Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2022 21:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 dec 2016 18:40
Indlæg: 2
Kære Psychedelia

Er der nogen herinde, der har erfaringer med sikkerhedsgodkendelser til ansatte i staten?

Min hustru er civilansat i Forsvaret. Hun blev sikkerhedsgodkendt (det laveste niveau) ifm. sin anættelse for et år siden.

Kort efter hendes ansættelse, bestilte jeg en beskeden mængde LSD, (politiet kalder det "importerede"). Det blev taget i tolden, og jeg fik den laveste bøde, 3.000 kroner, mener jeg. Intet blev registreret på min offentlige straffeattest.

Kort efter gjorde Miljøministeriet mig opmærksom på, at jeg ikke kunne indløse jagttegn i de næste par år/indtil videre, eller hvad formuleringen nu var.

Efter 6 måneder sender Politiets Våbenkontor en partshøring, hvor de skriver, at de har tænkt sig at inddrage mine våbentilladelser. De er bange for, at jeg vil "optræde påvirket af LSD, imens jeg er på jagt". Måske er der nogen, der tænker: "ingen klapjagt uden syre", men tanken var helt ny for mig.
Men da jeg er stoppet med at gå på jagt for længe siden, og syntes det bliver Molboagtigt at skulle overbevise dem om min uskyld, reagerede jeg ikke på partshøringen. Kort efter blev mine tilladelser inddraget.

Dette bekymrer min hustru, når sikkerhedsgodkendelsen skal fornyes, da hun frygter, at inddragelse af våbentilladelse i kombination med import af narkotika kan diskvalificere sikkerhedsgodkendelsen. Hun ved ikke, om man får lov at forklare sig i forbindelse med godkendelsen, eller om den bare afvises uden forklaring.

Er der nogen, der kan vurdere konsekvensen af narkoimport og inddragelse af våbentilladelse for en ægtefælles sikkerhedsgodkendelse?

Et frisk bud er selvfølgeligt også velkomment.

Cheers


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2022 01:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
De er simpelthen så rådne med deres jagttegn alle går da på jagt på lsd.
Om det har indflydelse på din kones sikkerheds godkendelse aner jeg ik men forhåbentlig får hun lov til at forklare hvis det er.
Du har jo haft læst om det der mikrodosering for at øge det mentale fokus og det var det du ville afprøve uden at tænke over ulovligheden self.
Held og Lykke med det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2022 13:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Da jeg i min tid som soldat skulle sikkerhedsgodkendes, have jeg en plet for en 8 cm. foldekniv fundet i et bagagerum af bilen jeg havde lånt. Jeg fik en chance for at forklare mig og min godkendelse gik igennem. Jeg forestiller mig ikke det skulle blive et problem at ens ægtefælle er taget med en lille mængde lsd.
Men jeg er ikke advokat eller sikkerhedskonsulent eller whatever, så hæng mig ikke op på det.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2022 19:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 dec 2016 18:40
Indlæg: 2
Tak for jeres vinkel! Fagligt bakket op eller ej.

Især at man måske for mulighed for at forklare sig landede godt herhjemme.

Men det virker som et håbløst indskrænket syn på rusmidler og våbenføring når der af loven kun accepteres Gammel Dansk og Fernet Branca på jagt, vorherre bevares :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2022 19:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
saerdna skrev:
Tak for jeres vinkel! Fagligt bakket op eller ej.

Især at man måske for mulighed for at forklare sig landede godt herhjemme.

Men det virker som et håbløst indskrænket syn på rusmidler og våbenføring når der af loven kun accepteres Gammel Dansk og Fernet Branca på jagt, vorherre bevares :roll:


Man udnytter bevidst våbenlovgivningen og andre områder til at ramme stofbrugere. Det er der intet nyt i, og det samme var jo tilfældet da de i en periode tog kørekortet i 3 år hvis cannabis kunne måles i blodet - ligegyldigt hvor lidt.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2023 22:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jan 2023 22:58
Indlæg: 11
slet


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team