Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
RygDeRunde skrev:
Hun burde straks få forbud mod nogensinde at stille sig som taler til en forsamling, og Henrik skulle være arbejdsløs, men der er jo nogen der kan. Og LSDrejø måske kan han virker afklaret og velformuleret, men det er jo blot for at opbygge en troværdig facade, fordi om han virkelig er dum nok til at bide på krogen, har du jo allerede svaret på.

Ahh ved første gennemlæsning troede lige det var mig du dissede der - kunne ikke lige lure hvorfor jeg havde gjort mig fortjent til det...

Min udtagelse om Henrik, som jo altså ikke er ham der har svaret på Line's spørgsmål, er baseret på jeg har hørt et af hans foredrag og desuden læst flere af de ting han har skrevet... Ham du skal disse er Peter Møller - og som JEL påpegede, så er det da en yderst tvivlsom udtagelse fra en leder af en kontrolenhed, som skal forhindre bedrageri :shock:

Jep jeg beklager var vist lige lidt for hurtigt ude så fik lige blandet de to sammen :) My bad.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hvis nogen på et tidspunkt overvejer at tage til et af hendes foredrag i Jylland, hvis hun overhovedet afholder nogen der, så sig lige til.. Jeg er fresh på at overhøre hendes lortesnak, og konfrontere hende med det elektronisk eller telefonisk efterfølgende.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Halose skrev:
Opis skrev:
Evt. kunne man starte med en velkomst pille så fordraget var til at holde ud at høre på.

Det ville være dumt, for så er der 15% chance for at dit kommende barn bliver hjerneskadet!

Det er ok, jeg skal ikke have flere, så jeg må tage alle de stoffer jeg vil :rocking:
Dersuden tror jeg at der forudsætter at man er gravid når man indtager piller, eller det er måske ligemeget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Opis skrev:
Dersuden tror jeg at der forudsætter at man er gravid når man indtager piller, eller det er måske ligemeget?

Det bli'r jeg nødt til at lade boglærte og kompetente Line svare dig på :).

Dedikeret medlem

Opis skrev:

Det tvivler jeg på. Husk at alle stoffer oplagres i rygmarven og på ethvert tidspunkt kan give dig en diskusprolaps. Når cerebrospinalvæsken så flyder ud i kropshulen kan det sagtens gøre dig steril, hvis det da ikke ligefrem leder til indre blødninger med efterfølgende leversvigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Opis: Nej, det kommer af at line ikke selv må få børn fordi hun har taget ecstasy(... og så fordi hun er på div. typer medicin) - Hun forsøgte dog på et tidspunkt, men tabte barnet.

Folk herinde.. nu skal i lige tage jer sammen, vi har tidligere haft en sag med line, hvor folk herinde skrev meget ubehagelige mails til hende og det skal psychedelia IKKE rodes sammen med. - Hvis i ønsker at konfrontere Line med hendes værk og professionelle karriere, skal i ikke hive jer selv ned på et nivue lavere end hende.
Vær faglige og forstående, men forklarende... Kan i ikke det så lad vær med at skriv til hende.

Der er INGEN beviser for at det er line risberg der har skrevet til Peter.. det virker nærmere som en psybruger. - Desuden har Risberg formeneligt undersøgt sådan nogen ting, før hun gik i gang. Hun har trods alt holdt foredrag i nogen år efterhånden.

Medlem

Jeg synes idéen med at tage til et af hendes foredrag lyder som en god idé. Det skal bare gøres hurtigst muligt inden hun når at forpeste alt for mange unge sind. :-)

"8år er gået og mit publikum tæller i dag mere end 300.000 unge mennesker, forældre og ikke mindst dem, der dagligt arbejde med unge mennesker."

Det er jo helt og aldeles forfærdeligt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis nogen vælger at tage til hendes foredrag med det formål at sætte spørgsmål ved hendes fakta, så husk lige på at Line sandsynligvis er blevet så populær fordi hun prædiker en "sandhed" som systemet mener vores børn og unge har brug for.

Det vil gøre det om ikke umuligt, så meget meget svært at komme igennem med fakta - jeg har ikke hørt hendes foredrag; men ud fra de langt ude ting hun skriver på sin hjemmeside, så gætter jeg på hun faktisk selv tror på det hun siger.

Det vil sige man kommer op imod en velrenommeret og overbevisende person, som fortæller en "sandhed" offentligheden ønsker er sandheden - og vi stiller med et par af samfundets minoriteter med en kontroversiel holdning til et tabubelagt emne og vores eneste våben er henvisninger til få videnskabelige undersøgelser, som endnu færre kender til... Det batter ikke meget i kampen mod en stakkels kvinde som har gået så grueligt meget igennem, forsøgt selvmord, aborteret osv. - jeg ved godt hvor sympatien ligger...

