Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 04:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

:) Lige præcist Morten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er så fedt når de river posts ud af kontext og smider dem ind i en artikel! Har selv tænkt på hvornår der kommer en artikel mere om NARKO-DØDS SKOLE på NETTET!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Steoider er noget for a fede bumser der er for psykisk svage til bare at tage sig sammen og gør det legit.

Selvfølgelig skal folk ikke have lov til at sidde og sprøjte ren og skær snyd ind i deres lår, også gå til lægen og få gratis hjælp når det går galt.

:stupid: :roll:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Steoider er noget for a fede bumser der er for psykisk svage til bare at tage sig sammen og gør det legit.

Selvfølgelig skal folk ikke have lov til at sidde og sprøjte ren og skær snyd ind i deres lår, også gå til lægen og få gratis hjælp når det går galt.

Du er da helt væk at høre på. Hvem er det lige de snyder? Føler du dig snydt ved at en anden person bruger steroider, så er det da dig den er gal med.

Og hvorfor skulle man ikke kunne gå til lægen hvis det går galt med kuren? Der er da massere af tilfælde hvor folk går til lægen med ting, der i sidste ende er selvforskyldt. Ville du ikke gerne have chancen for at få lægehjælp, hvis du brændte nallerne på stoffer og fik en OD? Det er præcis det samme.
Og hvorfor vil du gerne opretholde en lovgivning, der tydeligvis ikke virker?

Medlem

Du er da helt væk at høre på. Hvem er det lige de snyder? Føler du dig snydt ved at en anden person bruger steroider, så er det da dig den er gal med.

Og hvorfor skulle man ikke kunne gå til lægen hvis det går galt med kuren? Der er da massere af tilfælde hvor folk går til lægen med ting, der i sidste ende er selvforskyldt. Ville du ikke gerne have chancen for at få lægehjælp, hvis du brændte nallerne på stoffer og fik en OD? Det er præcis det samme.
Og hvorfor vil du gerne opretholde en lovgivning, der tydeligvis ikke virker?

Jeg tager storset aldrig stoffer, og slet ikke i mængder der kunne gå over i en od. Husk at det jeg skriver er bare mine personlige meninger, en flot krop er noget man skal arbejde for, ikke sprøjte sig til.

Dedikeret medlem

Som jeg læser det er problemet jo ikke blot det at hjælpe folk der får skader af at tage steroider (eller andet for den sags skyld). Det de omtaler i artiklen er jo også det at folk nærmest kan blive coachet i hvad de skal sige til deres læge, for at få foretage nogle undersøgelser, der kan klarlægge om de med deres misbrug skader dem selv.

Altså at en person der bruger steroider og bliver nervøs for en-eller-anden utilsigtet negativ effekt, kan gå ind på et forum og finde ud af hvilke almindeligt forekommende symptomer han skal påstå at have overfor sin læge for at få denne til at tage nogle prøver der ville kunne klarlægge om misbrugeren har fået den bivirkning eller ej.
Hvor hvis personen havde været ærlig og fortalt om symptomerne - sin nervøsitet for en negativ effekt af steoride misbrug osv. - at lægen måske havde valgt ikke at foretage disse prøver, da dette alene ikke var tilstrækkeligt belæg. (man kan jo generelt ikke undersøg folk for alle deres frygter men kun konkrete symptomer.)

Som jeg ser dette scenarie tangerer det jo til socialt bedrageri og ville svare til at jeg misbrugte kokain, blev nervøs for mit hjerte og opdigtede nogle symtomer, fordi jeg vidste at de ville gøre at jeg fik taget EKG og måske en CT med kontrast.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Som jeg ser dette scenarie tangerer det jo til socialt bedrageri og ville svare til at jeg misbrugte kokain, blev nervøs for mit hjerte og opdigtede nogle symtomer, fordi jeg vidste at de ville gøre at jeg fik taget EKG og måske en CT med kontrast.

Ville det ikke også være rart hvis man kunne få af vide om ens hjerte kunne holde til kokain før man tog det???

Dedikeret medlem

Jo, men det var heller ikke det jeg skrev, selvom jeg måske kunne have forumleret mig tydeligere. Min pointe var at det i mine øjne er et problem, hvis man efter længere tids brug af en skadelig substans - kokain, steroider eller noget helt 3. - opdigter symptomer overfor sin læge for at få vedkommende til at fortage tests der kan klarlægge om der skulle være skjulte skader fra misbruget.

Udover det synes jeg nu også at hvis man er i tvivl om man kan tåle et givent stof, skal man lade være med at indtage det. Det kan ikke være det offentliges ansvar at kontrollere om man er fysisk rustet til at tage skadelige stoffer, lovlige eller ulovlige, hvis det kun er til rekreationelt brug.
Ellers kan man også gå på privat hospital og selv betale for det.

Admin
Brugeravatar

^^Well, så længe vi betaler for folks fedme, lungekræft og alkoholisme, er der ingen grund til ikke også at betale for folks misbrug af steroider. Det er samme princip imo.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Præcis. Ligeså længe vi selv betaler, skal vi sgu også have lov til at "udnytte" systemet - læg nu mærke til citationstegnene....

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]