AL MAGT TIL VIVI !! GO VIVI!
Citat:
Den 26 februar bankede to betjente på Vivi B's dør. De havde fået et tip om, at hun var i besiddelse af hash, og ganske rigtigt - gigtpatienten Vivi ryger fra 1-3 gram om dagen for at holde smerterne fra døren.
Se også: Ryger joint hver 2. time: Lægen sagde jeg skulle
- Morfin gør mig fysisk afhængig, paracetamol virker ikke mod gigtsmerterne, NSAID-præparater, som ellers er gigtmedicin, virker heller ikke og jeg kan heller ikke tåle dem på grund 'dyspepsi', som en læge skrev i min journal tilbage i 2004, forklarer Vivi om sit valg af hash, som hun indtager i pibeform.
De to betjente konfiskerede ifølge rapporten næsten 50 gram den dag i februar, og siden da har Vivi forsøgt at få en dialog igang med myndighederne om det hun kalder sin smertestillende naturmedicin. Hun har også klaget over, at hun fik en bøde på 3000.
Hurtigst muligt
- Jeg er chokeret over den gentagne grove psykiske terror fra myndighedernes side med fortsat krænkelse af mine menneskerettigheder. Jeg skal endvidere have min naturmedicin, der blev ulovligt beslagt, tilbage, og det skal ske ved et retsmøde SNAREST MULIGT, siger Vivi B:
- Det er meget forkert , ondt og groft at tage smertestillende medicin fra syge mennesker. Men, politi, læger og patientklagenævnet disciplinærnævn elsker desværre den form for sadistisk arbejde, hvor de kan pine folk og tryne dem fysisk med smerter og deres lede menneskelige adfærd, hvor de endda skal forestille at være 'gode hjælpere i samfundet' overfor os syge og svage. De skulle skamme sig over at gøre vort ellers dejlige land til et helvede for mig.
Der er 17 amerikanske stater, der i dag har tilladt hash på recept, og i Danmark har Sklerose-foreningen - bakket op af Venstre-politikeren Flemming Steen Munch - senest talt for at give danske læger og patienter mulighed for at inddrage hash i behandling.
Hvad mener du? Skal politiet give Vivi hashen tilbage?
- Jeg beklager, men jeg er altså dybt stresset over denne umenneskelige behandling fra politiet, og læger, som sylter mine menneskerettigheder, og det påvirker mit daglige liv, slutter Vivi, der er parat til at gå hele vejen til menneskerettighedsdomstolen for at få ret til at bruge hash.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1974727.ece