Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

AL MAGT TIL VIVI !! GO VIVI!
Citat:
Den 26 februar bankede to betjente på Vivi B's dør. De havde fået et tip om, at hun var i besiddelse af hash, og ganske rigtigt - gigtpatienten Vivi ryger fra 1-3 gram om dagen for at holde smerterne fra døren.

Se også: Ryger joint hver 2. time: Lægen sagde jeg skulle

- Morfin gør mig fysisk afhængig, paracetamol virker ikke mod gigtsmerterne, NSAID-præparater, som ellers er gigtmedicin, virker heller ikke og jeg kan heller ikke tåle dem på grund 'dyspepsi', som en læge skrev i min journal tilbage i 2004, forklarer Vivi om sit valg af hash, som hun indtager i pibeform.

De to betjente konfiskerede ifølge rapporten næsten 50 gram den dag i februar, og siden da har Vivi forsøgt at få en dialog igang med myndighederne om det hun kalder sin smertestillende naturmedicin. Hun har også klaget over, at hun fik en bøde på 3000.

Hurtigst muligt
- Jeg er chokeret over den gentagne grove psykiske terror fra myndighedernes side med fortsat krænkelse af mine menneskerettigheder. Jeg skal endvidere have min naturmedicin, der blev ulovligt beslagt, tilbage, og det skal ske ved et retsmøde SNAREST MULIGT, siger Vivi B:

- Det er meget forkert , ondt og groft at tage smertestillende medicin fra syge mennesker. Men, politi, læger og patientklagenævnet disciplinærnævn elsker desværre den form for sadistisk arbejde, hvor de kan pine folk og tryne dem fysisk med smerter og deres lede menneskelige adfærd, hvor de endda skal forestille at være 'gode hjælpere i samfundet' overfor os syge og svage. De skulle skamme sig over at gøre vort ellers dejlige land til et helvede for mig.

Der er 17 amerikanske stater, der i dag har tilladt hash på recept, og i Danmark har Sklerose-foreningen - bakket op af Venstre-politikeren Flemming Steen Munch - senest talt for at give danske læger og patienter mulighed for at inddrage hash i behandling.

Hvad mener du? Skal politiet give Vivi hashen tilbage?

- Jeg beklager, men jeg er altså dybt stresset over denne umenneskelige behandling fra politiet, og læger, som sylter mine menneskerettigheder, og det påvirker mit daglige liv, slutter Vivi, der er parat til at gå hele vejen til menneskerettighedsdomstolen for at få ret til at bruge hash.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1974727.ece

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Vivi er idiot. Loven er at det er ulovligt. Gå dog ud og køb noget nyt din skøre kælling.

Junior medlem

Det er et ulovligt rusmiddel, og ikke medicin på recept vi snakker om, så selvfølgelig er det da komplet tåbeligt at hun vil prøve på at forsvare det i retten. Det er regeringen hun skal være sure på her, pga det stadig ikke er legaliseret. Politiet gør bare deres job i denne situation, håber dog hun fik lov at beholde resten af mixen hvis der var noget :)

Når det så er sagt, jeg hader selv at blive taget af Politiet og få konfiskeret mine stoffer, men shit happens, vil man ikk følge loven, må man jo anerkende at man nogle gange kan blive frataget sine stoffer.

Site Webmaster
Brugeravatar

vil man ikk følge loven, må man jo anerkende at man nogle gange kan blive frataget sine stoffer.

Man kan også forsøge at kæmpe mod en tåbelig lovgivning, netop som hende i artiklen gør.

Man behøver ikke at finde sig i ting og lade sig trampe på, bare fordi at loven pt. er som den er.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Vivi er idiot. Loven er at det er ulovligt. Gå dog ud og køb noget nyt din skøre kælling.

Douchebag alert *beep beep*

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor er hun idiot? Som jeg læser det, opfordrer hun politiet og myndighederne til at tænke selv, hvilket ikke burde være ulovligt - om end hendes ordvalg er lidt ringe.
Lidt ligesom Lars Andersen, eksbetjent der nægtede at skrive bøder for cannabisbesiddelse.