Hvis sådan et forsøg overhovedet formår at skabe nogen form for bevågenhed, så bliver det nok meget hurtigt til
Citat:
Narkomaner angriber kendt foredragsholder
i et par formiddagsaviser

Og med det i mente, så tager jeg hatten af for dem som har overskud til at forsøge at påvirke den slags misinformation - det er bare en svær balance, som er altafgørende hvis vi skal ændre noget...

Hendes foredrag er jo omtrent lige så saglige som de komiske drug-scare film fra 30´'erne... Reefer Madness er jo med dagens øjne totalt til grin og det kan alle se; men alligevel er hash stadig forbudt her mere end 70 år senere - så forvent ikke de store ting for jeres indsats og som spiffeh siger, hold det sagligt ellers bliver vi aldrig taget seriøst...

Medlem

Peter Møller drikker vist masser af øller :mrgreen:

Relativistisk båthorn

Hende line er vel egentlig den kloge. Hun brugte narko, og nu tjener hun penge, helt lovligt, på det. En god kapitalist ville sige; dét var smart :)

Hvis hende's offentlige foredrag ku' komme på youtube ville vi andre også ku' lære noget, og måske blive reddet fra narko-rædslerne, men det tjener hun jo selvfølgelig ingen penge på (jeg har søgt på youtube, men ku' ikke finde noget)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Sidder lige så stille og overvejer om det skulle være mit levebrød, jeg har masser af ting jeg kan give narko skylden for, sikken et fordrag det kunne blive :P

Skal bare have en stesolid inden jeg går på senen hehe, men så kan jeg også give den skylden for evt. fejlinfomation.. tha da da...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
jeg er dybt rystet.... jeg havde altid troet at alt den fejlinformation der er tilgængelig var lavet på baggrund af uvidenhed, men nu er spørgsmålet hvor meget er bevidst ondskab og hvor meget er uvidenhed?

Insane psychedelia user!

LSDrejø skrev:
Hvis sådan et forsøg overhovedet formår at skabe nogen form for bevågenhed, så bliver det nok meget hurtigt til
Citat:
Narkomaner angriber kendt foredragsholder
i et par formiddagsaviser

Jeg kan ikke se hvordan at nogen kan vende det på en sådan måde, at man ser dårlig ud, hvis man præsenterer sig selv som biokemiker eller farmakolog fx, og siger at man har læst den videnskabelige litteratur på området, og hendes udtalelser stemmer på ingen måde overens med denne. Om hun kan redegøre for hvorledes det kan være. Og om hun virkeligt tror at ALLE brugere af rusmidler før eller siden vil komme til at misbruge stofferne i den samme grad som hende, og om der så ikke ville være et større antal narkodødsfald og indlæggelser når man ser på statistikker for hvor mange der rent faktisk bruger eller har brugt stoffer?

Hendes mundlamhed og/eller ævlebævle kunne filmes og lægges på en officiel Psychedelia-youtube side som en del af en større kampagne rettet mod den uvidenskabelige "Just say no" tilgang til rusmidler fra Sundhedsstyrrelsens side. I denne sammenhæng kunne også gøres brug af David Nutts kritik ("Equasy"-fyren), og det er også muligt at Rindom kan involveres, da han også er kritisk overfor Sundhedsstyrrelsens tilgang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Jeg kan ikke se hvordan at nogen kan vende det på en sådan måde, at man ser dårlig ud, hvis man præsenterer sig selv som biokemiker eller farmakolog fx, og siger at man har læst den videnskabelige litteratur på området, og hendes udtalelser stemmer på ingen måde overens med denne. Om hun kan redegøre for hvorledes det kan være. Og om hun virkeligt tror at ALLE brugere af rusmidler før eller siden vil komme til at misbruge stofferne i den samme grad som hende, og om der så ikke ville være et større antal narkodødsfald og indlæggelser når man ser på statistikker for hvor mange der rent faktisk bruger eller har brugt stoffer?

Hendes mundlamhed og/eller ævlebævle kunne filmes og lægges på en officiel Psychedelia-youtube side som en del af en større kampagne rettet mod den uvidenskabelige "Just say no" tilgang til rusmidler fra Sundhedsstyrrelsens side. I denne sammenhæng kunne også gøres brug af David Nutts kritik ("Equasy"-fyren), og det er også muligt at Rindom kan involveres, da han også er kritisk overfor Sundhedsstyrrelsens tilgang.

Jeg synes det vil være interessant at forsøge hvis der blev gået så skarpt til værks; men det kræver nok også at man har den faglige beggrund på plads - og ikke blot er mere oplyst end gennemsnittet ved at have søgt lidt på nettet (som mig fx).

