Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2021 15:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 nov 2020 12:39
Indlæg: 6
Hej med jer

Jeg overvejer at løbe risikoen og købe nogle psilocybin-mikrodoseringer på denne hollandske hjemmeside (eller måske et grow kit, hvis jeg har tålmodighed til at sætte mig ind i hvordan sådan et fungerer).

Dog bliver jeg i tvivl om hvor meget politiet vil være i stand til at bevise hvis evt. pakken skulle blive taget i tolden.

Jeg betaler med bitcoins - hvilket jeg formoder betyder at betalingen ikke kan spores direkte til mig -, men kan myndighederne gå ind og eksempelvis tjekke min søgehistorik, hvilke websider jeg har besøgt og så fremdeles? Jeg har søgt utallige gange på forskellige typer stoffer, leverandører osv. under min research, besøgt alverdens skumle hjemmesider, samt købt bitcoins, hvilket vel gør det ret nemt at spore en ulovlig handel tilbage til mig.

Eller hvordan? Er jeg paranoid når jeg formoder de kan få adgang til den slags info?

Tak på forhånd. :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2021 15:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Citat:
Jeg betaler med bitcoins - hvilket jeg formoder betyder at betalingen ikke kan spores direkte til mig


Det kan de sagtens. Du skal tumble dem, og sikkert noget mere - wouldn't know, men dét der er slet ikke nok.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2021 16:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Don't do the crime if you can't do the time/fine.

Politiet sætter nok ikke deres fineste top crypto Ph.D'programmører på din sag for et par svampe. Eller måske gør de, hvem ved. Uanset hvad er det garanteret at være bøvl at bestille fra Holland. Alti alti.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2021 17:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
Altså, hvis de skal tjekke din søge historik, dine postregning, PC osv, skal de ha en kendelse af en dommer, eller du skal selv give dem lov. Tvivler stærkt på at en dommer ville give politiet lov til at tjekke dine personlige data pga et par gram svampe fundet i tolden. Det altid politiet opgave at bevise du har bestilt. Når det så er sagt, så vil jeg også altid fraråde at bestille noget som helst fra Holland, ud over svampe Growkits, da disse ikke er ulovlige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2021 17:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Bare benægt og spil dum.

Svampe til eget forbrug vil de næppe gøre meget ud af.

Growkits er ulovlige, hvis der medfølger sporer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2021 18:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
Hindbaerroulade skrev:
Bare benægt og spil dum.

Svampe til eget forbrug vil de næppe gøre meget ud af.

Growkits er ulovlige, hvis der medfølger sporer.


Det jeg ikke sikker på de er.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-e ... re-dit-liv

DR har lavet en mini dokumentar omkring svampegrowkits fra holland og de siger det er lovligt at bestille hjem med posten. (4:15 i videoen), og at det først senere bliver ulovligt når de vokser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2021 18:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Okay, fedt nok :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2021 12:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Lad være med at købe svampene. Det er 90 % sikkert at brevet bliver snuppet i tolden, fordi det kommer fra Holland.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2021 13:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Topgunn skrev:
Hindbaerroulade skrev:
Bare benægt og spil dum.

Svampe til eget forbrug vil de næppe gøre meget ud af.

Growkits er ulovlige, hvis der medfølger sporer.


Det jeg ikke sikker på de er.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-e ... re-dit-liv

DR har lavet en mini dokumentar omkring svampegrowkits fra holland og de siger det er lovligt at bestille hjem med posten. (4:15 i videoen), og at det først senere bliver ulovligt når de vokser.


Mener humlem i lovgivningen er at den er formuleret i en stil af "svampe og svampesporer der indeholder psilocybin er ulovlige", men det gør sporene jo ikke, ergo..... afhængig af fortolkning i guess.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2021 13:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Topgunn skrev:
Hindbaerroulade skrev:
Bare benægt og spil dum.

Svampe til eget forbrug vil de næppe gøre meget ud af.

Growkits er ulovlige, hvis der medfølger sporer.


Det jeg ikke sikker på de er.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-e ... re-dit-liv

DR har lavet en mini dokumentar omkring svampegrowkits fra holland og de siger det er lovligt at bestille hjem med posten. (4:15 i videoen), og at det først senere bliver ulovligt når de vokser.


Orkede ikke at scrolle det hele igennem, men kan se at de bruger Asger Laursen som ekspert og forestiller mig at de har deres viden om lovgivningen fra ham. Har tidligere været i dialog med ham omkring den påstand på hans hjemmeside omkring legaliteten og han har altså ikke mere styr på Jura end os herinde. Han virker venlig, nysgerrig og en smule naiv omkring den lovgivning.

Har læst om flere bøder der udelukkende er baseret på growkits, så tror desværre ikke du skal forestille dig at det er risikofrit at bestille growkits, blot på baggrund af det klip der. Det er rigtigt at loven er skrevet lidt mærkeligt og ikke direkte nævner mycelium. Men der står sort på hvidt at psylocybe cubensis er ulovligt og gråzonen er desværre oftest til anklagernes fordel.

