Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 08:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, I læste rigtigt. Ekstrabladet har lavet en særavis om narko, som de tilbyder som klassesæt med 30 stk for 99,-

Læs om avisen her: http://ekstrabladet.dk/skole_forside/sa ... 308420.ece

Læs narkoavisen her: http://www.e-pages.dk/ebskole/532/

God fordøjelse :P

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
/me har ondt i maven...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hold da op for en skræmmekampagne, som avistitlen også lægger op til, må man sige. EB overrasker ikke, desværre.

Citat:
Der er ingen tvivl om, at nogle af dem, der kommer til siden, får mere lyst til at tage stoffer

Self er det dette der bliver fremhævet i Psy-interviewet, det' da klart.

Medlem
Brugeravatar

Jamen det her er jo forfærdeligt!

EB har jo lavet en hel "skole" side http://ekstrabladet.dk/skole_forside/saeraviser/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HMM.... HMM... hvad skal man sige... hmm...

Nåh men Psy er da både nævnt og citeret på side 23 af avisen den gode Skaarup linker til - og det er overraskende nok ikke all bad :o

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Avisen minder mig om de forbandede pjecer man altid fik i folkeren. Tåbelig, farvet læsning.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
mere ekstrabladet fra forleden:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1309732.ece
http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1309733.ece
http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1309738.ece
"Mads har nu været stoffri i 2 år." *billede af Mads der ryger en smøg*

det her er dog ret fornuftigt:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1309743.ece
borset fra:"nogen gange gik man jo rundt om vinteren i t-shirt og åbenstående skjorte, (klip) det var så selvfølgelig virkningen af heroin" :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
... Der er noget galt i samfundet, når ekstrabladet laver undervisningsmateriale til skolen.

Citat:
OBS: Alle landets grundskoler vil mandag eller tirsdag i uge 10 modtage et klassesæt gratis.

:roll:

Insane psychedelia user!

Citat:
GBL er i Danmark lovligt som fælgrens, men ulovligt som rusmiddel

Er GBL ikke ulovligt herhjemme?

Senest rettet af Røvkussen 16 mar 2010 22:57, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
narkoavisen skrev:
Lastbilchauffør onanerede og kørte galt

En lastbil væltede ved Borås i Sverige, fordi chaufføren onanerede mens han kørte. Chaufføren var påvirket af stoffer. - Han onanerede endda under politiforhøret, siger Åsa Askenback fra det svenske politi og fortæller, at manden har erkendt, at masturbation var årsagen til, at han væltede.

Billede

lad mig komme med et vildt gæt... METH!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

..og psilocybin er en nervegift...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
mere ekstrabladet fra forleden:

det her er dog ret fornuftigt:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1309743.ece

Det mener du som en joke, ikk?

Ikke fordi jeg har noget imod behandlings tilbud, jo flere jo bedre. Og folk for lidt styr på deres liv og får taget et par kg. på imens de er der, men succes raten (hvis du tager succes som et varigt liv uden stoffer) for behandling har ligget på de samme få procent de sidste snart 40 år, og den er faktisk så lavt så den svare til det antal der holder op af sig selv.
Og du ser ikke et problem i at der komme unge med et hash misbrug sammen med folk der burger opiater?
Hvis du ikke har været sådan et sted så lad mig fortælde dig at folk smutter fra behandling, tit!
Så vi har unge Brian der kun ryger tjald som en blevet gode venner med Jens der ryger dope, de er lidt trætte af at være lukket inde, så de smutter ud af vinduet. Tror du Brian lære jens at ryge tjald eller Jens lære Brian at ryge dope?
Det lyder måske som en langt ude historie, men hvis jeg er flink så vil jeg tro at 50% af dem der bliver indskrevet sådan et sted bliver der mere end et måned... Og hvis et behandlings forløb skal være realaistisk så er det på mindst 6 måneder.
Jeg vil holde mig fra skræk historierne, for jeg mener faktisk at folk der føgler at deres misbrug har taget overhånd bør tage i behandling.

Jeg vil bare understrege at ikke er den fantastiske løsning som folk render rundt og prædiker, specielt socialarbejdere, politikkere, eller pressen.

Øhh.. Tvivler i på mine tal så udkommer der et blad for folk der arbejder i misbrugsbehandling der hedder STOF i kan finde den på nette, der vil i finde nogle af de samme tal. Nå ja, der er altid en eller anden mirakelkur der er oppe i tiden men når man så kigger på tallene et par år efter er det igen de samme deprimerende få procent der er forblevet stoffrie.
Og lige igen, jeg er altså ikke mod behandling, tag imod tilbudet det kan rede jeres liv!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
... Der er noget galt i samfundet, når ekstrabladet laver undervisningsmateriale til skolen.

Citat:
OBS: Alle landets grundskoler vil mandag eller tirsdag i uge 10 modtage et klassesæt gratis.

:roll:

Det er dybt foruroligende, intet mindre. Ekstra Bladet skal undervise unge om rusmidler? Forkasteligt. Især når det første man støder på er skræmmende eksempler på, hvad rusmidler også kan føre til. Jeg har ikke læst op på avisen og agter ikke at gøre det, da det som forventeligt sikkert er slamjournalistik og skræmmekampagner.

Føj forhelvede!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er EB's sædvanlige sensationjournalistik, blandet med skrækkampagne, det samme pladder vi fik smidt i hovedet for 25 år siden.
Hvis jeg husker mig selv ret fra den gang ville jeg ha' brugt det til finde ud af hvor jeg kunne få mere at vide om alle de spænderne ting de skrev om!
Så vidt jeg husker havde EB allerede dengang en film man så på skolerne, om deres fantastiske afsløringer af narko (F… hvor jeg hader det ord) miljøet i København, hvor der var interview med en junkie der havde mistet sit ben, og de der var blevet blind osv..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]