Under alle omstændigheder, så burde hun presses til at argumentere for sine budskaber i offentligt rum - hvis nogen gør forsøget, så god vind herfra :gud:

Relativistisk båthorn

Dr. Phibes skrev:
en officiel Psychedelia-youtube side

Glimrende ide :)

Hvis man ku' samle forskellige ting som interviews, små tv-snippets, udstilling af reklamer der enten er grotesk misvisende eller gode og saglige, og alt muligt andet forskelligt der ka' være relevant, så ka' det helt bestemt være en god måde at formidle på.

Man ku' også samle forskellige info-video'er, i stil med feks nogle af de tråde der er i forummet om hvordan man gror forskellige ting.
Og feks stop-motion video'er af planter's udvikling; "sådan ska' det se ud når det er rigtig, og sådan ska' det ikke se ud".
Eller en "hvordan man rister tobak" video.

Det er bare nogle ideer, der er sikkert mange andre, men bestemt interessant hvis man ku' samle udtalelser fra forskellige personer og koble dem sammen så man ka' få et let fordøjeligt medie som ekstra krydderi. Ting ka' jo så også debateres yderligere i dybden i forummet.

Medlem

For dem der ikke har set Line's foredrag, kan et af dem ses her:

http://www.borderlineforeningen.dk/comp ... 64/id,477/
http://www.borderlineforeningen.dk/comp ... 64/id,478/

Før nævnt i følgende tråd:
Mest vanvittige artikel nogensinde!

Relativistisk båthorn

Jeg så lige omkring 10 minutter af første foredrag...

Hun er idiot.

Insane psychedelia user!

JEL skrev:
Dr. Phibes skrev:

Hvis man ku' samle forskellige ting som interviews, små tv-snippets, udstilling af reklamer der enten er grotesk misvisende eller gode og saglige, og alt muligt andet forskelligt der ka' være relevant, så ka' det helt bestemt være en god måde at formidle på.

Man ku' også samle forskellige info-video'er, i stil med feks nogle af de tråde der er i forummet om hvordan man gror forskellige ting.

Tak. Jeg er ikke helt enig i det sidste. Hvis at budskabet skal trænge igennem, så er det vigtigt at holde sig til sagen (HR og/eller eksponering af hvor uvidenskabelige og biased at Sundhedsstyrrelsen og andre opinionsdannere er). Der er dog ikke nogen i vejen for at oprette en selvstændig "Drughobby profil" som kan bruges til mere praktiske ting. På selve Psychedelia YT siden kunne man for eksempel have pædagogiske videoer som dementerer de mest almindelige myter, fremhæver kombinationer af stoffer som man skal undgå, og fortæller ungdommen at man kan ikke blive høj på te, jordnødder eller banan. Altså egentligt lave det stykke arbejde, som Sundhedsstyrrelsen burde gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
JEL skrev:
Dr. Phibes skrev:

Tak. Jeg er ikke helt enig i det sidste. Hvis at budskabet skal trænge igennem, så er det vigtigt at holde sig til sagen (HR og/eller eksponering af hvor uvidenskabelige og biased at Sundhedsstyrrelsen og andre opinionsdannere er). Der er dog ikke nogen i vejen for at oprette en selvstændig "Drughobby profil" som kan bruges til mere praktiske ting. På selve Psychedelia YT siden kunne man for eksempel have pædagogiske videoer som dementerer de mest almindelige myter, fremhæver kombinationer af stoffer som man skal undgå, og fortæller ungdommen at man kan ikke blive høj på te, jordnødder eller banan. Altså egentligt lave det stykke arbejde, som Sundhedsstyrrelsen burde gøre.

Enig, enig, enig. Psychedelia vil dog aldrig blive taget seriøst. Der er simpelthen for meget lort her inde, så det er højt flyve, hvis Psychedelia nogensinde blive "stort". I sidste ende handler det vel om at få ryddet op, så der kun er "kompetente" (forstå ret) indlæg. Det er selvfølgelig en umulig opgave for admins og moderatorer.
Den bedste løsning (er vel også snakket om) løsning ville være at bruge vores Wiki (som står ret stille), så det er adskilt fra forumet. Desværre, igen, tager det rigtig lang tid at få skrevet nok til, at det er godt nok - og vi må vel se i øjnene, at det nok kun er et antal af brugere, der kan tælles på én eller to hænder, der har the wise balls til at gøre et ordentligt stykker arbejde. Jeg tvivler på, at disse kan eller vil bruge så lang tid på det.

Relativistisk båthorn

Dr. Phibes skrev:
Tak. Jeg er ikke helt enig i det sidste. Hvis at budskabet skal trænge igennem, så er det vigtigt at holde sig til sagen

Ja, god pointe, for meget forskellig info på 1 sted ka' hurtigt blive til for meget rod og støj.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]