Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Zombie narko
Indlæg: 23 feb 2023 07:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
https://www.bt.dk/udland/ny-farlig-zomb ... putationer


UDLAND 14 minutter siden
Ny farlig zombie-narko på gaden: Kan ende med amputationer

En fentanyl-bruger holder en kanyle. Kensington, Philadelphia.  
En fentanyl-bruger holder en kanyle. Kensington, Philadelphia. Foto: David Maialetti Vis mere
SEBASTIAN KANANI

Lyt til artiklen
2 min
Et stof, der normalt bruges til at bedøve køer og heste, spreder rædsel i amerikansk storby.

Narkohandlere i den amerikanske by Philadelphia har nemlig fundet ud af at blande bedøvelsesmidlet Xylazine med det smertestillende Fentanyl, og det har enorme konsekvenser for byens stofmisbrugere. Blandingsstoffet bliver kaldt 'Tranq'.


Det skriver Sky News.

Udover stoffets indvirkning på indtagerens sindstilstand har flere brugere oplevet, at stoffet giver dem alvorlige åbne sår.

Flere beskriver det som, at der går råd i huden.

»Tranq er dybest set en zombificerering af folks kroppe. Indtil for ni måneder siden havde jeg aldrig sår. Nu er der huller i mine ben og fødder,« fortæller en misbruger. »


Ifølge Sky koster stoffet helt ned til et par dollar for en pose. Stoffets tilgængelighed får også flere af brugerne til at tænke i alternative løsninger.

»Jeg har brug for at blive arresteret eller sat på afvænning langt væk, eller endda slået ud og slæbt væk fra Kensington. Jeg skal bare væk herfra,« fortæller en anden.

Flere læger fortæller også, at de ikke før har set sår som dem, man finder hos de, der har taget Tranq.

Sårene kan være flere måneder og helt op til år om at hele, og flere oplever, at amputation er den eneste udvej.

I USA er der op mod 70.000 mennesker om året, der mister livet til opioider, som man kalder en gruppe af smertestillende præparater. Opioider er præparater som morfin, fentanyl, metadon, oxycodon og petidin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2023 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Har også hørt at etizolam skulle være brugt som en tranq da den vist er en af de eneste benzoer man kan skyde opløst i vand. Skræmmende


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2023 01:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Krokodil 2.0!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2023 07:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Var os min tanke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team