Halugenlampe skrev:
mere ekstrabladet fra forleden:
det her er dog ret fornuftigt:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1309743.eceDet mener du som en joke, ikk?
Ikke fordi jeg har noget imod behandlings tilbud, jo flere jo bedre. Og folk for lidt styr på deres liv og får taget et par kg. på imens de er der, men succes raten (hvis du tager succes som et varigt liv uden stoffer) for behandling har ligget på de samme få procent de sidste snart 40 år, og den er faktisk så lavt så den svare til det antal der holder op af sig selv.
Og du ser ikke et problem i at der komme unge med et hash misbrug sammen med folk der burger opiater?
Hvis du ikke har været sådan et sted så lad mig fortælde dig at folk smutter fra behandling, tit!
Så vi har unge Brian der kun ryger tjald som en blevet gode venner med Jens der ryger dope, de er lidt trætte af at være lukket inde, så de smutter ud af vinduet. Tror du Brian lære jens at ryge tjald eller Jens lære Brian at ryge dope?
Det lyder måske som en langt ude historie, men hvis jeg er flink så vil jeg tro at 50% af dem der bliver indskrevet sådan et sted bliver der mere end et måned... Og hvis et behandlings forløb skal være realaistisk så er det på mindst 6 måneder.
Jeg vil holde mig fra skræk historierne, for jeg mener faktisk at folk der føgler at deres misbrug har taget overhånd bør tage i behandling.
Jeg vil bare understrege at ikke er den fantastiske løsning som folk render rundt og prædiker, specielt socialarbejdere, politikkere, eller pressen.
Øhh.. Tvivler i på mine tal så udkommer der et blad for folk der arbejder i misbrugsbehandling der hedder STOF i kan finde den på nette, der vil i finde nogle af de samme tal. Nå ja, der er altid en eller anden mirakelkur der er oppe i tiden men når man så kigger på tallene et par år efter er det igen de samme deprimerende få procent der er forblevet stoffrie.
Og lige igen, jeg er altså ikke mod behandling, tag imod tilbudet det kan rede jeres liv!!!