Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 22:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2023 06:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2013 00:31
Indlæg: 3
Et spørgsmål angående den skærpede underretnings pligt der er pålagt alle offentlig ansatte…

Hej alle :)
I tilfælde nogle af dem der læser dette ikke er bekendt med det, så er alle offentlig ansatte underlagt en skærpet underretnings pligt ved lov. Så de skal være særlig opmærksom og de skal reagere før den gennemsnitlige dansker hvis der er tegn til eller mistanke om børn i mistrivsel og/eller fysisk og psykisk vold osv…

Så her i slutningen af marts måned 2023 blev jeg stoppet i bil af politiet, dertil kom den sædvanlige smøre “har du taget stoffer, du virker påvirket, du er anholdt mistænkt for overtrædelse af loven om euforiserende stoffer, vi ransager bilen” osv…
I bilen fandt de en god håndfuld oxycontin så de sagde selvfølgelig at de gerne ville med hjem til mig og hænge ud lidt, jeg ville ikke ødelægge den gode stemning så jeg sagde ja selvfølgelig det lyder som en god ide…

Hjemme ved mig finder de en håndfuld oxycontin mere og på sofabordet ligger pladen fra dagen før og ca 7 gram amfetamin.
Mens vi er der så spørger de om jeg har børn hvilket jeg svarer “ja jeg har 3” til…
De spørger om de er hjemme hvilket jeg svarer, nej naturligvis ikke…

Det er 2 meget ærlige og direkte betjente så de giver udtryk for at der er meget rod, “rod?” Ja du har meget elektronik der ligger over det hele…
“Min hobby er at reparere og renovere nogle typer elektronik ja, udover det forstår jeg ikke helt hvor du vil hen…?”
Med tanke på børnene, du har mange ting over det hele…
Børnene er som sagt ved deres respektive mødre og kommer først herhjem igen om knap en uge, jeg har lige været i gang med mine projekter og jeg må rode så meget jeg vil indtil da…

Når hele hyggestunden var færdig og jeg næsten var klar til at tage hjem fra stationen gør de opmærksom på at pga skærpet underretnings pligt og det at jeg har børn gør at de er nødt til at sende underretning til kommunen. På det tidspunkt ville jeg bare hjem så valgte ikke rigtig tænke over det på det tidspunkt.

I underretningen skrev de hvad der var sket og de valgte også at tage med mit “rod” derhjemme…

Så hvornår er en underretning egentlig relevant og korrekt at tage i brug…?

Havde børnene været hjemme var der slet ingen tvivl, men jeg mener jo at siden børnene IKKE var hjemme, så var det ikke relevant og forkert af dem at skrive den og sende den til kommunen…
En veninde det hørte om det for nyligt reageret med det samme og synes jeg burde klage (det er dog ikke mit primære fokus lige pt).

Men sagen er at nu ligger den jo i systemet hos kommunen, og jeg ved der kommer forhandling om samvær med min søn meget snart og hvis vi ikke bliver enig havner det jo i familieretshuset og evt familieretten og så kan den jo dukke op og evt blive brugt mod mig…
Så hvis det var forkert af politiet at lave den, kan jeg så forlange den fjernet fra systemet, eller som minimum at den ikke forekommer blandt de ting der er tilgængelig for familiehuset eller familieretten…?

Puuuha, beklager den aaaalt for lange beskrivelse…


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2023 17:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 246
Rod er vel det mindste problem, samværet med børnene kan ryge alene på stofferne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2023 19:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Uhff den er strid.

Af gode grunde har jeg jo ikke den fjerneste anelse om dine kompetencer som forældre. Men jeg antager, at du er et fornuftigt menneske, og at du holder et varmt og børnevenligt hjem, når dine børn er hjemme. Jeg synes det virker helt retarderet, at de skal blande sig i om du roder eller ej. Som du selv påpeger, så skal de, overordnet set, blande sig fuldstændigt uden om, hvordan du indretter dig, så længe du ellers ikke bryder loven.

Jeg er enig med Ryhudaso i at rodet er det mindste problem i denne sag. Det er super skidt der ligger stoffer fremme. Hvis du vil fremme din sag, tror jeg du skal tage en pause fra knakken, og sørge for at du ligger vægt på at du har "fået en lærestreg" og har ryddet op i dit liv. Men det er klart, i en samværssag, vil det indgå i en samlet vurdering om der er nusset / rodet i hjemmet, da det generelt set kan være en indikator på om forældrene varetage deres børn.

Men for helvede Nordmanden. Aldrig aldrig aaaldrig invitere ordensmagten hjem for at opretholde den gode stemning. De skal ikke have lov til noget som helst, uden de har absolut ret til det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2023 23:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Øv, en kedelig omgang.

Ikke altid en fornøjelse med sådan et visit.

Selvom lovgivningen og familiecenteret er slemt fordomsagtige ift. hvordan de responderer på aktuelle beviser for at en mor ryger cannabis og æder piller Dagligt, ift. en mand som bare på mistanke om cannabis skal møde op og urinscreenes osv. så er speed og hårde opiater dog en dårlig kombination hvis du skal opdrage børn og vokse som forældre i takt med deres udfordringer og behov ændrer sig.

Skal ikke pege fingre her, har selv været det men jeg vidste heller ikke andre ting der kunne give energi og en ro andet end cannabis og alkohol og det duede jeg ikke rigtigt til uden slemme bivirkninger.

Nu bruger jeg kava som en slags alkoholsubstitut, samt kanna ekstrakt som kan sniffes og virker som MDMA især hvis drengene og jeg skal mødes og jeg ved der ellers går hårde sager i den. Når vi bare bruger det får vi fuldstændigt det vi ønsker ud af effekten, en genial aften og vågner helt friske Dagen derpå uden spor af hangovers fra det.

Det kan være en god idé at begynde at ændre kurs i hvert fald for dine børns og din psykes skyld. Man bliver skraldet ind til benet i længden af det stads, og bliver en skygge af hvad man ellers havde vokset ud til at person.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2023 14:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Ja føj en omgang klage tænker jeg ik du får en skid ud af.
Hvordan du bør reagere kommer lidt an på hvordan mødrene er men under alle omstændigheder vil den sikre vej være og gå med den med lærerstregen tage forbi misbrugscenter og tage et år på dydens smalle vej.
Jeg ved godt det er det kedelige svar men børn og muligheden for at miste samværd det ville jeg vægte højest.
Og ved at gribe det proaktivt istedet for at afvente så viser du villighed over for familieinstanserne og du burde slippe bedst muligt om det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team