Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 jul 2021 13:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Hej Psychedelia

Jeg fik beslaglagt et brev med under ti gram ulovligt narkotika til eget forbrug. Modtog et sigtebrev hvortil jeg svarede over mail, at jeg ikke havde kendskab til det. Bestillingen kan ikke spores til mig.

Jeg har nu modtaget en besked om at politiet gerne vil have jeg ringer dem op, fordi de har nogle spørgsmål.

I 2017 bestilte jeg nogle frimærker over clearnet, som blev taget. Jeg modtog en bøde og en besked om, at det ikke ville komme på min straffeattest, hvis jeg betalte. Så det gjorde jeg uden yderligere kommentar. Jeg boede i udlandet på det tidspunkt og vidste ikke, at de ikke kunne finde på at trække mig i retten for så lidt.

Nu til mine spørgsmål. Hvad skal jeg sige hvis de spørger til det LSD, jeg bestilte i 2017? Skal jeg sige, at det var mig, der bestilte dem (hvis de skaffer sig adgang til min konto og kan se det)? Eller skal jeg sige, at bare betalte bøden for at undgå besvær? Det var en ret lille bøde.

Hvad er det sandsynligt at de spørger om og hvad skal jeg sige/hvad har jeg pligt til at svare på? Tak på forhånd.

Mvh

P.S. Behøver jeg overhovedet at ringe dem op? Jeg har allerede skrevet, at jeg ingen informationer har om sagen. Kan jeg bruge telefonskræk som undskyldning? Hvad sker der, hvis jeg bare ignorerer dem?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2021 14:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Jeg har vist svaret på mit eget spørgsmål :eyes:

Citat:
§750

Politiet kan foretage afhøringer, men kan ikke pålægge nogen at afgive forklaring, og ingen tvang må anvendes for at få nogen til at udtale sig. Enhver er dog pligtig på forlangende at opgive navn, adresse og fødselsdato til politiet. Undladelse heraf straffes med bøde.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2021 12:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det er bedst at ringe til dem. Ellers risikerer du at de sender dig en bøde.

Du skriver ikke hvad det er for noget narkotika. Hvis det for eksempel er MDMA eller kokain, så er det ikke sikkert at politiet vil godtage at det bare er til eget brug. Så er det endnu vigtigere at du ringer til dem. Ellers risikerer du at blive smidt i retten.

Det undrer mig at du skriver at du kun fik en lille bøde i 2017. Så vidt jeg ved beløb bøden sig til 3000 kr. Det er da ret mange penge. Men det skyldtes måske at du boede i udlandet? I så fald er det slet ikke sikkert at det danske politi har kendskab til sagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2021 12:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Det var nok lidt uklart.

Det er DEM der skriver, at det er til eget forbrug. Såvidt jeg kan overskue situationen kan jeg ignorere en evt. bøde. Og hvis de møder op på min folkeregisteradresse er jeg under alle omstændigheder ikke hjemme og har desuden intet inkriminerende på adressen.

Det er en blanding af heroin og diazepam.

Jeg kan ærligt talt ikke huske bødens størrelse, men noget i den stil. Syntes det var et relativt lille beløb på det tidspunkt. Bøden blev sendt til min danske adresse imens jeg boede i udlandet men inden jeg havde skiftet folkeregisteradresse.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2021 22:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
OG sagen er droppet pga. manglende beviser.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2021 08:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Fedt! Det er dejligt når retfærdigheden sker fyldest.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2021 00:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Ja det er fedt men jeg er godt nok overrasket over at det skete så hurtigt :shock:

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team