Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 mar 2022 19:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 mar 2022 19:27
Indlæg: 2
Hej venner

Min ven står i den situation at tolden har opsnappet en brev indeholdende 1 g stimulanser og han ikke ved om han skal acceptere bøde eller nægte og eventuelt ende i retten.

Min ven modtog i e-boks at politiet havde konfiskeret indholdet af brevet og at han var sigtet. Han ringede til politiet og nægtede kendskab. Men her et par uger efter er der alligevel tikket et bødeforlæg ind. I bøden fra politiet er det formuleret sådan at hvis han nægter så ryger sagen videre og han skal i et retsmøde. Dette kan han ikke rigtig overskue, så han overvejer at betale bøden bare for at få den ud af verden.

Har nogle af jer et godt råd? Eller kender I eventuelt sandsynligheden for at gå fri ved at nægte bøden så sagen ryger videre i retten?

Mvh
Vennens ven


Senest rettet af Coladisko 07 mar 2022 22:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2022 19:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Det der kommer ikke i retten.

Skriv en mail til sagsbehandleren og benægt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2022 22:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 mar 2022 19:27
Indlæg: 2
Rubeus skrev:
Det der kommer ikke i retten.

Skriv en mail til sagsbehandleren og benægt.


Tak for svar, det er noteret :)

Vil stadig gerne høre fra andre med erfaringer eller gode råd :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2022 10:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 nov 2021 07:56
Indlæg: 14
Hej

Lyder som en irriterende situation.

Det virker som om politiet har vælger at sende bøden som en del af en ny strategi...

De gange mine venner har fået tage diverse ting, har de også truet med bøde eller retten, men alle sagerne er endt med, at der ikke sker noget og at bøden blev annulleret efter de har benægtet kendskab og heller ikke kender hvem der skulle have misbrugt deres navn og adresse.

Jeg vil til enhver tid nægte at betale. Politiet har ingen beviser. Noget andet er, at det også ender på ens offentlige straffeattest samt kriminalregister hvis man overgiver sig og betaler bøden. Dette kan have indflydelse hvis man skal sikkerhedsgodkendes i fremtiden vdr. et job.

Noget helt andet er, at man nok bør overveje at lave hver med at bestille ting på nettet hvis man ikke kan holde det psykiske pres ud hvis det bliver taget.

Håber det lykkes for jer.

Edit:

Og er helt enig med advarselstrekant. Det kommer ikke for retten, når der er tale om så små mængder, og vis det gør så det bare at tage derop og sige lol det kender jeg ikke, stop med at spille min tid :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team