Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2020 15:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Har googlet og googlet, men har ikke kunnet finde frem til om Tramadol giver samme straf som ulovlige stoffer, hvis de bliver taget i tolden. Ved naturligvis godt at Tramadol er ulovligt at bestille og besidde, uden recept. Men stadig tænker jeg at straffen måske er mildere? Og hvor stor en mængde skal man op på for at det bliver betegnet som videresalg?
Det er noget træls at der ikke er nogle danske vendors på darknet. Jeg ville føle mig mere sikker ved at bestille fra DK.
Tak for jeres hjælp.

Hvis du skulle undre dig over hvorfor jeg overvejer at købe Tramadol, er det pga. problemer med ryggen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2020 19:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Er lidt nysgerrig, hvorfor er det du prøver at skaffe Tramadol fra det sorte marked istedet for at få det lovligt igennem en læge? Det er da LANGT mere tilrådeligt at få det lovligt. Det er billigere, der er mindre misbugspotentiale, større chance for at blive smertedækket uden at det går hen og bliver et misbrug, og der er mulighed for at skifte til andre præparater når Tramadol ikke er effektiv længere osv.

Er der en bestemt grund til at det lige præcis er Tramadol du eftersøger?

Siden du vil gå så langt for at blive smertedækket, antager jeg at du allerede har prøvet andre sundere alternativer uden held. Hvis det ikke er tilfældet, så vil jeg klart anbefale at undersøge andre tiltag for at håndtere rygproblemer istedet for at springe ud i indtagelse af opioider. Det skal virkelig være aller sidste udvej at tage opioider long-term af mange grunde.

Læste på et tidspunkt et studie omkring opioiders smertestillende egenskab og hvordan kombinationen med cannabis kan øge den smertestillende effekt utrolig meget. Og jo mindre en dosis af opioider du kan klare dig på des bedre! Det er måske værd at undersøge.

Har du erfaring med opioider før, og hvis ja har det så været i kontekst som smertepatient, eller har det været et rekreationelt kendskab (måske endda et misbrug)?

Du ved det jo nok allerede, men opioider er no fucking joke - misbrugspotentialet er enormt, og det er ubetinget den stofgruppe flest mennesker er kradset af på.

Anyways, hvis du får fat på nogle opioider, hvad enten det er Tramadol eller andre præparater, så vil jeg varmt anbefale at for det første tage den mindst mulige dosis der gør at smerterne er til at holde ud, og så KUN bruge substansen som et værktøj til at dæmpe smerterne og ikke indtage det rekreationelt (og det er her det kunne hjælpe hvis du kunne få det lovligt igennem en læge). Det sidste gælder specielt hvis du har haft et misbrug før (måske derfor at lægen ikke har villet udskrive noget til dig?).

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med spørgsmål angående straf.

Pas på dig selv!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2020 22:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Hej T-1337.
Tak for omtanken og hjertet bag dit svar. Jeg er fuldt ud bekendt med farerne ved at rode sig ud i misbrug af Tramadol, så jeg kan dårligt forsvare det og argumentere for at det er en god ide.
Situationen er dog den at jeg allerede tager Tramadol dagligt, og er afklaret med at gøre det, i denne sæson af mit liv. Så jeg prøver at gøre det så kontrolleret som muligt, indtil den uundgåelige dag kommer, hvor jeg vil stoppe.

Jeg får allerede en meget lille mængde af min læge, men langt fra nok til at dække et dagligt behov, og jeg tror at jeg får svært ved at overtale min læge til at give mig mere.

Jeg søger Tramadol af den årsag at det fungerer for mig at tage det i hverdagen. Hvorimod Morfin gør mig sløv og glemsom.
Kombinationen af canabis og opioder gør mig så ufatteligt sløv at det overhovedet ikke er en mulighed. Også af den årsag at jeg ikke er interesseret i at begynde at ryge hash igen, da jeg tidligere i mit liv har røget hash dagligt i en del år, og det var ikke godt for mig. For mig fungerer Tramadol langt bedre til den aktive livstil som jeg har, end cannabis gør.

Mit kendskab til opioder har både været som smertepatient og rekreationelt, og jeg vil ikke benægte at jeg har misbrugt det igennem tiden. Dog er det som sagt et bevidst valg som jeg har taget, for denne sæson i mit liv, og ikke en desperat handling.

Du har helt ret i at opioder ikke er en joke, og at misbrugspotientalet er skræmmende højt. Jeg sætter pris på at du giver mig, og andre der læser dette, et heads up.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2020 22:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Jeg kan ikke give dig et direkte svar, men jeg har en PED-pusher / doping pusher kontakt, som jeg havde en diskussion med forleden. Jeg spurgte ham om han sælger GBL (populært i bodybuilder kredse, pga. det øger væksthormon) - han svarede at grunden til at han ikke gjorde det var, at det var registreret som narkotika.
Han sælger dog også tramadol og andre opioider, og da jeg spurgte ind til inkosistensen vedr dette svarede han, at det _ikke_ er registreret som narkotika, men falder under en anden paragraf om receptpligtig medicin. Så mit bud er umiddelbart nej, selvom det self ville være nicere med et link til noget juridisk. Man kan sikkert google sig til det hvis man er lidt ihærdig og vil vide det med sikkerhed