Og mon ikke hun har smoket den op siden da... Ellers er hun en hård satan who doesn't even give one single fuck about pain.

Og jeg synes det er super, at hun skriver det på den måde - det viser jo et fuldstændig inkompetent system, der skal revideres, og kan Vivi B være med til at fremme en legalisering på den ene eller anden måde sammen med andre personer som fx Cutter og Frank Jensen, jamen så håber jeg EB vil putte hende på forsiden hver evig eneste dag.

Er der btw ikke én person i Danmark som godt må fyre op i nogle blålyn, helt legalt? Synes jeg læste om i cannabis underforummet..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
regler bør være gældende så længe det gir mening. jeg mener hash bør være lovligt, men politiet BURDE se igennem fingre med at vivian ryger hash, det BURDE de fandme være store nok mennesker til!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
vivi er ikke en idiot. det er da på tide at man slår hælende i og viser regeringen man er stærkt utilfreds på andre måder end at samles i en flok, ryge sig skæve og dumme og råbe åndsvage ting med flag der står åndsvage ting på.

vivi gør det vi alle burde gøre når cannabisen bliver taget fra os, om det er vores "medicin" eller ej. især i hendes tilfælde når intet andet medicin har hjulpet hende er det da komplet umenneskeligt at tage det fra hende når hun ikke bliver til fare for sig selv eller andre af det.

vivi holder vi med. vivi !!!! jeg elsker dit navn ! KÆMP VIDERE !

det BURDE de fandme være store nok mennesker til!

1+++

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Banker politiet på ens dør, hvis de får tip om man er i besiddelse af hash til eget forbrug? Tror politikerne skal se på om bevillingen til politiet ikke er blevet lige lovlig stor.
Nu læser jeg ikke EB til dagligt, men det lyder som om der mangler noget ved den historie.
Billede

Medlem

Vivi B være med til at fremme en legalisering på den ene eller anden måde sammen med andre personer som fx Cutter

Cutter goer maaske det modsatte. Han opfylder familien DK's fordomme om hash, naar de ser hans interviews.
Ja det er fedt at han gider at goere et initiativ, men han er bare alt for usaglig og irriterende paa TV.

Junior medlem

Banker politiet på ens dør, hvis de får tip om man er i besiddelse af hash til eget forbrug? Tror politikerne skal se på om bevillingen til politiet ikke er blevet lige lovlig stor.
Nu læser jeg ikke EB til dagligt, men det lyder som om der mangler noget ved den historie.

Helt enig. Har aldrig hørt om nogen der har fået besøg, udelukkende pga de har lidt røg til dem selv til at ligge. Jeg tror nærmere det handler lidt om at hun måske sælger lidt for at tjene sin egen ryger ? Hvor skulle folk ellers vide fra at hun har det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt enig. Har aldrig hørt om nogen der har fået besøg, udelukkende pga de har lidt røg til dem selv til at ligge. Jeg tror nærmere det handler lidt om at hun måske sælger lidt for at tjene sin egen ryger ? Hvor skulle folk ellers vide fra at hun har det.

Det har jeg. Trust me, det sker.

vivi er ikke en idiot. det er da på tide at man slår hælende i og viser regeringen man er stærkt utilfreds på andre måder end at samles i en flok, ryge sig skæve og dumme og råbe åndsvage ting med flag der står åndsvage ting på.

vivi gør det vi alle burde gøre når cannabisen bliver taget fra os, om det er vores "medicin" eller ej. især i hendes tilfælde når intet andet medicin har hjulpet hende er det da komplet umenneskeligt at tage det fra hende når hun ikke bliver til fare for sig selv eller andre af det.

vivi holder vi med. vivi !!!! jeg elsker dit navn ! KÆMP VIDERE !

det BURDE de fandme være store nok mennesker til!

1+++

100% enig. Hun gøør det vi alle burde gøre, nemlig fucking tænke for os selv, i stedet for at lade samfundet og regeringen tænke for os. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Respekt til Vivi, hun gør det alle burde - sige fra når vi bliver trådt på!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]