Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 okt 2020 21:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
Hey folks,

Jeg er blevet sigtet for at have indført 6g ketamin fra udlandet via PostNord - noget som angiveligt blev fundet af tolderne.

Det har jeg selvfølgelig intet kendskab til, men jeg magter heller ikke det store efterspil ift. en evt. retssag. Hverken mine personlige eller økonomiske resourcer rækker til det for tiden.

Jeg har lidt svært ved at fornemme omfanget af en evt straf for 6g, og hvad der bedst kan betale sig. Jeg har søgt nærmere omkring strafferammen for lige præcis ketamin, men det har ikke båret frugt, udover at det går under Liste B. Man kan drage nogle paraleller til amfetaminer, men det er ikke konkret.

Jeg har iøvrigt aldrig været straffet for noget.

Jeg har tænkt mig at kontakte politiet og tage en snak med dem snarest muligt.

Nogle bud/tanker på hvad man kan forvente ift strafferamme, forløb, m.v.?

På forhånd tak :tnx:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2020 04:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Jeg har været i en lignende situation.

Blev sigtet for at have bestilt 8 gram amfetamin, nægtede kendskab, og var heller ikke tideligere straffet/plettet.
Sagen hang i systemet længe... et års tid.. før sigtelsen frafaldt grundet manglende beviser.

Så tror ikke du skal være så bekymret, så længe du har taget dine forholdsregler i forbindelse med bestilling, ryd evt. dit hjem for drugs og tilbehør indtil sagen er afklaret, da du kan risikere et besøg fra politiet hvis de ikke har bedre at tage sig til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2020 13:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
GimpSuit skrev:
Jeg har været i en lignende situation.

Blev sigtet for at have bestilt 8 gram amfetamin, nægtede kendskab, og var heller ikke tideligere straffet/plettet.
Sagen hang i systemet længe... et års tid.. før sigtelsen frafaldt grundet manglende beviser.

Så tror ikke du skal være så bekymret, så længe du har taget dine forholdsregler i forbindelse med bestilling, ryd evt. dit hjem for drugs og tilbehør indtil sagen er afklaret, da du kan risikere et besøg fra politiet hvis de ikke har bedre at tage sig til.


Tak for dit input!
Jeg fik løst det på en fin måde og fik bevaret min uskyld og rene straffeattest. En bøde som er ganske overkommelig og som bliver halveret grundet min lave indkomst, så jeg er meget tilfreds med udfaldet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2020 14:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
mr.friendly skrev:
GimpSuit skrev:
Jeg har været i en lignende situation.

Blev sigtet for at have bestilt 8 gram amfetamin, nægtede kendskab, og var heller ikke tideligere straffet/plettet.
Sagen hang i systemet længe... et års tid.. før sigtelsen frafaldt grundet manglende beviser.

Så tror ikke du skal være så bekymret, så længe du har taget dine forholdsregler i forbindelse med bestilling, ryd evt. dit hjem for drugs og tilbehør indtil sagen er afklaret, da du kan risikere et besøg fra politiet hvis de ikke har bedre at tage sig til.


Tak for dit input!
Jeg fik løst det på en fin måde og fik bevaret min uskyld og rene straffeattest. En bøde som er ganske overkommelig og som bliver halveret grundet min lave indkomst, så jeg er meget tilfreds med udfaldet.

tilstod du bare?
og hvad ligger bøden på?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2020 14:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
Nej, jeg forklarede situationen som den var, at jeg ikke forstod mig på det, og at jeg ikke havde noget med det at gøre, og det afledte en venlig dialog med div. spørgsmål, som var af fornuftig karakter.

Jeg fortalte endvidere, at jeg ikke havde hverken personlige eller økonomiske resourcer til en evt retssag, og det forstod vedkommende godt, så jeg betalte for at slippe for ventetid og bekymringer. Det er for mig alle pengene værd.

Alt i alt en meget behagelig samtale, og jeg er ikke skyldig i noget. Man kan så diskutere hvorvidt, om det er lidt barske metoder der bliver taget i brug, når man med uskyld skal betale en bøde for at slippe for en potentiel ubehagelig periode med ventetid på afklaring der kan vare op til 18? måneder

Jeg er glad for vores narkotikalovgivning, selvom jeg ikke er enig i alt sammen, men mit moralske kompas går fint hånd i hånd med udfaldet, og det er det vigtigste for mig.

