Drupe skrev:
Minimal skrev:
Systemet kan ikke fungere med hippieholdninger, overbærenhed og naivitet.
Næh, og systemet burde sådan set heller ikke eksistere til at starte med. Er verden blevet et bedre sted fordi staten skal bruge et større beløb på at indespærre en 70-årig for offerløs kriminalitet? No way.
Næ, jeg mener da også, at hash burde være lovligt. Men man kan ikke rigtig lave om på loven, så hvis fælden klapper, så er det lige meget, hvad man synes. Man bryder jo loven ved at sælge, så hvis manden vil undgå at blive straffet, selvom det ikke gør verden til et dårligere sted DIREKTE, så må han lade være med at sælge eller lade være med at blive opdaget. Når jeg fremhæver "direkte", er det, fordi man jo også skal tænke på, at manden bare er det andetnederste led i en organiseret ledrække, som er mere eller mindre brutale og voldelige i toppen, og hvis de nederste led ikke var til stede, ville de øverste led ikke have en funktion og ville måske alligevel gøre verden til et bedre sted.
Drupe skrev:
Minimal skrev:
Folk må tage sig sammen og tage ansvar for deres handlinger.
Tage ansvar for sine handlinger? I nuværende situation handler det sgu ikke om at tage ansvar for sine handlinger. Det handler om at skjule dem.
Som Hurby skriver, så bliver de små fisk taget mens bagmændende har frit spil. Hvorfor er du så ivrig efter at forsvare at basale demokratiske rettigheder tilsidesættes, for at opretholde en uretfærdig og meningsløs lovgivning? Jeg synes det er meget mærkeligt, men går ud fra det er fordi du indtil videre selv har haft held med at undgå politiet. Og ser ned på dem der bliver knaldet, fordi du ser det som et tegn på at de bare er for uintelligente til at skjule deres aktiviteteter. Men ofte er det jo tilfældigheder der afgør den slags.
Man må jo tage ansvar for dem, hvis ikke det lykkes at skjule dem. Instanserne vil da helt sikkert også helst knalde bagmændene, men de må vel tage, hvad de kan få. Der bliver nødt til at være klare linjer for, at det overhovedet kan fungere at skulle lovgive den slags.