Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 12:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

synd for jer, hvis man ryger god kvalitet og rigeligt, så har man et hoved/sind der er klarer end en ny pudset zeiss linse, og jeg kan klare hvilken somhelst mental udfordring under hvilken somhelst dosis cannabis. nogle endda langt bedre end et normalt udviklet menneske.

hvis man bliver sløv og uklar så er det ikke cannabis der er skyld i det, men tilførte lorte produkter fra usle kriminelle bagmænd, som er blandet i dit dårlige hash.

Grov og usmagelig generalisering.

Tillykke hvis du er en af de få mennesker der har en fysiologisk og psykologisk sammensætning der bare reagerer ekstraordinært positivt på daglig cannabis brug.

Det er tilfældet for de færreste. Kvalitets cannabis eller ej.

Junior medlem

Har ikke læst artiklen, men overskriften giver da ikke meget mening.

Hvordan kan man "fastholdes i psykisk sygdom"? Enten har man en psykisk sygdom eller også har man det ikke. Mon ikke også man blev "fastholdt" i sin kroniske sygdomstilstand uden at indtage et rusmiddel?

Det hedder en psykisk sygdom, fordi det betragtes som en sygdom, atså noget der kan helbredes ligesom en forkølelse er en sygdom der blot er somatisk. Jeg har set mange i psykiatrien der var der pga deres tidligere hash forbrug der blev til et misbrug og har set mange der sidder på lukkede restpsykiatriske afsnit, som ikke kommer videre FORDI de ryger hash dagligt og ikke kan kravle ud af psykosen som hashen fastlåser dem i. Når de så holder pause blomstre de op, går igang med at træne og bliver MEGET mere nærværende! Har selv været i systemet så jeg kender det INDEFRA!
Og mange læger i retspsykiatrien laver regler så som, "Du kommer først vidre (måske på åbent afsnit, måske helt ud) når du har aflagt rene urinprøver i 3 mdr" NETOP med håbet om at patienten kommer over sin psykotiske tilstand hvor han tror han har talt med gud! Jeg har en ven der tror dette og han ryger alligevel hver dag og kan ikke se at hashen forværrer det, men det kan jeg se for når han ryger begynder han at tale ud i luften!

Medlem
Brugeravatar

Har ikke læst artiklen, men overskriften giver da ikke meget mening.

Hvordan kan man "fastholdes i psykisk sygdom"? Enten har man en psykisk sygdom eller også har man det ikke. Mon ikke også man blev "fastholdt" i sin kroniske sygdomstilstand uden at indtage et rusmiddel?

Det hedder en psykisk sygdom, fordi det betragtes som en sygdom, atså noget der kan helbredes ligesom en forkølelse er en sygdom der blot er somatisk. Jeg har set mange i psykiatrien der var der pga deres tidligere hash forbrug der blev til et misbrug og har set mange der sidder på lukkede restpsykiatriske afsnit, som ikke kommer videre FORDI de ryger hash dagligt og ikke kan kravle ud af psykosen som hashen fastlåser dem i. Når de så holder pause blomstre de op, går igang med at træne og bliver MEGET mere nærværende! Har selv været i systemet så jeg kender det INDEFRA!
Og mange læger i retspsykiatrien laver regler så som, "Du kommer først vidre (måske på åbent afsnit, måske helt ud) når du har aflagt rene urinprøver i 3 mdr" NETOP med håbet om at patienten kommer over sin psykotiske tilstand hvor han tror han har talt med gud! Jeg har en ven der tror dette og han ryger alligevel hver dag og kan ikke se at hashen forværrer det, men det kan jeg se for når han ryger begynder han at tale ud i luften!

At noget betegnes som en sygdom betyder ikke at det kan helbredes.

Jeg er enig i at hash kan forværre psykiske sygdomme. Mit indlæg var mere et jab til artiklens ordvalg. Endnu findes der ingen helbredelsesmetoder for sindssygdomme i det psykotiske spektrum, og man kan derfor ikke fastholdes af noget i en sådan tilstand da man ikke på nogen måde kan forlade den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]