Jeg er målløs!

Sad så sent som i foregårs og bandede og svovlede over den kære Tom B!
Det må da være det mest fornuftige den mand har sagt siden han forlod fremskridtspartiet!!
Sådan som behandlingssystemet er tilrettelagt nu, kan folk risikere at gå og vente i ½-1 års tid inden at de kan komme afsted.
Har hørt en del skrækhistorier, med at folk bliver holdt hen med "motivationssamtaler" og jeg ved ikke hvad.
Kender en tidligere misbruger, som nu arbejder som misbrugskonsulent, og han har forklaret at i den kommune, hvor at han arbejder. Handler responstiden fra henvendelse til døgnbehandling sig ikke om motivation, men udelukkende om penge!
Det er jo sådan at kommunen har en bestemt sum penge til rådighed, til at sende misbrugere i døgnbehandling.
Hvis ikke at kommunen benytter sig af hele den pulje de har til rådighed, får de bare x antal kroner mindre næste år.
Så det de gør, er at de første 7-8 mdr på året skal folk ofte kæmpe hårdt for at komme i døgnbehandling, i hvert fald set i forhold til de sidste 3-4 mdr på året. Så tidligt som oktober begynder kommunerne allerede at benytte den pulje de har til rådighed fra næste år, for simpelthen at få tømt ud i kassen.
Det er skræmmende at det er sådan at det gøres op! Så egentlig er jeg sgu glad for at de konservative er kommet ind i kampen, de burde jo også være liberale ift. hvilken side af tinget de sidder i. Så kan da håbe at det her med den udviddet heroinbehandling er første skridt på vej mod en dekriminalisering eller legalisering.