Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 06:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Link: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 693203.ece

Citat:
Et billede af en ung mand, der tvinger en kat til at inhalere et eller andet ukendt stof igennem en bong, vækker harme og vrede på Facebook.

Der er ikke nogen, der ved, hvor den unge mand kommer fra, eller hvornår billedet er taget, men Nordjysk Dyreredning har nu meldt sagen til politiet i Frederikshavn

- Jeg har fået et tip om, at han (den unge mand på billedet, red.) kommer fra Frederikshavn-området. Så nu har jeg sendt billedet til politiet, så de kan undersøge det nærmere, siger Sysser Nørholm fra Nordjysk Dyreredning.

Vrede og harme
Reaktionerne blandt de mange Facebook-brugere, der har kommenteret billedet, er ikke til at tage fejl af.

- Det er simpelthen løgn!!!!! Fy for fanden siger jeg bare! Kæft der findes mange syge mennesker. Jeg bliver helt dårlig, skriver en Facebook-bruger.

En anden håber, at manden på billedet bliver fanget og dømt så hurtigt som muligt.

- Kig ind i hans øjne. Han er jo ond! Puha, stakkels kat. Hjælp med at dele billedet så vi kan få sat navn på fjolset og få ham dømt!!, skriver Facebook-brugeren.

Politianmeldt
Vicepolitikommissær Steen Hørlück fra politiet i Frederikshavn bekræfter, at man har modtaget en anmeldelse om sagen.

- Det er rigtigt, at vi har optaget en anmeldelse på det. Nu vil jeg sende billedet rundt til mine kolleger for at høre, om der er nogen, der genkender ham, siger vicepolitikommissæren, der ikke kan svare på, hvad der vil ske med manden, hvis politiet finder frem til ham.

- I første omgang vil vi nok bede om en vurdering fra en dyrlæge. Det er svært at se, hvad der foregår på billedet, så vi skal i hvert fald først have en juridisk vurdering af sagen, siger Steen Hørlück.

Dyremishandling
Hos Dyrenes Beskyttelse er dyreværnsinspektør Lotte Brink slet ikke i tvivl om, at der er tale om dyremishandling.

- Uanset hvad det er, katten inhalerer, så er der helt klart tale om en dyreværnssag. I dyreværnslovens paragraf 1 står der, at dyrene skal behandles forsvarligt. Og at påtvinge et dyr noget imod dets vilje – eller noget som ikke er til gavn for det - med vold og magt er helt klart en overtrædelse af dyreværnsloven, konstaterer Lotte Brink.

Hun frygter for, hvad der er sket med katten.

- Den kan i værste fald være død af det her. En kats krop reagerer anderledes end menneskers, og katten kan have fået en voldsom reaktion på stoffet, og jeg tror bestemt ikke, at manden på billedet har tænkt over konsekvenserne, siger hun.

Ved du noget?
Der florerer masser af rygter om billedet på internettet.

En del mener, at manden stammer fra Tyskland, og at han allerede er anholdt og sigtet for dyremishandling, mens andre altså mener, at han kommer fra Frederikshavn-området.

Det har ikke været muligt for ekstrabladet.dk af få be- eller afkræftet disse rygter.

Ved du noget om manden eller billedet? Så send os en mail på 1224@eb.dk eller en sms til 1224.

Site Webmaster
Brugeravatar

Der er ingen grund til at diskutere den gamle artikel igen. For over 1½ siden da den blev skrevet, blev der diskuteret rigeligt her om dem.

Låst.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]