Ja, det er jeg enig i. Nu mente jeg nu også mest blandt venner osv, som ikke er indblandet i salg, hvor der selvfølgelig ikke sker noget ved, at man spørger, om man lige skal komme forbi og ryge noget hash. Men igen: Hvis man ikke er overvåget, så kan man snakke så så mange kilo kokain, som man har lyst til. Hvis man er overvåget, hvad er så forskellen på at spørge, om man kan købe kokain, eller om man kan købe "Caroline" eller et andet kodesprog. "Skal vi mødes?" er ligeså åbenlyst som "Jeg har brug for kokain". Hvis ens telefon er overvåget, har de jo nok en ret god mistanke, de overvåger jo ikke tilfældige telefoner.
Set i lyset af de hidtidige afsløringer fra Snowden, så tror jeg det vil være fornuftig at antage alt hvad man siger i en telefon (og mail og chat osv), vil man senere kunne bive konfronteret med - også i DK...
Fakta er i hvert fald at det er muligt at aflytte telefonerne, at alle metadata logges (samtalepartnere, opkaldsvarighed, opkaldstidspunkt, geografisk lokation osv) og at der findes automatisk software, som scanner for nøgleord og derved kan kvalificere udvalgte samtaler til grundigere overvågning og/eller decideret aflytning.
Det er så spekulation om det hele allerede sker automatisk på samtlige telefonsamtaler både inden- og udenrigs - trods lovgivning og forsikringer fra magten om at det ikke sker uden dommerkendelse... Pointen er det KAN lade sig gøre, så det er et godt udgangspunkt at antage det sker og handle ud fra den antagelse