Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2023 17:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2023 17:11
Indlæg: 6
Hej
Jeg bestilte for første gang nogle trøfler over nettet og de er for nylig kommet til Danmark og er blevet behandlet i tolden. Jeg kan dog se på Post Nords track and trace at der står at "Dine varer er pålagt afgifter. Du vil indenfor 1-2 hverdage modtage en regning. Vi sender forsendelsen, når regningen er betalt." Er dette normalt eller er de blevet taget i tolden?

Mh. Mogens


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2023 01:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det lyder som om, at dine varer ikke er blevet kontrolleret ordentligt, og de derfor blot er røget gennem toldbehandlingen uden at man har opdaget indholdet. Er der en falsk faktura med, som de måske bruger som grundlag for en afgiftsudregning?

Vær opmærksom på, at hvis du betaler afgiften og de på den ene eller anden måde opdager indholder bagefter, så bliver det nok op ad bakke af benægte kendskabet til pakken. Man kan dog argumentere, at du ikke kendte til det specifkke indhold i pakken da du havde bestilt noget andet, men det er ikke sikkert den holder i retten. Det er dog en fordel hvis der er en falsk faktura og du har betalt med noget kryptovaluta. Så forventede du jo at få hvad end den faktura er på...

Friskt nok at bestille udenfor EU. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2023 23:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2023 17:11
Indlæg: 6
Tak for svaret :)
Det viste sig at være en fejl med track and trace, pakken er i hvert fald røget videre i systemet uden at jeg har betalt noget :-D
De er bestilt fra EU (tør ikke andet), hvilket også gjorde det lød mærkeligt jeg skulle betale told...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2023 12:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har på fornemmelsen at 90 % af tolderne ikke aner at det er "stoffer svampe" når der kommer sådan en kasse der. Tilgengæld fatter jeg ikke hvorfor de ikke bliver nysgerrige, der er da ikke mange andre end os narkohoveder der bestiller madkasser med rug? Der må da have været et menneske indover den her sag.

Nå, men tillykke med succesfuldt import :) Godt trip, når du når dertil :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2023 15:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2023 17:11
Indlæg: 6
Vi danskere elsker da bare næringsrigt og lækkert rug!

Og tak, det er første gang, men glæder mig :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team