Portuz skrev:
JEL skrev:
#2:
Stearin-lys udsender også farlige partikler, og dem står der masser af på de fleste restaurenter, bør de ikke forbydes for at undgå folk indånder disse partikler?
Nej

...
Helt ærligt, vil vi ikke hellere have et samfund, hvor vi tænker lidt på hinanden og lever med hinandens små laster istedet for at gå og finde ting ved hinanden som vi ikke bryder os om, for så at gøre det ulovligt? At man ikke må ryge i tog og busser kan jeg til nød forstå, men at gøre det ulovligt på cafe'er værtshuse,osv er da noget værre hykleri.
Det generer da også mig når en kæmpe hund kaster sin våde beskidte krop op af mine nye bukser og slikker mig med sin klamme bakteriefyldte tunge. Og når jeg en sommerdag i bare tæer træder oven i en hundelort.
- Men jeg ved at nogle folk virkelig elsker deres hund og jeg synes fandeme de har ret til at have deres køtere selvom det går lidt ud over mig. TOLERANCE
Det generer mig ad helvede til når jeg en mandag aften i bussen på vej hjem fra uni skal høre på sidemandens lange intime samtaler om løst og fast, kusse og kvast, når jeg bare vil have fred og ro.
- Men jeg går ikke ind for at forbyde telefoner i offentlige rum (selvom de for mine penge er langt mere irriterende end røg), fordi jeg synes at folk skal have lidt plads. Hvis det går én for meget på kan man jo gøre vedkommende opmærksom at hun/han virker forstyrrende. TOLERANCE
Således er der en masse små ting ved andre, jeg ikke bryder mig specielt om, men som jeg acceptere fordi vi er alle forskellige og skal alle have lov til at have vores små særheder sålænge det ikke direkte skader andre mennesker.
Folk synes da også jeg er irriterende når jeg på stranden står og spiller fodbold med en mate forholdsvis tæt på liggende solbadere. Skal bolde så forbydes på stranden eller kun fodbolde?
Folk synes måske at jeg skader nabolaget hvis jeg finder på om natten, høj og skæv, at gå en lille runde uden for mit (/mine forældres) hus midt om natten med en pind i hånden. Skal det så være forbudt at gå tur i badekåbe; eller kun om natten?
Find nu de store sko frem folkens