Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi har fået en henvendelse fra Bjarne Withoff efter hans indlæg på Nationen! er blevet citeret og diskuteret herinde. Da citatet giver et ufuldstændigt billede af hans person vil han gerne supplere/uddybe med følgende :

Citat:
Mht min side. http://alkoholikere.blogspot.dk/

Så indeholder den kun få af mange arbejder om dette emne.
Enhver der kender bare lidt til misbrug. Vil kunne genkende der er tale om originale arbejder.
Jeg malede alkohol billede - fortalte om Alkoholisme.
Fordi jeg personlig har set mange mennesker, der har fået ødelagt deres liv. Mange er døde (selvmord).
Vi taler her om brug af mange forskellige rusmidler.

Det offentlige giver støtte til bøger og anden materiale vedr. alkoholisme.
Desværre er det sådan at her i samfundet. De som har forbindelser og gode venner.
Det er også dem der får opgaverne - tilskud fra det offentlige.

Da jeg yderlig har påpeget, der sker manipulation til udstillinger og økonomisk tilskud.
Så skal man vist ikke være videre begavet for at forstå. Mit arbejde ønsker man ikke frem.

Kopi tilsendt Ekstra Bladet - hvis noget af dette kunne få interesse.

Venlig Hilsen
Bjarne Witthoff

Så vil jeg da gerne opfordre dig (Bjarne Witthoff) til at oprette en bruger herinde, og komme ind og deltage i debatten. :-)

Der er maaaange forskellige typer stoffer, og det kunne måske tyde lidt på at du tager alle over én kam, lidt ligesom din holdning til indvandrer og de åbne grænser?
Det er jo trods alt psykedeliske stoffer artiklen handler om, og jeg tvivler altså på at de stoffer har nogen som helst indflydelse på at de personer han kender, er havnet i den situation de er havnet i.. Men overrask mig gerne Bjarne, ligesom du har gjort ved at kontakte os! :-)

Medlem
Brugeravatar

Haha, jeg elsker Bjarne W.'s kommentar :D Rigtig klassisk eksempel på en rigtig nationalistisk dansker, hvis eneste sandhed er det han ser i nyhederne. :cheers:

Bjarne W. skrev:
Det var dog utrolig. Sikke en flok tabere. Det ligner mere grænsen til tyskland uden toldere. Hvor alle mulige og lige så umulige mennesker vældter ind over grænsen til et "frit" Danmark.

Det er sådan nogen som jer. Der har sat målenheder for hvad vi skal gøre - og ikke hvad vi ikke skal gøre.

Når et ungt menneske begynder at tage stoffer. Alle de nævnte forbudte er STOFFER. Så risikere de at ende som tyve. Der begår indbrud i den almindelige danskers hjem. Hvis du stadig ikke er helt klar over hvad der sker.

Så køber de flere stoffer. Som de sidder i snusket omgivelser og stikker kanyler ind i armen. Som de smider bagefter. Som vores små børn kan stikke sig på. Og få alverdens sygdomme.

Alle har jo forstået de penge fattige bønder dernede i syden tjener på at dyrke stoffer. Bliver til mange flere penge her i vesten. De penge går til at finaser terror og andre uhyrligheder.

Så dig som hyler op om stoffer ikke er skadelige. Du klynker lige så højt. Når de fremmede vælter ind over grænsen med stoffer. Som når terror rammer dig og dine børn.

Tag jer sammen vis jeres styrke. Drop stoffer bare et halvt år. Så skal i samfundsomvæltning af de helt store. Så vil i se politikere og andre i stribet jakkesæt bønfalde jeg om at tage stoffer igen. læger på Psykiatriske hospitaler over hele landet vil stå med tårer i øjnene over ingen nye patienter kommer.

Her er et billede af alkoholisme.

Den her er også ret sjov :-)
Man skulle næsten linke den her til ham:
http://www.wired.com/science/discoveries/news/2006/01/70015?currentPage=all

Steffen E. skrev:
Det skal vi nok få nogle stærke analytiske hjerner ud af, når den nye generation får nys om dette.

Jeg forudser allerede en skov af atomforskere, højt kvalificerede ingeniører, læger og andre der skal lægge fundamentet for vores fortsatte velfærd.

...nå ikke? Men så da vel en masse psykadeliske digtere, der fremsiger vers til avantgardemusik? (ikke et ondt ord om avantgardemusik iøvrigt).

Han kan jo ikke engang skrive en grammatisk korrekt sætning. Det er for mit vedkommende svært at blive provokeret af en person med en IK på 80.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21646575

Her er lidt ekstra som jeg fandt, da jeg søgte på personen fra artiklen. Det underbygger nogle pointer fra resultaterne fra artiklen, men sætter det også i perspektiv med MDMA.

http://www.rigshospitalet.dk/topmenu/Nyheder+og+presse/Nyheder+fra+Rigshospitalet/Feststof+forandrer+hjernens+signalstofsystem.htm

Junior medlem

http://www.bt.dk/nyheder/nedsat-straf-f ... -svamperus

Jeg vil gerne prøve svampe, men den her historie gør mig utilpas. Er der nogen her som kender nærmere til den her sag?

Det lyder absurd at en dreng, med flere kammerater omkring sig som IKKE har mistet forstanden, skulle kunne lykkedes med at begå indbrud og mord med en brødkniv, bare fordi han har drukket noget svampe te.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
så vidt jeg husker, kan selvfølgelig tage fejl, så blev svampene indtaget efter flere dages druk, amfetamin og piller(?)uden søvn... så han var jo sikkert helt på herrens mark før svampene blev indtaget...

Men, under indflydelse kan uheld jo ske, tjek politirapporter om drab/voldtægt osv under indflydelse af alkohol, det er vel nærmest 50% af tilfældende hvor alkohol er indblandet (gæt)....og den sag understreger jo osse bare hvor vigtigt at god HR er, venner du stoler på, trygge omgivelser osv osv.

æd nogle svampe, tag noget syre, plaf nogle bonghoveder... gør hvad fanden du lyster, bare du gør det forsvarligt i trygge omgivelser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]