Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 11:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/Video/2015/02/06/094113.htm

Video på siden
Citat:
Der er rigeligt at grine af, hvis man sælger lattergas.

Der er i hvert fald godt gang i salget på internethjemmesiden lolgas.dk, som bestyres af den 18-årige Thor Slotsdal. Især op til vinterferien.

- Normalt bestiller folk 50 eller max 100 hjem, men her har der været 400 eller 600, og mange har bestilt en uge før, siger han.

Læs også Trods advarsler: Lattergas hitter som rusmiddel
Risiko for hjerneskade

Hos Giftlinjen, som er Bispebjerg Hospitals telefonrådgivning, peger læge Mikkel Christensen på, at lattergas ikke er et risikofrit alternativ til hårdere stoffer:

- Hvis man tager det i et lukket rum, hvor der ikke er adgang til ilt, eller fra en pose, som nogle bruger til at tage det med, så kan man risikere hjerneskade eller i værste fald dø, siger han.

Se interviewet med lattergas-sælgeren Thor Slotsdal i videoen herover.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Billede

Fuck hvor er han bare...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lægen eller den unge mand med kæbespændingerne?

Jeg studsede lidt over lægens udtalelse omkring farligheden "Hvis man tager det i et lukket rum, hvor der ikke er adgang til ilt..."
- Hvem fanden sidder i et rum uden adgang til ilt? Snakker han hypotetisk? Er det en reel risiko? Sidder han bare og finder på? I don't get it...

Medlem
Brugeravatar

Jeg kender ham godt ham de interviewer, altså ham der har hjemmesiden. Han reparerede iPhones, skiftede skærme osv. han blev beskyldt for at stjæle de originale dele fra tlf, og bytte dem ud med uoriginale.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hagbard Celine skrev:
Lægen eller den unge mand med kæbespændingerne?

Jeg studsede lidt over lægens udtalelse omkring farligheden "Hvis man tager det i et lukket rum, hvor der ikke er adgang til ilt..."
- Hvem fanden sidder i et rum uden adgang til ilt? Snakker han hypotetisk? Er det en reel risiko? Sidder han bare og finder på? I don't get it...

Den unge mand.. Han fatter tydeligvis ikke hvad han har gang i.

haha, ja.. Det er ikke for smart udtalt xD

MrPlanter skrev:
Jeg kender ham godt ham de interviewer, altså ham der har hjemmesiden. Han reparerede iPhones, skiftede skærme osv. han blev beskyldt for at stjæle de originale dele fra tlf, og bytte dem ud med uoriginale.

neeej, hvor håber jeg han snart får fingrene i klemme

Medlem
Brugeravatar

Abdalla skrev:
neeej, hvor håber jeg han snart får fingrene i klemme

Ja! Han er bestemt ikke med til at gøre verden til et bedre sted, andet end for sig selv!

Admin
Brugeravatar

Hvorfor er det I synes, Thor Slotsdal er så slem?

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

For det første så synes jeg bestemt ikke at det er okay at reparerer telefoner, og bytte indmaden ud med uoriginale dele.

Jeg mener at sælge lattergas i kommercielt sammenhæng, markedsført som et direkte rusmiddel. Til unge, uden at skrive nyttig information der reducerer skaderisici. Er ansvarsløst. Det kræver ikke den vilde fantasi at forstille hvad der kan ske ved dette.

Admin
Brugeravatar

Hvad har det med telefonerne at gøre med dette emne? Det er selvfølgelig ikke i orden, hvis det passer, men det er en anden sag.

De store sælgere i udlandet ved jo godt, hvad de patroner blir brugt til. Og de gir jo heller ikke nogen anvisninger om HR. Men i din optik mener du så også, at de fleste pushere, på gaden såvel som nettet, gør noget forkert? Det er de færreste pushere, der giver korrekte anvisninger. Og deres varer er af meget mere tvivlsom kvalitet, end lattergas i patroner.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Det siger noget om hans morale i min optik.

Jeg vidste godt at den ville komme :)! Jeg mener at forskellen på ham og andre, er at han gør det kommercielt. Produktet er helt offentligt og bliver åbenlyst markedsført som rusmiddel.

