Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 sep 2019 11:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg havde nogle bitcoins stående på et stort marked på darknet. Men da jeg loggede ind for en halv time siden var de pludselig forsvundet!

Min første tanke var at der måtte være nogen, som havde gættet mit password, og trukket dem ud. Men det ser det ikke ud til. Jeg kan se hvornår jeg har sat bitcoins ind på kontoen, men der står ikke noget om at der er blevet trukket bitcoins ud.

Min næste tanke var at jeg var inde på en phishing-site. Men det var jeg heller ikke. Jeg har tjekket adressen.

Hvad kan forklaringen så være? Er der andre, som har erfaring med problemet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2019 16:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Er markedet stadig aktivt? Tænker umiddelbart exitscam som set før, men hvis det stadig operere som normalt ved jeg sgu ikke....

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2019 16:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror det bliver svært at finde ud af, når vi ikke må snakke om det konkrete marked.

Har ikke hørt om det med store markeder, men der findes vidst eksempler på at mindre markeder har lukket sig ned og taget en helt masse bitcoins med sig. Jeg vil derfor generelt anbefale at man ikke lader sine bitcoins ligge på et marked i længere tid, overfør altid rest beløb tilbage til din personlige wallet.

Da mine venner gjorde sig i den slags, der regnede de altid ud hvad de skulle bruge til en ordre og overførte kun det. På den måde slipper man for at skulle have bekymringer om at politiet kan traversere overførsler og lignende.

Det hjælper selvfølgelig ikke rigtig dig i retrospekt, men tænkte alligevel at det var relevant.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2019 19:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Et stort marked der starter med N, har gjort sådan at man skal sætte 0.001 BTC ind indenfor en tidsramme, ellers mister man alt man har stående.. Hvorfor ved jeg ikke helt - men kan se at jeg har 30 dage til at gøre det.. Men har heller ikke særlig meget stående, i hvertfald for lidt til at det er muligt at trække dem ud..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2019 21:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
HopIFjordeN skrev:
Et stort marked der starter med N, har gjort sådan at man skal sætte 0.001 BTC ind indenfor en tidsramme, ellers mister man alt man har stående.. Hvorfor ved jeg ikke helt - men kan se at jeg har 30 dage til at gøre det.. Men har heller ikke særlig meget stående, i hvertfald for lidt til at det er muligt at trække dem ud..


Exit scam


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2019 01:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis det er et exit scam, så er jeg ikke den eneste, der er blevet snydt. Jeg har søgt på internettet, og det ser ikke ud til at der er nogen problemer med det pågældende marked (som starter med E).

Jeg har haft bitcoins stående på diverse markeder igennem flere år, uden nogen problemer, så jeg er blevet lidt uforsigtig. Men heldigvis drejede det sig ikke om noget stort beløb.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2019 07:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Enspænderen skrev:
Hvis det er et exit scam, så er jeg ikke den eneste, der er blevet snydt. Jeg har søgt på internettet, og det ser ikke ud til at der er nogen problemer med det pågældende marked (som starter med E).

Jeg har haft bitcoins stående på diverse markeder igennem flere år, uden nogen problemer, så jeg er blevet lidt uforsigtig. Men heldigvis drejede det sig ikke om noget stort beløb.


Du er nok blevet phished.
Jeg gætter på du ikke har haft 2FA kryptering aktiveret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2019 12:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det har du ret i. Men hvad vil det sige at blive phished? Jeg er sikker på at jeg ikke var inde på en phishing-site, for jeg har tjekket adressen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2019 14:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Du kan aldrig vide dig 100% sikker, en årsag kan også være hvis du genbruger samme brugernavne og password.

Men slå 2FA til. Så minimere du chancen for at miste dine coins :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2019 21:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Coins på sider forsvinder af og til. Har selv mistet 20k + på den konto, desværre :(


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team