Bøden bliver omkring 8000, nedsat til 4000, herefter afdragsordning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2020 19:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Politiet truer med retssag, for at få folk til at betale bøden frivilligt. Tricket ser ud til at virke. Men det er bluff, for de har ikke nogen beviser. At brevet er sendt til dig beviser ikke at det er dig, som har bestilt stofferne. Det kunne jo være en gave, en joke, eller et forsøg på at skade dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2020 01:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Hej mr.friendly.
Hvordan formåede du at beholde ren straffeattest, når du skulle betale bøde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2020 20:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
MitLivMitValg skrev:
Hej mr.friendly.
Hvordan formåede du at beholde ren straffeattest, når du skulle betale bøde?


Bødesager kommer ikke på ens private straffeattest - men domsafsigelser gør..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2020 00:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
HopIFjordeN skrev:
MitLivMitValg skrev:
Hej mr.friendly.
Hvordan formåede du at beholde ren straffeattest, når du skulle betale bøde?


Bødesager kommer ikke på ens private straffeattest - men domsafsigelser gør..

Siden hvornår? Jeg har set et eksempel hvor der blev givet en bøde samt plet på attesten, uden der havde været nogen retsag. Men domsafsigelse kan måske godt forekomme uden retsag?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2020 08:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det tror jeg ikke, men er ikke juridisk ekspert.. Men sådan er det på min straffeattest i hvert fald.. =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2020 14:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Straffeattesten indeholder kun endelige afgørelser i form af domme, bøder og tiltalefrafald med vilkår for overtrædelse af straffeloven og lov om euforiserende stoffer. Afgørelser om overtrædelse af færdselsloven, som for eksempel hastighedsbøder eller spirituskørsel er ikke med på straffeattesten til privat brug.
https://www.advodan.dk/privat/strafferet/straffeattest/

Så du havde ret, MitLivMitValg =)

Og værd at bemærke (og derfor jeg ikke kunne se bøder på min):

HVORNÅR BLIVER AFGØRELSEN SLETTET FRA DIN STRAFFEATTEST?

Tiltalefrafald slettes, når der er forløbet to år fra datoen for tiltalefrafaldets godkendelse i retten.

Bødestraffe slettes, når der er forløbet to år fra datoen for den endelige afgørelse.

Fængselsstraffe slettes, når der er forløbet tre år fra datoen for den endelige afgørelse. Hvis den, som afgørelsen vedrører, har været indsat til afsoning, slettes afgørelsen først, når der er forløbet fem år fra den endelige løsladelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2020 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Ok, tak for informationer HopIFjorden.

Det er rart at tænke på at pletter på attesten, bliver slettet efter noget tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2020 15:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
Enspænderen skrev:
Politiet truer med retssag, for at få folk til at betale bøden frivilligt. Tricket ser ud til at virke. Men det er bluff, for de har ikke nogen beviser. At brevet er sendt til dig beviser ikke at det er dig, som har bestilt stofferne. Det kunne jo være en gave, en joke, eller et forsøg på at skade dig.


Ja, og netop det havde jeg en dialog med politimanden om, der blev spurgt ind til om der var personer med adgang med til min postkasse m.v, men i og med jeg ikke havde hverken tålmodighed eller nerver til at vente på retssag, så var dette udfald det bedste for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2020 15:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
Tak for info MitLivMitValg og HopIFjordeN :tnx:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 14:25 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Bødestraf for overtrædelse af loven om euforiserende stoffer står IKKE på den private straffeattest, det gør bøder for overtrædelse af straffeloven derimod (i 2 år).
Det er ikke korrekt hvad advokatfirmaet skriver!

https://politi.dk/bestil/bestil-straffe ... feattester


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 14:30 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Du har betalt bøden og er dermed skyldig i politiets øjne. Du vil have en plet på din offentlige straffeattest de næste 10 år (den som kun politi og myndigheder kan se).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team