Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 15:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det har du helt ret i, men det er da stadig træls at der på de arbejdspladser der holder avisen, der får de arbejdere det indtryk at det eneste psy.dk er, er et sted for brugere af nålen og kodein ekstraktion. Det er jo netop den slags ting at det bliver ved med at "holde os nede" så at sige. Det jeg vel vil frem til, er at det kunne have været rart hvis at de forskellige forums var blevet nævnt, og hvordan at tingene generelt hang sammen her inde. For det billede som bt har givet ligger jo rigtig langt fra virkeligheden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kaktus Klausen skrev:
Nu vrøvler du da vist, artiklen i sig selv er vel nogenlunde neutral

Jeg er uenig!

Ved at fokusere på heroin og kodein vil det hos mange skabe en forestilling om en flok junkier der udveksler tips til at blive høje på. Havde artiklen derimod fokuseret mere på skadesreduktion f.eks., havde den skabt et helt andet billed af Psychedelia. Og det er ganske sikkert med vilje at fokus er sådan.

Tænk hvis journalisten havde, ganske sandfærdigt, fokuseret på Psykedelisk filosofi, Medaljen bagside eller Visionære planter. Så havde indtrykket af siden været markant anderledes. Journalisten kendte sikkert til disse dele, men han valgte at fokusere på noget som virker meget mere negativt i de fleste folks øjne. Derfor er han ikke neutral.

Udover det er jeg enig med Skou

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

..og at det udpluk der lægges ud med er en opskrift bestående af "ganske lovlige præperater" gør også at en borgerlig læser vil krumme tæer og sige "ej, det ER for dårligt at det er så nemt at få fat på de her oplysninger! enhver vil kunne gå lige ind og læse hvordan man gør, se selv nu står de endda i avisen p.g.a. psychedelia!"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kan virkelig også godt forstå dig KK.
Og vil satme gerne stå frem og sige at jeg ikke har "the balls" til at turde at stille mig frem på åben skærm og fortælle om at jeg nyder at ryge en fed og kigge på farver. Og læse om hvordan forskellige stoffer påvirker hjernen og kroppen. Ja, man bliver sku helt romantisk af al den snak. Og det er lige netop derfor at det nager mig sådan at den generelle tone i samfundet er så narkohadsk og bedømmende. Jeg vil uden tvivl miste arbejde, og lærerne vil helt sikkert også kigge mærkeligt på mig fremover, vil sådan ønske at tonen var til at vi alle kunne stå frem, for det er jo virkelig langt fra en betydelig del af psy.dk's brugere der bruger nålen. Og har virkelig dyb respekt for Malkavian og Rex Mundi, da de har stået frem i artikler og i radio. Men det at hele Danmarks befolkning kan se en mens de drikker morgenkaffen.. det er sku noget helt andet. Og synes satme det er fedt hvis det er en der står frem og tager de tæsk der åbenlyst vil komme ved at stå frem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kaktus Klausen skrev:
Jeg synes lille rødhætte og skou skal møde op i go' morn danmark og forsvare vores uskyld, romantikere

God ide! Desværre tror jeg ikke at de ville tage mig seriøst!

Medlem

Geografisk sted: K-hole
Lille Rødhætte skrev:
Kaktus Klausen skrev:
Jeg synes lille rødhætte og skou skal møde op i go' morn danmark og forsvare vores uskyld, romantikere

God ide! Desværre tror jeg ikke at de ville tage mig seriøst!

Held og lykke med det, rødhætte. Hehe ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nu har man fandme set det med også! Det er til grin at de selvfølgelig lige skal vise et billede af en med kanylen klar .. BT : LAD OS NU VÆRE!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]