Jeg synes dog ikke ordet "narko" skal bruges i overskriften..

Og så mangler der lige et "er" mellem der og forfærdede.
Citat:
Vi er mange der forfærdede over disse ukritiske hovsalovgivninger

Medlem

Geografisk sted: Als
Jeg har smække disse post ind på (under derbat)

http://sites.tv2.dk/operationx/ ( se også Mail fra Operation X/TV2)

Rusmidlernes status burde sættes til folkeafstemning benneke.dk 23.11.04 07:59

Hvorfor er nogle rusmidler forbudte? Prøv at kaster jer over det her benneke.dk 23.11.04 07:51

For en fornuftig narkopolitik benneke.dk 23.11.04 06:53

De centrale spørgsmål ? benneke.dk 23.11.04 06:07

Uskadeliggør Morten Spiegelhauer ! benneke.dk 23.11.04 06:03

Morten Spiegelhauers narkotikahysteri benneke.dk 23.11.04 05:55

Og hvem er så vor tids "kættere", vor tids "hekse" med deres "heksebryg" ? benneke.dk 23.11.04 05:34

med venlig hilsen

Michael Benneke
http://www.benneke.dk

Mail fra Operation X/TV2

Hej Michael,

Tak for snakken. Nå, lad os ringes eller skrives ved efter udsendelsen - det får jeg, og måske også du noget ud af.

De bedste hilsner

Michael Bech
Journalist - Operation X/TV2
Angel Production
Rentemestervej 2
2400 Copenhagen NV
DENMARK
Phone: +45 3586 0333
Mobile: +45 5150 2135
Fax: +45 3586 1533

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den er blevet rettet, men jeg er nu ikke selv helt tilfreds. Er der ikke nogen af jeg der kan komme med nogle bud, eller redigere den efter jeres smag. Jeg kan ikke uppe den da frip.dk's server er optaget..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Her er lige et par bud på nogle af de oplysninger som jeg mener seddelen skal indeholde..

- Hvor mange gange den normale dosis 5-MEO-DMT, LD50 ligger på. Og sammenligne det med nikotin eller koffein eller sådan noget.
- At man ikke kan blive afhængig af det.
- Hvor mange dødsfald det har været skyld i. (Som så vidt jeg har kunnet læse mig til er 0) Og sammenligne det med hvor mange mennesker som hvert år dør af de lovlige stoffer; alkohol og tobak.
- At der ikke er lavet en undersøgelse af hvor psychose fremkaldende det er, hvilket så vidt jeg har forstået, er grundlaget for at det bliver gjordt ulovligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]