Hvis nogen vælger at tage til hendes foredrag med det formål at sætte spørgsmål ved hendes fakta, så husk lige på at Line sandsynligvis er blevet så populær fordi hun prædiker en "sandhed" som systemet mener vores børn og unge har brug for.
Det vil gøre det om ikke umuligt, så meget meget svært at komme igennem med fakta - jeg har ikke hørt hendes foredrag; men ud fra de langt ude ting hun skriver på sin hjemmeside, så gætter jeg på hun faktisk selv tror på det hun siger.
Det vil sige man kommer op imod en velrenommeret og overbevisende person, som fortæller en "sandhed" offentligheden ønsker er sandheden - og vi stiller med et par af samfundets minoriteter med en kontroversiel holdning til et tabubelagt emne og vores eneste våben er henvisninger til få videnskabelige undersøgelser, som endnu færre kender til... Det batter ikke meget i kampen mod en stakkels kvinde som har gået så grueligt meget igennem, forsøgt selvmord, aborteret osv. - jeg ved godt hvor sympatien ligger...
Hvis sådan et forsøg overhovedet formår at skabe nogen form for bevågenhed, så bliver det nok meget hurtigt til
Citat:
Narkomaner angriber kendt foredragsholder
i et par formiddagsaviser
Og med det i mente, så tager jeg hatten af for dem som har overskud til at forsøge at påvirke den slags misinformation - det er bare en svær balance, som er altafgørende hvis vi skal ændre noget...
Hendes foredrag er jo omtrent lige så saglige som de komiske drug-scare film fra 30´'erne... Reefer Madness er jo med dagens øjne totalt til grin og det kan alle se; men alligevel er hash stadig forbudt her mere end 70 år senere - så forvent ikke de store ting for jeres indsats og som spiffeh siger, hold det sagligt ellers bliver vi aldrig taget seriøst...