Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I torsdags handlede Deadline 22:30 på DR2 bl.a. om narkotikapolitik. Søren Espersen fra DF og Ole Hækkerup fra S var i studiet, og der var også indslag med Henrik Rindom, Raske Penge, og filosoffen Arne Victor. Ganske interessant, men forbered jer på at krumme tæer når politikerne har ordet ;)

http://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-305

Medlem

Hver gang de begynder at snakke om at cannabis fører til hårdere stoffer tænker jeg bare, er det første vi alle sammen starter med ikke tobak eller alkohol? Så det må i virkeligheden være det der fører os ud i det som de nu kalder stoffer. Men er også enig med dem i at fordi alkohol har været der i så lang tid, vil det ikke blive ulovligt, men hvis de stærkere former for alkohol blev "opfundet" i dag ville de nok have været ulovlige.
Hvorfor kan vi ikke gøre et mindre skadeligt stof, som cannabis lovligt, hvis det nu ville være sådan, at folk hellere blev hjemme med sine venner en fredag aften og røg en joint, i stedet for at drikke sig i hegnet i byen, som er langt mere skadeligt og omkostende, for både personen selv og samfundet.
De begynder også på at flere ville prøve rusmidler hvis de blev legalt, tror ikke de har særlig meget styr på hvad der sker rundt omkring i verdenen, som fx. Holland, som har et langt lavere tal af misbrugere af rusmidler end vi har i Danmark.
Tror ikke vi kan få det ind i hovedet på politikerne men håber at vi får nogle nye politkere som går langt mere ind i kampen for legaliseringen, som faktisk bringer fakta på bordet og ikke myter og falske forskninger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Vi mangler et parti, der har en psykedelisk politik.
0-1 år dåb
13 år konfirmation
18 år kørekort
21 år svampetrip
;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

0-1 år dåb
13 år konfirmation
18 år kørekort
21 år svampetrip
;)

Enig. Jeg går helt ærligt ind for at man indfører en række psykedelisker overgangsritualer, som man kan gennemgå når man er fyldt måske 21 år som du foreslår. Skal vi lave partiet? *nudge nudge*

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Grøn The Parti!
Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Psykedelisk Folkeparti

Fordi det gi'r mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
24:42 : "Det her med at lytte til en ny viden, er det noget du ku' forestille dig at gøre?" hahahah priceless! :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Ole Hækkerup vil gerne have at hans børn lærer at drikke rødvin. Den lader vi lige stå.

Medlem

Kan virkelig ikke forstå hvorfor folk har så ondt i røven over folk der gerne vil tage stoffer. Hvorfor skal uintelligente og uoplyste danskere bestemme over folk der er kloge nok til at tænke selv?

Kan de skodpolitikere ikke blande sig uden om hvad jeg vil tage og jeg ikke vil tage? Der er jo heller ikke en grænse for hvor fed man må blive? Man må med vilje forsøge at give sig selv kræft. Men man må ikke tage stoffer fordi det "kan være skadeligt". Hvis vi brugte den logik skulle ALT med en skadelig virkning blive ulovliggjort. Vi kunne ikke længere købe hækkesakse og biler, fordi de slår mennesker ihjel.

Tænk at invitere disse mennesker til at bestemme over andre mennesker, og tænk så på hvordan de misbruger deres magt ved at invadere menneskers privatliv. Hver gang der kommer ny viden så tænker jeg: "Det her BURDE bestemt være nok til at påvirke politikerne og få dem til at legalisere". Men det eneste idioterne gør, er, at ryste bestemt på hovedet som om de var bedre end andre mennesker, og som om de vidste hvad der var godt for os.

Ham den skaldede mand gider hverken at lytte til videnskaben eller fornuft. Han sidder som et lille barn med korslagte arme og siger: "NEJ!", Selvom værten gør et godt forsøg på at prøve at få ham til at lytte til det åbenlyse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Søren Espersen er så gammel, bitter og indgroet i sine holdning. "Bare fordi et rusmiddel er lovligt igennem en gammel tradition, er det ikke ensbetydende med at man skal gøre andre rusmidler lovlige." Det skal bare være hårdere straffe!

Om straffen for besiddelse af et ulovlig rusmiddel var nakke skud på åben gade, ville der stadig være et market for det.

Medlem

Søren Espersen skrev:
"Bare fordi et rusmiddel er lovligt igennem en gammel tradition, er det ikke ensbetydende med at man skal gøre andre rusmidler lovlige."

Han overser her behændigt at cannabis har været brugt i årtusinder (gammel tradition?) og kunne fås på apoteket lige indtil det blev forbudt i Danmark.

Moderator
Brugeravatar

0-1 år dåb
13 år konfirmation
18 år kørekort
21 år svampetrip
;)

Enig. Jeg går helt ærligt ind for at man indfører en række psykedelisker overgangsritualer, som man kan gennemgå når man er fyldt måske 21 år som du foreslår. Skal vi lave partiet? *nudge nudge*

Ja det vil jeg gerne være med til, men er det ikke ret meget arbejde for bare at være et sjovt indslag valgkampen?
Jeg synes man skal ligge mærke til én vigtig pointe politikerne giver. Politik behøver ikke forholde sig til realiteterne, politik er bare en mening om hvordan det burde være.

Medlem
Brugeravatar

0-1 år dåb
13 år konfirmation
18 år kørekort
21 år svampetrip
;)

Ja det vil jeg gerne være med til, men er det ikke ret meget arbejde for bare at være et sjovt indslag valgkampen?
Jeg synes man skal ligge mærke til én vigtig pointe politikerne giver. Politik behøver ikke forholde sig til realiteterne, politik er bare en mening om hvordan det burde være.

Hvis йети helt seriøst mener det, er det vel mere end bare et sjovt indslag? Men hvis det du mener er at det ikke får anden effekt udover, at være underholdende, så er jeg enig. Det vil sandsynligvis frastøde flere end det vil omvende. Jeg hjælper dog genre med at indsamle undskrifter, hvis det når så langt.

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes vi er bedre tjent som en forening, hvor vi kan forsøge at influere politikerne, medierne og den offentlige mening.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener det faktisk, men det er desværre rigtigt at et parti ikke vil få nogen indflydelse overhovedet. En interesseorganisation er formentlig den bedste vej at gå, som KK også er inde på.

Dedikeret medlem

Hvis i mener det seriøst, så siger jeg bare go for it!
Jeg tror verden ville blive et langt bedre sted, på få generationer, hvis den slags blev indført.

Medlem
Brugeravatar

Hold nu kæft hvor jeg hader politikere.

Insane psychedelia user!

Jeg bliver så pisse sur når jeg ser sådanne programmer. Inkompetente aber, der spiser fløde kager og drikker sherry tilgruppemøder. og scorer en dejlig løn.
Alt i mens folk i det virkelige liv uden for borgen i mindste tilfælde får 2000 i bod, og en krænket følelse, for lidt ukrudt i lommen. I værste ind i fægslet flere år for, for meget ukrudt i tasken.
Der er intet rationale bag, overhovedet. Politikkerne kunne lige så godt holde sig for ørerne og råbe: "bla bla bla, jeg gider ikke høre på jer" igennem hele programmet. Det er jo det de gør, bare på en mindre barnlig måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]