Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 dec 2022 13:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 dec 2022 12:19
Indlæg: 2
Hej

Jeg har modtaget et brev fra politiet, da jeg har forsøgt at få tilsendt et svampe-growkit og er blevet snuppet i tolden.
(Har desværre været dum og har ikke betalt med bitcoins.)

- Nogle der ved om hvad bødestørrelsen ca. er? (er ikke dømt for noget tidligere)
- Ville det give bedst mening og benægte og tage den så langt ud som muligt for at undgå bøde og evt. plet?
- Har tidligere haft held med at få tilsendt growkit, så hvis de får adgang til bankkonti og ser tidligere forsøg, vil det så påvirke sagen og vil de så kunne få lov til at komme ind i min lejlighed og snuse rundt?


Tak, Goomba


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2022 14:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Goomba skrev:
Hej

Jeg har modtaget et brev fra politiet, da jeg har forsøgt at få tilsendt et svampe-growkit og er blevet snuppet i tolden.
(Har desværre været dum og har ikke betalt med bitcoins.)

- Nogle der ved om hvad bødestørrelsen ca. er? (er ikke dømt for noget tidligere)
- Ville det give bedst mening og benægte og tage den så langt ud som muligt for at undgå bøde og evt. plet?
- Har tidligere haft held med at få tilsendt growkit, så hvis de får adgang til bankkonti og ser tidligere forsøg, vil det så påvirke sagen og vil de så kunne få lov til at komme ind i min lejlighed og snuse rundt?


Tak, Goomba


1. Ved jeg ikke præcist, men tror ikke den er større end 2-3 K. Du kan nok få den halveret hvis du har en lav indkomst.
2. Det kommer an på hvad du orker. Jeg ville personligt benægte, ca. indtil at jeg blev tvunget til at gå i retten. I retten har du ikke særlig gode chancer, når du har et kontoudtog imod dig. Det er dog slet ikke altid at politiet har ressourcer til at gå så langt ind i din sag. De satser på at du lægger dig fladt ned. Hvis du ikke gør, så kan de godt finde på at give op, inden retten bliver en ting. Ligesom at retssagen er krævende for dig, er retsagen også krævende for dem (når der er tale om et enkelt growkit).
3. Hvis de får en dommerkendelse, så vil de tidligere forsøg i hvert styrke deres sag, desuden kan du godt forvente besøg i lejligheden. Så hvis du benægter, skal du også rense dit hjem for alt fra weed til rullepapir.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2022 17:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 dec 2022 12:19
Indlæg: 2
Tak for godt svar, Hector.

Hvis jeg accepterer bøden, bliver det så også automatisk til en plet? Har planer om en længere udlandsrejse måske med job i fx. Australien eller USA, og tænker det gør at jeg kan få problemer med visa?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2022 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Goomba skrev:
Tak for godt svar, Hector.

Hvis jeg accepterer bøden, bliver det så også automatisk til en plet? Har planer om en længere udlandsrejse måske med job i fx. Australien eller USA, og tænker det gør at jeg kan få problemer med visa?



Ja du kan! En ven fik blev forbudt indrejse i USA efter han havde glemt at fortælle om en bøde for mindre end 1 gram hash der lå en del år tilbage.

Benægt så langt du kan.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team