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2020 23:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Hej Shambhala.
Tak for dit svar. Interessant at din ven siger det. Jeg tror at også at det hører under en anden paragraf end narkotika, så det er godt at høre at din ven mener det samme.
Det kunne bare være fint at vide lidt om hvad strafferammen er, for import.
Jeg googler videre, og ser om der kommer flere svar i denne tråd :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020 06:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“Jeg søger Tramadol af den årsag at det fungerer for mig at tage det i hverdagen. Hvorimod Morfin gør mig sløv og glemsom.
Kombinationen af canabis og opioder gør mig så ufatteligt sløv at det overhovedet ikke er en mulighed. Også af den årsag at jeg ikke er interesseret i at begynde at ryge hash igen, da jeg tidligere i mit liv har røget hash dagligt i en del år, og det var ikke godt for mig. For mig fungerer Tramadol langt bedre til den aktive livstil som jeg har, end cannabis gør.“

Jeg kan sagtens følge dig. Tramadol gør at jeg kan føre en ret så aktiv livsstil (så længe jeg lige husker at det ikke indebærer belastning af ryggen.
Er det pga din tidligere misbrugs historik at din læge ikke vil øge din dosis? Har du kroniske skader som vil godtgøre en øget dosis, så kunne det være en ide og skifte læge.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020 10:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Ja det er rigtig rart at man ikke bliver alt for sløv af det. Har du diskus prolaps Fso, eller hvad døjer du med?

Min læge kender ikke til min historik omkring stoffer. Hun er bare ikke særlig glad for at udskrive Tramadol. Jeg får noget der minder om 200mg om ugen, af min læge, som jeg kan bruge efter behov. Og eftersom det er så svært at få hende til at udskrive dem, så tvivler jeg på at hun er interesseret i at øge min dosis. De er så nærige de læger :-D
Jeg kunne selvfølgelig skifte læge, men min erfaring er at der er langt imellem gode forstående læger, og hun er faktisk ret god, bortset fra det med Tramadol. Så oddsne for at den næste læge jeg får er bedre, er ret lille, som jeg ser det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020 11:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Slidt i lænden og stabilt brud længere oppe.
Bruger du ibumetim og Panodil?
Da jeg havde kørt max dosis af ibumetin (og paracemol) i et par år kom der en undersøgelse frem med forhøjet dødelighed og ibumetin.
Tog en snak med min læge omkring dette og at jeg havde svært ved at være smertedækket - mit eneste krav til ny medicin var at jeg måtte køre bil.
Så fik depot tramadol 100 mg morgen og aften.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020 12:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Fso skrev:
Slidt i lænden og stabilt brud længere oppe.
Bruger du ibumetim og Panodil?
Da jeg havde kørt max dosis af ibumetin (og paracemol) i et par år kom der en undersøgelse frem med forhøjet dødelighed og ibumetin.
Tog en snak med min læge omkring dette og at jeg havde svært ved at være smertedækket - mit eneste krav til ny medicin var at jeg måtte køre bil.
Så fik depot tramadol 100 mg morgen og aften.


Synes du at det hjælper mod smerterne? Jeg fik det udskrevet mod rygsmerter, men har aldrig oplevet at det dækkede smerterne det mindste. Tilgengæld var jeg ret euforisk, og rent psykisk overdøvede den positive eufori de negative smertesignaler. Men smerten gik ikke væk og blev heller ikke dulmet

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020 15:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Interessant vinkel Shambhala det kan godt være du har ret i at smerten stadig er der, men euforien dækker den.
Jeg bruger ihvertfald stadig at supplere med paracemol og ibumetin når det er slemt.
På den anden side kan jeg godt vågne med ondt i lænden hvis jeg har glemt mim aftens dosis og det går væk 30-60 min efter morgendosis.
Så jeg tænker jeg får en smertedækkende virkning.
På den anden side nu skulle jeg rejse mig for at lukke hunden ind og det kunne jeg sagtens mærke i ryggen.
Lettere forvirret :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020 16:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Av da, Fso! Træls med rygsmerter. Føler med dig. Men det lyder til gengæld til at du har en god læge, der ikke er alt for nærig med recepterne.
Jeg har selv brugt lidt ibuprofen og paracetamol, men tager det meget sjældent efterhånden da jeg får meget lidt smertedækning fra det, og netop fordi det er så usundt, som du også skriver.

Jeg må nok tilslutte mig din mening Shambhala, om at euforien fra Tramadol er mere virksom end selve smertedækningen, på den måde at man ikke bekymrer sig om smerterne.
Jeg kan dog mærke forøgede smerter når jeg længe har taget Tramadol, og jeg så stopper. Måske fordi jeg der tænker mere over smerterne.
For ingen tvivl om at jo mere jeg fokuserer på smerterne, desto værre bliver de. Så jeg gør mit bedste for ikke at bekymre mig om dem :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2021 11:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 mar 2021 11:45
Indlæg: 2
Hej,

Jeg skriver, da jeg er journaliststuderende og nysgerrig på brugen af Tramadol. Jeg er sammen med min gruppe ved at lave et indslag om, at politiet finder det problematisk ikke at kunne stille noget op, fordi det ikke er ulovligt at have Tramadol på sig uden recept, men kun ulovligt at sælge og overdrage. Vi er i den forbindelse på jagt efter nogen, der tager eller har taget Tramadol og som har villet stoppe, men ikke har kunnet.

Er der nogen i tråden her, der kunne været interesserede i at medvirke eller på anden måde kan gøre os klogere på emnet? :)

Med venlig hilsen
Nicoline


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team