Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 16:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 nov 2023 16:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2013 00:31
Indlæg: 3
Hej alle :)

Er der nogen der kan hjælpe med et svar på hvorvidt 1d-LSD er blevet gjort ulovlig i følge dansk 8) lovgivning?

Jeg ved godt at “Google er din ven”, men indtil videre har Google ikke været min ven, derfor spørger jeg her 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2023 18:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Hej Nordmanden.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/godk ... 017EA.ashx

Velkommen til. Dette burde være den nyeste liste.

Tyler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2023 16:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Spørgsmålet går på om 1D-LSD behøves som specifik tilføjelse til lovgivningen eller om det er nok at LSD står på listen. Er 1D-LSD et simpelt derivat (ester eller æter) af LSD?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2023 16:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Lille Rødhætte skrev:
Spørgsmålet går på om 1D-LSD behøves som specifik tilføjelse til lovgivningen eller om det er nok at LSD står på listen. Er 1D-LSD et simpelt derivat (ester eller æter) af LSD?


De har løbende tilføjet 1P- og sidenhen 1V- til listen. Det virker underligt hvis de går ind under ovennævnte klassificering. Men jeg ved ikke nok om hverken lov eller kemi, til at kunne give et endegyldigt svar.

Men som svar på det indledende spørgsmål, så er 1D-LSD ikke specifikt ulovligt i Danmark. Om det så går ind under "analog-lovgivningen" kan jeg desværre ikke svare på.

Edit:
viewtopic.php?f=82&t=56347&p=737875&hilit=analog#p737875

Fandt denne tråd. Der stod blandt andet:

disposablel skrev:
Citat:
Næsten alle andre research kemikalier er dækket af analogparagrafferne, men lysergamider (gruppen LSD tilhører) er ikke nævnt. Dvs. at analoge som ALD-52, altså 1A-LSD (min ynglings), 1cp, 1b, 1p-eth og så mange andre ikke er ulovlige (stadig ikke helt lovlige).


Sigtetforimport skrev:
Citat:
Disposabel har ret, det er lovligt. Fik selv mit 1cp-lsd stoppet i posten men efter at have skrevet til politiet og ventet et par måneder har de frafaldet sigtelserne, og jeg kan afhente de resterende 24 tabs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2023 05:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Ja, det er også cirka hvad jeg fandt frem til. Tror umiddelbart ikke at det er en ester eller ether af nogle af de andre stoffer på listen, men måske den er et simpelt derivat. Ifølge google er et simpelt derivat "a compound that is formed from a similar compound or a compound that can be imagined to arise from another compound, if one atom is replaced with another atom or group of atoms." Og da et hydrogen er blevet erstattet af en gruppe der blandt andet indeholder cyclobutan (den firkantede del) kunne den måske godt være dækket af lovgivningen. Omvendt er ca. det samme tilfældet for 1cP-LSD og det fik folk igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2023 10:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Faldt lige over denne fra sst:

https://www.sst.dk/da/Fagperson/Forebyg ... ge-stoffer

sst skrev:
Citat:
5. januar 2022: LSD-analoger gøres ulovlige
Flere og flere LSD-lignende stoffer dukker op på stofmarkedet med det formål at bruges for at opnå en rusvirkning. Efter Sundhedsstyrelsens indstilling, er de nyeste analoger nu fra 1.1.2022 tilføjet listen på bekendtgørelsen om euforiserende stoffer, liste B. Det drejer sig om stofferne, ALD-52, 1B-LSD, 1-cP-LSD, ETH-LAD, 1-cP-AL-LAD og 1v-LSD. Stofferne købes typisk fra internationale hjemmesider, og kommer til landet primært via lufthavne, og de aktive stoffer findes blandt andet på såkaldte ”blotters” eller ”frimærker”, der indtages oralt.


Tænker ikke det giver mening at der tilføjes analoge løbende, hvis de ikke forinden er lovlige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2023 18:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Det er sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2023 18:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2013 00:31
Indlæg: 3
Mange tak til alle der har bidraget med kommentarer til mit spørgsmål :)

Må indrømme at det er imponerende at se hvor mange skarpe mennesker der er her inde, der ikke nødvendigvis bare citerer (ikke fordi der er noget galt i det) men som også forstår hvad I snakker/skriver om og derfor kan forklare lidt mere i dybden, og ikke mindst faktisk har tålmodigheden til at forklare, også når det nogle gange skal skæres lidt ud i pap :lol:

Jeg kan forstå lidt på det hele, at: det burde være og sandsynligvis er “lovligt”, men der også er en mulighed for, at det ikke er…(?) og siden jeg i september måned fik en betinget dom for besiddelse af oxycontin og amfetamin, så vælger jeg at gøre det jeg burde gøre. Nemlig at holde min sti fuldstændig ren og ikke mindst, ikke tiltrække mig unødig opmærksomhed :roll: :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2023 21:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Tak og velbekomme Nordmanden. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved særlig meget om lovgivningen. Jeg synes den er ekstremt ugennemsigtig, og det kan nogle gange falde til vores fordel, og andre gange til vores ulempe.

Det lyder fornuftigt, at sørge for at gå under radaren i en rum tid (:

God vind.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team