At de sjældent bliver taget i tolden er så en anden sag, men hvis de gør så skal man altså være forberedt på en bøde/plet på straffeattesten, alt andet er drømmetænkning.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2021 14:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
Hector Salamanca skrev:
Topgunn skrev:
Hindbaerroulade skrev:
Bare benægt og spil dum.

Svampe til eget forbrug vil de næppe gøre meget ud af.

Growkits er ulovlige, hvis der medfølger sporer.


Det jeg ikke sikker på de er.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-e ... re-dit-liv

DR har lavet en mini dokumentar omkring svampegrowkits fra holland og de siger det er lovligt at bestille hjem med posten. (4:15 i videoen), og at det først senere bliver ulovligt når de vokser.




At de sjældent bliver taget i tolden er så en anden sag, men hvis de gør så skal man altså være forberedt på en bøde/plet på straffeattesten, alt andet er drømmetænkning.


Det kommer ikke på den private attest, som er den arbejdsgivere har adgang til, kun den offentlige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2021 12:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 nov 2020 12:39
Indlæg: 6
Tak for jeres svar. Jeg tror jeg holder igen med at bestille ting og sager fra Holland.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2021 17:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Læbepomaden skrev:
Topgunn skrev:
Hindbaerroulade skrev:
Bare benægt og spil dum.

Svampe til eget forbrug vil de næppe gøre meget ud af.

Growkits er ulovlige, hvis der medfølger sporer.


Det jeg ikke sikker på de er.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-e ... re-dit-liv

DR har lavet en mini dokumentar omkring svampegrowkits fra holland og de siger det er lovligt at bestille hjem med posten. (4:15 i videoen), og at det først senere bliver ulovligt når de vokser.


Mener humlem i lovgivningen er at den er formuleret i en stil af "svampe og svampesporer der indeholder psilocybin er ulovlige", men det gør sporene jo ikke, ergo..... afhængig af fortolkning i guess.


Lige akkurat. Sporerne indeholder ikke psilocybin, og er derfor ikke ulovlige, teknisk set. Imidlertid tror jeg nemt en advokat kan vende den til at det er psilocybin-holdige svampes sporer, der er ulovlige. Lovgivningen er en rigtig kluddermådder :)

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2021 10:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Loven lyder sådan her (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/557): "Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer."

Som jeg læser det er loven egentlig rimelig klar om at psylocybe cubensis er ulovlig som svamp og spore. Det er blot andre svampe arter med psylocybin hvor teksten er uklar.

Jeg vil i hvert fald stå ved at man skal være forberedt på en bøde hvis man bestiller et growkit.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2021 23:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2020 08:18
Indlæg: 8
Lad for helvede være med at bestille noget som helst fra Holland.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2021 23:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
spaffeh skrev:
Citat:
Jeg betaler med bitcoins - hvilket jeg formoder betyder at betalingen ikke kan spores direkte til mig


Det kan de sagtens. Du skal tumble dem, og sikkert noget mere - wouldn't know, men dét der er slet ikke nok.


Hvordan kan den egentlig det? Ville anklager ikke skulle påvise at den bitcoinadresse, betalingen er sendt til, tilhører den person/organisation, der har sendt pakken, før man overhovedet kan sandsynliggøre at anklagede er skyldig?

For ikke at tale om hvis man bruger flere wallets, man teknisk set ikke ejer, og som ikke er forbundet med noget mistænkeligt. Kan ikke se meningen med at tumble, men der er jo mange der gør det.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2021 02:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Formentlig, men hvorfor tage chancen? Prøv at kigge lidt på diverse sager fra USA, hvor staten på en eller anden åndssvag, skodmåde har tilegnet sig diverse bitcoinwallets..
Danmark er ikke USA, I get that, men igen, hvorfor tage chancen?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2021 12:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
wastingsandpain skrev:
Ville anklager ikke skulle påvise at den bitcoinadresse, betalingen er sendt til, tilhører den person/organisation, der har sendt pakken, før man overhovedet kan sandsynliggøre at anklagede er skyldig?

Hvis politiet kan påvise at du har sendt bitcoins til et drugmarket på darknet, og du så modtager et brev med ulovlige stoffer en uge efter, så har du en dårlig sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2021 23:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Enspænderen skrev:
wastingsandpain skrev:
Ville anklager ikke skulle påvise at den bitcoinadresse, betalingen er sendt til, tilhører den person/organisation, der har sendt pakken, før man overhovedet kan sandsynliggøre at anklagede er skyldig?

Hvis politiet kan påvise at du har sendt bitcoins til et drugmarket på darknet, og du så modtager et brev med ulovlige stoffer en uge efter, så har du en dårlig sag.

Ja, det er sandt, men hvis man helt undgår markets.
Det kommer selvfølgelig også an på hvem man køber af og hvor god opsec de har. Der er tid nok den bedste garanti.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2021 23:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 sep 2021 22:50
Indlæg: 6
Jeg tror tit når det handler om din søgehistorik, så er der tale om store forhandlinger mellem politiet og din internetudbyder - noget der som oftest reserveres til terrorakter m. lignende.
Standarden vil være for dem at tilgå en retserkendelse til din computer, post m.v.

Hilsen,
Orangutang


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team