For unge som er uvidende, så vil det fremstå fuldstændig ufarligt, i hvertfald ifølge hjemmesiden. Det er synes jeg ikke er forsvarligt.

Jeg fandt en lignende side hvor de også forhandler lattergas. Det bliver dog ikke markedsført som et rusmiddel. Der står at det ikke er til inhalering. Tilgengældt står der en sammenlignings chart mellem alkohol, tobak og lattergas. Der synes jeg at det er noget helt andet :)

Admin
Brugeravatar

Potato - potato, i sidste ende blir varen brugt på samme måde, og begge sælgere ved det udmærket godt. Man blir ikke mere ansvarlig, bare fordi der står "not for human consumption" på posen. Men jeg kan godt høre, vi er uenige på dette punkt - fair enough :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er også bare hans attitude, hvorfor gøre sådan et stort nummer ud af det.. Okay, han sælger noget gas, men så burde han også lige sige noget fornuftig info omkring gassen eller noget.. Han vil vel heller ikke miste sin business..

På mig virker det mest somom han gør det for opmærksomhedens skyld..

Senest rettet af Mursu 13 feb 2015 10:27, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
"hvis man ikke får nok ilt, samtidig med at man tager det her stof, så kan man blive kvalt"
vil gerne vide, hvad man skal tage for ikke at blive kvalt af ilt mangel! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg kan heller ikke se, hvorfor folk hater på Thor Slotsdal. Lattergas er nok et af de sikreste rusmidler overhovedet. Man skal være seriøst dum for at dø eller tage skade af det, og så er det sgu bare forbedring af gen-pølen.

Og hvornår gør han et stort nummer ud af det? Han svarer kortfattet og nøgternt på interviewerens spørgsmål og beskriver rusen, når han bliver bedt om det.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg har godt nok svært ved at finde nogle dokumenterede dødsfald direkte fåresaget af N2O.
http://www.vice.com/read/the-worst-things-in-the-daily-mails-article-about-laughing-gas :
Refererer til en artikel der omtaler 3 dødsfald (sandsynligvis de eneste i UK) hvor brugere har taget en plastikpose over hovedet samtidig.
Andre referencer jeg kan finde snakker om folk der har kørt bil eller stået foran et åbent vindue og faldet ud.

Så med mediernes logik vil jeg foreslå at forbyde plastikposer, bilkørsel og åbne vinduer. Alternativt forbyd at være idiot.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Doctor skrev:
Og hvornår gør han et stort nummer ud af det? Han svarer kortfattet og nøgternt på interviewerens spørgsmål og beskriver rusen, når han bliver bedt om det.

Bare det at han stiller sig op og siger sådan dér, tror jeg får vanvittigt mange (gamle) danskere til at synes at det bør forbydes omgående.. Han virker (på mig) ret fjåget og lalleglad(hviket er cool nok, men sku da ikke når han er en af de få som får lov til at sige noget om gas i medierne) Han forsvarer jo ingenting. (det er vel klippet) han smiler bare mere fjollet når han bliver spurgt om, hvad der sker med hans forretning hvis den bliver lukket., Han funderer vel over hvordan han nu kan hustle privatpersoner eller lign.. ej sorry kender ham jo ikke.. Synes bare jeg kender hans type, og fred være med dem, lige ham gas-gutten vækker bare en lille hater inden i mig. Men det er vel mit problem.. han håbede vel på en sniger ind i paradise hotel eller lign lol

Senest rettet af Mursu 13 feb 2015 19:23, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
al omtale er god omtale, også for stoffer... Bevidstheden omkring fornuftig brug af dem er stigende og jo mere medierne udtaler sig fejlagtigt om dem, jo flere mennesker vil dermed også få øjnene op for hvad medier er for en størrelse... Havde man glorificeret svampes helbredende egenskaber i medierne havde det også skabt en sensation som havde fået nogen op i det røde felt... :P it's all good, carry on..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tja... Så varer det vel heller ikke længe før lattergas bliver ulovligt.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]