Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: SOS Hjælp!!
Indlæg: 16 aug 2020 23:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 sep 2015 09:54
Indlæg: 5
Jeg har brug for råd.. Jeg er i torsdags blevet taget for Ca 170 stk 100mcg frimærker og 500 stk 100mcg LSD dråber og 9 planter samt min fricking dyre Led lampe.. Det var dsv noget en jeg købte af fra udlandet kom til at sende 9 for mange vials af. Skulle kun have haft 50 dråber til mig og mine venner og nogle venners bekendte der måske kunne trippe med. Men ja fik taget alt det her og jeg kom i detentionen i 10 timer hvilket er noget jeg ikke har prøvet før. Jeg skulle have været i grundlovsforhør kl 9 i fredags men snakkede mig ud af den og blev løsladt om aftenen i torsdags pga jeg havde et billede af den samtale jeg havde haft med vendor omkring for mange vials. Jeg vil rigtig gerne høre om der nogle andre der har prøvet at blive taget med mængder som 9 planter og 170 frimærker og ja de Ca 500 dråber havde brugt nogle af dråberne. Men ja.. Er jeg godt og grundigt fuckt eller er de sådan ligeglade når man ikke ligefrem er dømt for andet en planter og hash før til eget forbrug. Det har også været i store mængde de andre gange med hash og planter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2020 00:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Ville anbefale at finde en advokat, ved ikke lige ellers, få dem til at vise bevismaterialet i retten i rigelig med sollys og få det nedbrudt af solen og kryds på at der "ikke er ligesåmeget tilbage"? Dunno, held og lykke!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2020 20:30 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du har givet dem billedet, så lyder det som en defacto tilståelsessag, selvom der nok stadig skal findes flere beviser.
Edit: Flyttet til Anskaffelse og jura

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2020 21:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ville kontakte gadejuristen og/eller en anden advokat. Tror desværre de mængder der er rigeligt store til at du skal ind og sidde, og derfor tror jeg kun advokaten kan være investeringen værd.

Krydser fingre for at det ikke går så galt.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2020 21:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Som jeg forstår det, så blev du taget for besiddelse af div. euforiserende stoffer, hvor politiet beslaglægger:

- 170 LSD mærker som ikke er redegjort yderligere for (defacto videresalg?)
- 500 stk LSD 'dråber' som er redegjort som en "fejl" og burde være en mængde til eget forbrug
- 9 stk cannabis planter

For mig at se, er det store problem ovenfor de 170 mærker. 9 cannabis planter kan nemt argumenteres som værende til eget forbrug, men at du har været taget for lignende kriminalitet før, er problematisk for dine sag. Det vil blive en skærpelse i forhold til din tidligere staf. De 500 'dråber' LSD har du en konkret forklaring på. Men hvad med de 170 mærker LSD? Hvorfor har du så mange af dem - plus det er ret mange LSD doser, når det lægges sammen. Og det vil anklageren helt klart gøre, hvis ikke betjentene har været meget flink i deres sigtelse.

Det næste er dine personlige forhold. Groft sagt, jo bedre personlige forhold, jo mere kan du slippe afsted med - eller, jo mere tro man på, at du ikke er 'en skidt type', men blot en person der har trådt lidt ved siden af. Måske du har prøvet det, i forbindelse med din tidligere sag, men jeg vil alligevel understrege, at det er vigtigt at give udtryk af, at du er en ressourcestærk person med gode forhold til familie / kæreste / job / uddannelse. Hvis anklageren fremlægger påstand om fængselsstraf vil du højest sandsynligt blive indkaldt til en personvurdering hos kriminal forsorgen. Her vil de vurdere dine personlige forhold, og det er vigtigt at virke så fornuftig, 'ydmyg' og velfungerende som muligt. Lad være med at lyve, men den samtale kan være forskellen på en straf uden vilkår, 200 timers samfundstjeneste eller et par måneder bag tremmer.

Mht til at vise det billede til politiet, gjorde du i min optik det helt rigtige. Man skal ikke inkriminere sig selv, men samtidig er det rigtig godt givet ud at være på god fod med de betjente der kører sagen. De er dem der rejser tiltalen og den vil anklageren næsten altid følge. Så er betjentene rigtig sure og træls, så bliver sigtelsen nok for alt hvad den kan bære, hvor en mere sympatisk person kan få den reduceret markant.
Det at du har vist det billede gør det ikke automatisk til en tilståelsessag, men jeg går ud fra, at du på et tidspunkt inden du viste billedet tilstod forholdet? Det synes jeg igen er smart. Når man bliver "taget med bukserne nede", kan man ligeså godt være samarbejdsvillig - det står rigtig godt sammen med billedet af de personlige forhold. Igen, lad være med at inkriminere dig selv men vær åben og samarbejdsvillig. Tal åbenlyst om ting du ved, de allerede kender det meste af, men styr uden om andre evt. forhold som kunne skærpe sigtelsen.

I en tilståelsessag kan man sagtens bestride noget. F.eks. kunne du blive sigtet for alle 170 mærker, 500 dråber og 9 planter, tilstå at være i besiddelse af det hele og stadig gå i retten fordi du bestrider at skulle have fuldt straf for de 500 dråber, fordi du mener at kunne bevise at det var mod din vilje, at du var i besiddelse af dem. Tager du i retten med en straffesag af denne størrelse vil der nok blive krævet, at du har en advokat med. Møder du op uden advokat vil sagen højest sandsynligt blive udsat og du vil få beskikket en advokat.


Hvad har straffen på de tidligere domme været, hvis jeg må spørge?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team