eedeolla skrev:
Spørgsmålet er så bare om kunst, litteratur og tilmed arkitektur kan opfattes som et rusmiddel
Se det er jo straks et mere interessant spørgsmål - ordet "rusmiddel" har en negativ betydning i vores samfund; men hvorfor egentlig... Hvis det musik halløj vitterligt kan fremkalde en form for rus, så er det jo ingen tvivl om at alle, med Dansk Fjolseparti i spidsen, vil mene det skal forbydes straks og helst med tilbagevirkende kraft... for at beskytte os mod os selv måske?
Men hvorfor er der sådan en berøringsangst for nydelse i vores samfund, det minder mig om nogle af de katolske grundprincipper jeg stødte på allerede i folkeskolen (gik på romersk/katolsk privatskole)... Her var alle former for nydelse jo nærmest en synd og skulle straffes - godt så, men
hvorfor?Hvis den går i bukserne på en person af at kigge på en bygning, så fred være med det - det skader jo ikke os andre direkte... Personligt finder jeg ikke bygninger ophidsende; men kan da godt imponeres over byggeri og endda få gåsehud hvis det virkelig er imponerende... Der er er flere sange som nærmest er "brændt" fast baghovedet på mig efter en god omgang MDMA blæser og hvis jeg hører kan jeg nærmest opleve en pseudo-blæser i et par sekunder - jeg gætter på det er hjernens belønningssystem der forsøger at lokke mig i fordærv, præcis som når man bliver sulten eller tørstig af at se en reklame for mad og drikke... Skal det så også forbydes? Det er jo en mild form for rus... Måske skal vi hellere forbyde hjernen og så blive politikere alle sammen