Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2021 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2021 16:50
Indlæg: 18
Jeg er lige blevet busted med hele 1,1 gram på mig af et par civile oste da jeg gik forbi kirken på vej retur til metroen.
Jeg har af en kammerat fået at vide at visitations-zonen på Christianshavn ikke var aktiv og tog det derfor roligt og havde bare nollen liggende i lommen.
Der var ingen begrundet mistanke - intet rasta-hår, ingen tændt joint eller Christiania-klistermærker på min taske eller lignende.
Her bagefter undrer jeg mig lidt da jeg ikke kan finde noget om at der skulle være en aktiv zone der længere.
Hvis der ikke er en nogen zone længere har jeg som jeg ser det en ret fin sag (ulovlig sigtelse og ransagning da de ikke må stoppe folk uden begrundelse).
Nogen der ved om der reelt er visitations-zone derude længere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 17:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det kan sagtens være at jeg tager fejl, men begrundet mistanke er vel en ting.. prøv og søg på gadejuristen og giv dem et kald=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 19:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2021 16:50
Indlæg: 18
Jeg ville ikke mene at de kan have begrundet mistanke på nogen måde - jeg ser normal ud og går ikke rundt med en joint i mundvigen.
Det hele hænger dog på OM der stadig er visitations-zone eller ej (nogen der har nogen info om det?) da de kan ransage mig så meget de vil uden den mindste begrundelse hvis den stadig er aktiv.
Hvis den ikke er aktiv vil jeg mene at jeg har en fin sag, da jeg ikke kan se nogen vinkel de kan bruge til at påstå at der var begrundet mistanke uden at lyve ret voldsomt.
Er zonen der stadig, eller?
Jeg finder absolut intet andet end gamle artikler når jeg søger på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2021 13:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Politiet bruger droner. Måske har de set at du har købt noget hash eller skunk inde på Christiania. Så har de en begrundet mistanke.

www.ekstrabladet.dk/krimi/politiet-i-dr ... et/6782142


Senest rettet af Enspænderen 03 mar 2021 20:06, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2021 19:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Gav du dem lov til at kigge i dine lommer? I så fald har du samarbejdet og mistet rettigheder til at klage over mangel på mistanke. Man skal anholdes for at kunne vinde sådan en sag. Så for fremtiden giv dem navn, adresse og fødselsdato. Derefter er du i din gode ret til at gå medmindre de anholder dig. Det er self lidt en vurdering om man orker med på stationen vs bøden. Men man har så vidt jeg ved flere rettigheder som anholdt end hvis de bare truer sig frem til en visitation.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2021 12:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2021 16:50
Indlæg: 18
Jeg gav dem ikke lov til noget som helst nej.
Den ene betjent tog fat i min ene arm bagfra og holdt mig fast og sagde at jeg var anholdt og sigtet for at være i besiddelse af euforiserende stoffer og så gik de i gang med at rode mine ting igennem.
De var begge i civil og jeg er sikker på at jeg blot var uheldig.
Jeg kan dog stadig ikke forstå at det ikke er helt ligetil at finde ud af hvor visitations-zonerne er aktive - det virker lidt kafkask...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2021 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2009 04:57
Indlæg: 126
Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Har du prøvet at ringe og spørge politiet? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2021 11:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
JJ800M skrev:
Jeg gav dem ikke lov til noget som helst nej.
Den ene betjent tog fat i min ene arm bagfra og holdt mig fast og sagde at jeg var anholdt og sigtet for at være i besiddelse af euforiserende stoffer og så gik de i gang med at rode mine ting igennem.
De var begge i civil og jeg er sikker på at jeg blot var uheldig.
Jeg kan dog stadig ikke forstå at det ikke er helt ligetil at finde ud af hvor visitations-zonerne er aktive - det virker lidt kafkask...


Når du er anholdt så må de gerne visitere dig, uanset om det er en visitationszone eller ej. Men de må ikke anholde folk uden en begrundet mistanke.
Du kan prøve at tage fat i den "uafhængige" politi klage myndighed (https://politiklagemyndigheden.dk/). Så kan du jo lave en sag omkring hvorvidt mistanken var begrundet. Det er dog primært af principielle årsager du skal gøre det, for du havde jo brudt loven, så din bøde kan ikke frafaldes. Til gengæld synes jeg personligt det er fedt når politiet bliver straffet for at bryde med basale retsprincipper. At myndigheden så er knap så uafhængig som navnet siger, gør at du nok vil tabe sagen alligevel. Det vil altså sige at du skal tage den i retten som en frihedskæmper, og hvis du ikke gider det forstår jeg det sku også godt.

Hvis du ikke allerede har betalt bøden, så husk at den kan halveres hvis du har en lav indkomst (omkring 100.000 årligt).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team