Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
@Fso:

Om man misbruger hårde stoffer eller "milde" stoffer er da total urelevant! Det at have et misbrug, betyder jo, at det påvirker din ellers normale levemåde, og påvirker de valg du træffer så meget at din gamle levemåde langsomt, men sikkert, bliver byttet ud med en livsstil hvor at "behovspyramiden" ser helt anerledes ud end hvordan den burde, for en person der godt kan lide at hygge med stoffer en gang i mellem.

Pludselig kommer stofferne til at fylde næsten hele den nederste del af pyramiden, hvor mad, søvn, sex osv før lå. Og ja, resten er vel logik for burhøns?

Følgekriminaliteten er bare et fint ord, for kriminelle mennesker der også benytter sig af stoffer. Fin indpakning - samme lort.
Der skal gøres noget helt helt anerledes end det der bliver gjort nu, socialt arbejde fra støttekontaktpersoner er et must, men altså... det er lidt som at købe en vare i en butik der er blandet sammen af leverpostej og peberfrugter, fremfor at købe hver vare hver for sig.. Hvad smager bedst og er mest praktisk i det lange løb? :roll:

Dedikeret medlem

Hvorfor er der urelevant om man har et misbrug der forkorter ens liv betydeligt eller ikke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Fordi at et misbrug handler om hvilken livskvalitet du har MENS du lever, og ikke om hvor lang tid du lever. Altså jeg kan jo have et super fedt og langt liv foran mig, og alligevel sætte mig op på en motorcykel og køre galt med 280 km/t. Det er jo ikke et misbrug, men en konsekvens af min handling.

Og for at rette den mod misbrug, vil det jo så sige at; det man vælger ikke at handle og stoppe et forbrug der er ved at udvikle sig til et misbrug får den konsekvens at man pludselig ikke har samme livskvalitet og at ens misbrug af enten A eller B påvirker ens tankegang så meget at det er blevet en basal del af behovspyramiden.

Dedikeret medlem

Min erfaring er bare at min livskvalitet var meget laver da jeg levede at meth og benzoer - som også en del gange var ved at stoppe mit liv.
Mht konsekvens af ikke handling - eller handling.
Så havde jeg ikke nosser nok til at sige fra selv meget tidligt da det gik op for mig at jeg var ved at blive afhængelig.
Samt raseriet mod samfundet skubbede mig over i overhalingsbanen.

Jeg havde ingen og snakke med om det - havde jeg haft psychedelia, og vidst at jeg her kunne finde hjælp og vejledning og jeg så havde haft modet til at spørge om hjælp, så kunne det have hjulpet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du er altså et klassisk eksempel på, at forbuddet ikke virker - du misbrugte stoffer alligevel. Helt ærligt, når vi kan ikke engang kan holde stoffer ude af fængslerne - hvordan skulle vi så nogensinde kunne holde dem ude af vores forholdsvist frie samfund? Når du når frem til den erkendelse, at det kan vi ikke, synes du så ikke at det er en god idé, at legalisere skidtet, så voldskriminelle ikke tjener kassen længere? Jeg vil sgu hellere have at fornuftige mennesker, med en god uddannelse og flair for at drive en god butik, tjener penge på at sælge stoffer, end at voldskriminelle udskud tjener de penge.

Dedikeret medlem

Ja jeg misbrugte dem fordi de var der - havde de ikke været der måtte jeg nøjes med alkohol.
Og jo de skal da legaliseres det er da klart det fornuftigste, der er vi enige.

Jeg vil bare ikke gå med til at kalde narkohandel for offerløs kriminalitet. Jeg havde selv tidligere skabt en ide om at jeg nærmest var frihedskæmper, ingen skulle bestemme over hvad jeg eller andre har lyst til at tage af knark, men når alt kom til alt så handlede det jo i sidste ende om at lave penge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men de fik dog en begmand. Så jeg tror ikke vi skal bekymre os mere om den sag. Sådan går det når man underminerer retsstaten og er ved at ødelægge andre menneskers liv i processen. Så kommer der en begmand

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
FSO: Narkohandel er et offerløs proces netop fordi at det er dit eget fri valg om du vil købe og indtage stoffer. Risikoen for at blive afhængig er en direkte konsekvens af, at du med din frie vilje har har valgt at indtage stoffet til at starte med. Nogle mennesker kan håndtere det på et fornuftigt plan, andre kan ikke, sådan har det altid været, og sådan vil det blive ved med at være. At nogle mennesker bliver nød til at begå kriminalitet for at financier deres stofindtag, er en indirekte konsekvens af den service pusheren yder, og en direkte konsekvens af deres eget valg om at indtage stoffer.

At give pusheren skylden for din afhængighed, og eventuelle kriminelleløbebane, svare til at overvægtige mennesker skyder skylden på McD for deres fedme - det er at fratage sig ansvaret for sig eget liv, og give andre skylden for ens egen ulykke.

Hvis du er påvirket af et stof og vælger at begå indbrud for at skaffe penge til dit næste fix, er det ikke pusherens skyld - det er dit valg, din fejl, og dit ansvar.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Hypnos jeg kan sagtens forstå hvad du skriver, men vi er ikke enige.

Hvad siger pusheren når han præcenter klienterne for det helt nye krokodil - han siger jo nok ikke at det æder dig op på 3 år.

Misinformation og løgn gør folk til ofre.

I stedet burde det være professionelle "ærlig" mennesker, ansat på et apotek som kunne forklare om misbrugs potentiale, virkning og bivirkninger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Ja men det fratager dig ikke ansvaret for selv at søge informationer inden du køber og indtager stoffet? Selvom at han ikke fortæller dig om bivirkningerne om de stoffer han sælger dig, er det stadig dit eget valg om du vil indtage dem eller ej.

"I stedet burde det være professionelle "ærlig" mennesker, ansat på et apotek som kunne forklare om misbrugs potentiale, virkning og bivirkninger."

Der er vi helt enige.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]